اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در کرج؛

فرار مالیاتی 40 هزار میلیاردی، دغدغه دانشجویان شود

فرار مالیاتی 40 هزار میلیاردی، دغدغه دانشجویان شود
محمد جواد نیک روش گفت: تبعیت از اندیشه لیبرال در حوزه های مختلف که امروز متاسفانه پیامد های شوم آن دامنگیر کشور و مردم شده است، نشان دهنده ناکارآمدی الگوهای غربی و مبتنی بر تفکر مادی برای اداره جامعه اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان البرز با اشاره به اینکه طی 4 دهه اخیر بسیج نقش درخشانی در مقابله با تهدیدات و هجمه‌های دشمنان داشته است، گفت: علی‌رغم نقشی که دانشجویان و طلاب در دوران مبارزات انقلاب داشتند امام(ره) در واپسین ماه‌های حیات خویش پیام تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه را صادر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
محمد جواد نیک روش افزود: امام(ره) بسیج دانشجویی و طلبه را یکی از ضروری‌ترین تشکل‌های انقلابی دانستند و این مسئله نشان می‌دهد که کنارهم قرار گرفتن دانشجویان و طلاب برای تشکیل حکومت اسلامی حائز اهمیت است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه امام(ره) دانشجویان و طلاب را در کنار یکدیگر قرار دادند و خطاب ایشان "نهاد علم" است، اظهار داشت: نهاد علم دو کارکرد دارد که یک مورد آن تحقق حکومت اسلامی است و به تعبیر مقام معظم رهبری طی سالیان اخیر به سمت آن در حال حرکت هستیم. 
,
 
,
نیک روش تصریح کرد: تشکیل تمدن نوین اسلامی عبارت مدنظر پیامی است که امام(ره) آن را مطرح کردند؛ در تمامی جوامع کارکرد نهاد علم تربیت و تقویت نیروهای مختصص در جامعه است زیرا به دلیل این مهارت، مرجعیت و اثربخشی ویژه های خواهند داشت. 
,
 
,
وی گفت: در جامعه اسلامی ما، دانشگاه صرفا نهاد علم نیست و حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر این رسالت خطیر را که همان تربیت نیروی متخصص تراز اسلامی است انجام دهند زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب خروجی دانشگاه ها باید همانند شهید چمران باشد. 
,
 
,
نیک‌روش افزود: کارکرد دیگر نهاد علمی تولید دانش مبتنی بر نیازهای جامعه است، اگر پاسخ به نیازها در حوزه سخت باشد به فناوری سخت مبدل می شود و اگر ناظر به نیازهای ما در حوزه نرم باشد به فناوری نرم مبدل خواهد شد که البته این مهم در نهادهای عملی تحقق می یابد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اگر دانش مورد نیاز خود را نداشته باشیم سخن از حکومت بزرگ اسلامی گزاف است، اظهار داشت: امروز ما برای اداره جامعه نظامات حکمرانی اسلامی داشتیم، نظام اقتصادی، تربیتی، حقوقی و سیاسی به مشکلات کنونی دچار نمی‌شد. 
,
 
,
نیک‌روش تصریح کرد: یقینا تبعیت از اندیشه لیبرال  در حوزه‌های مختلف که امروز متاسفانه پیامد های شوم آن دامنگیر کشور و مردم شده است، نشان دهنده ناکارآمدی الگوهای غربی و مبتنی بر تفکر مادی برای اداره جامعه اسلامی است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اتفاقات مذکور کام مردم ما را تلخ کرده است و ای کاش کسانی که دلداده غرب بوده و واداده داخلی هستند کمی به اسلام توجه داشتند، گفت: دو ماموریت اصلی بسیج دانشجویی تحلیل جامع فرموده های رهبری و انتظارات ولایت فقیه از آنها و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است.
,
 
,
نیک‌روش افزود: تربیت نیرو صرفا با آموزش و انتقال مفاهیم معرفتی حاصل نمی شود و در بستر عمل به تکالیف محقق خواهد شد، کسانی که در دفاع مقدس حضور پیدا کردند گوهر وجودشان تراشیده شد و تبدیل به ستاره هایی راهنما شدند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: ایفای نقش در عرصه های مختلف برای حل مسائل مختلف کارزار امروز اصلی ماست و به فرموده رهبری دشمن از جنگ سخت خسته شده است در نتیجه وارد تحرکات نیمه سخت و تهاجمات نرم شده اند و هدف آنها اختلال در کارآمدی نظام خواهد بود که در سال های اخیر در قالب شبیخون و ناتوی فرهنگی شاهد آن بوده ایم. 
,
 
,
نیک روش تصریح کرد: دشمن در عرصه های مختلف اقتصادی و اداره کشور در تلاش است تا کارآمدی نظام زیر سوال برود و با تحریم و ... به دنبال تحقق اهدافش است، زیرا می داند با اثبات کارآمدی نظام پیشروی فرهنگ انقلاب در دیگر کشورها شتاب مضاعف تری به خود خواهد گرفت.
,
 
,
وی گفت: نفوذ، تهاجم فرهنگی و تحریم از راه هایی است که دشمن دنبال کرده است لذا بسیج دانشجویی باید سربازان عرصه کارزار را وارد میدان کنند و مسائل کشور را از جمله اف ای تی اف، فرار مالیاتی، حاشیه نشینی، وابستگی به نفت، عدالت اجتماعی و ... را به درستی بشناسند و به دغدغه برای آنها مبدل شود. 
,
 
,
نیک روش با اشاره به اینکه 40 هزار میلیارد کمینه فرار مالیاتی در کشور بوده و نسبت به بودجه کشور آمار زیادی است، افزود: دانشجویان باید راه حل رفع مشکلات را پیدا کرده و افکار عمومی را با اصل مسئله آشنا کنند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: عظام با اصل مسئله اصلاح قیمت بنزین موافق بودند اما دولت در اجرای این طرح سوءتدبیر داشت، در نتیجه دانشجویان می توانند افکار عمومی را آگاه و شفاف سازی کنند تا مردم نیز به نقش خود پی ببرند و به مطالبه گری از مسئولین بپردازند و به فرموده رهبری عموم وارد میدان شوند. 
,
 
,
نیک روش با شاره به اینکه امروز با اشاره به اینکه 1800 گروه جهادی دانشجویی در سراسر کشور محرومیت را از چهره روستاها برداشته اند، تصریح کرد: اگر هسته های مسئله محور دانشجویی شکل بگیرد گره مشکلات مردم باز می شود و کارآمدی نظام در گام دوم انقلاب نشان داده می شود. 
,
 
,
وی گفت:  افرادی که به امنیت کشور شک دارند سری به کشورهای همسایه بززند، امروز نعمت امنیت در کشور به وضوح مشاهده می شود در نتیجه این روند باید در مباحث اقتصادی و ... ایجاد شده و به فرموده رهبری زمینه تشکیل دولت جوان انقلابی و حزب اللهی فراهم شود. 
,
 
,
نیک روش در خاتمه افزود: امیدواریم دانشگاه های البرز و دانشجویان در راستای مسائل مذکور دست در دست هم داده و افق های روششنی را برای انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب ایجاد کنند. 
,
 
,
شایان ذکر است در این مراسم مرتضی هاشمی تکریم و مرتضی رفیعی بصیری معارفه شد.  
 

انتهای پیام/
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه