اخبار داغ

نخبه علمی در استان چهارمحال و بختیاری:

نانوساختاری قابل استفاده در باتری روی-هوا/ باتری روی- هوا را می‌توان در سمعک هم استفاده کرد

نانوساختاری قابل استفاده در باتری روی-هوا/ باتری روی- هوا را می‌توان در سمعک هم استفاده کرد
نخبه علمی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون نانوساختار Mno2+0.1Pt را در صنعت و چندین مورد دیگر استفاده کرده‌اند اما یکی دیگر از استفاده‌های آن باتری روی- هوا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا مردانی‌نژاد نخبه علمی در استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ در خصوص طرح خود توضیحاتی داد و اظهار کرد: این طرح در واقع استفاده از نانوساختارMno2+0.1Pt به روش فراو بوده که استفاده آن در باتری روی - هوا است.

وی تصریح کرد: تا الان از نانوساختار Mno2+0.1Pt در صنعت و چندین مورد دیگر استفاده کردند و یکی دیگر از استفاده‌های آن باتری روی- هوا است.

مردانی‌نژاد اذعان داشت: در واقع کاری که ما انجام داده ایم ده درصد Pt به Mno2  اضافه کرده تا بتوانیم شارژ را بیشتر کنیم تا طول عمر باتری بیشتر شود.

وی با اذعان بر اینکه باتری روی- هوا  در سمعک نیز مورد استفاده قرار می گیرد بیان داشت: از آنجایی که باتری روی – هوا هم سبک تر و هم طول عمر آن بیشتر است  می توان در سمعک نیز از آن استفاده کرد.

مردانی نژاد فواید باتری روی- هوا در مقابل باتری های لیتیم یوم   اینگونه عنوان کرد: اگر باتری  باتری های لیتیم یوم  سنگین تر از باتری روی- هوا است چنانچه اگر باتری لیتیم یوم    در کوله سرباز گذاشته شود و بخواهد با خود آن را حمل کند نه تنها بار سنگینی را جابه جا می کند بلکه اگر یک سمت کوله پشتی سرباز تیر اندازی شود خود این باتری لیتیم یوم منفجر و باعث به خطر افتادن جان سرباز می شود اما ما آمده ایم این باتری روی- هوا را در داخل بی سیم استفاده کرده تا هنگام تیر اندازی منفجر نشود.

وی با اذعان بر اینکه این طرح در حال حاضر یک طرح دانشگاهی و برای ارائه پایان نامه است بیان داشت: این طرح تا کنون به مرحله اجرا نرسیده و منتظر ثبت اختراع آن هستیم.

مردانی نژاد  یکی از برنامه های آینده خود را زدن کارگاهی دانست که بتواند باتری های سبک  که قابلیت استفاده در سمعک را داشته باشد  در آن تولید کند. که متاسفانه تا کنون از آن هیچ گونه حمایت مالی نشده است.

وی سرمایه گذاری اولیه برای اجرای این طرح را 300 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اگر از ما حمایت مالی بشود قطعا" در بحث اشتغال‌زایی هم می‌توان کمک بسیاری کنیم.

یکی از آفت های علم استفاده نکردن از آن است

مردانی نژاد بزرگ ترین مشکلات پیش روی یک نخببه را مشکلات مالی دانست و خاطر نشان کرد:  مسئولین اگر بتوانند یک نخبه را حمایت مالی کرده و ایده و اختراع آن را ثبت کنند بزرگ ترین مشکل یک نخبه را توانسته اند حل کنند.

وی  در پایان  تعریف خود را از نخبه اینگونه عنوان کرد که نخبه به کسی گفته می شود که بتواند طرحی را اختراع کند که در پیشرفت جامعه موثر باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, یکی از آفت های علم استفاده نکردن از آن است ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه