اخبار داغ

اسناد فاش‌شده نشان می‌دهد؛

برچسبِ "مؤسسات آموزش مشاغل" به اردوگاه‌های اجباریِ چین/ دلیل سکوت جامعه جهانی در برابر ظلم به مسلمانان چیست؟

برچسبِ "مؤسسات آموزش مشاغل" به اردوگاه‌های اجباریِ چین/ دلیل سکوت جامعه جهانی در برابر ظلم به مسلمانان چیست؟
دولت چین به اقدامات خود مبنی بر نگهداشتن مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت‌ها در اردوگاه‌های اجباری برچسبِ "مؤسسات آموزش مشاغل" زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ گزارش جدید، اسناد فاش شده چین، شرایط موجود در اردوگاه‌های بازداشت مسلمانان ایغور را آشکار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

اسناد طبقه بندی فاش شده از دولت چین نشان داده که این رژیم در اردوگاه های بازداشت جمعی خود از تاکتیک‌های حفظ نظم و نظارتی شدید برای جلوگیری از فرار از اردوگاه‌ها استفاده کرده است.

, اسناد,

دولت چین به اقدامات خود مبنی بر نگهداشتن مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت ها در اردوگاه های اجباری برچسبِ "مؤسسات آموزش مشاغل" زده است.

,

بر اساس گزارش جدید "کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی" با توجه به مقررات پیشگیری از مرگ های غیر طبیعی به مقامات این اردوگاه ها آموزش داده شد تا کِی و چگونه به بازداشت شدگان اجازه دیدار عزیزانشان و استفاده از حمام را بدهند و راز اردوگاه و تصویر آن را حفظ کنند.

,

اسناد و گزارش ها همچنین از روش‌های دیگری که به منظور نظارت پنهانی بر بازداشت شدگان و نحوه دستگیری آنها از سوی دولت چین استفاده می شود پرده برداشتند.

,

در حال حاضر، دولت چین 800،000 تا 2 میلیون مسلمان اویغور و سایر اقلیت هایی که در منطقه غربی زینجینگ (Xinjing) سکونت دارند را به هدف پیشگیری از اشاعه افراط گرایی و تروریسم در اردوگاه های بازآموزی نگهداشته است.

,

آگاهی از بدرفتاریِ مغایر با قانون اساسیِ دولت چین با اقلیت مسلمان چیز جدیدی نیست و جامعه جهانی، سرکوب اعتقادات مذهبی در این کشور را لکه ننگِ قرن نامیده و آن را محکوم می کند.

,

با این حال، جزئیات جدیدی که توسط اسناد و کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی فاش شده، پرده از دستورالعمل های عملیاتیِ دقیق به هدف بازداشت و دستگیری اقلیت ها توسط دولت چین برمی دارد.

,

این گزارش، دومین گزارش طی 1 ماه اخیر است که اسناد فاش شده را مورد بررسی قرار می دهد. اولین گزارش توسط نیویورک تایمز در 400 صفحه ارائه شد و شکل گیری رسمی سیاست های دولت چین علیه مسلمانان اویغور را بررسی کرد.

,

هنوز واکنش کاملی از سوی آمریکا و دیگر کشورها مشاهده نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه