اخبار داغ

دستگاه قضا به فاجعه پلاسکوی کرج ورود کند؛

آوار خسارت 25 میلیارد تومانی اغتشاشگران بر سر کسبه مجتمع تجاری گلشهر+ تصاویر

آوار خسارت 25 میلیارد تومانی اغتشاشگران بر سر کسبه مجتمع تجاری گلشهر+ تصاویر
کسبه مجتمع تجاری گلشهر کرج در حالی چشم‌انتظار بازدید استاندار البرز از سرمایه از دست رفته و آوار مشکلاتشان هستند که عزیزالله شهبازی طی چند ماه اخیر با 21 انتصاب، رکورد جدیدی را برای البرز به ثبت رسانده است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، جز آوار و دود چیزی به استقبالتان نمی آید، اینجا ساختمانی است که تا پیش از اغتشاشات کرج نام "پاساژ تجاری گلشهر"را یدک می کشید، مرکزی با 25 سال قدمت که مکانی برای کسب درآمد قریب به 300 خانوار بود اما امروز تنها چیزی که از آن باقی مانده است حسرت نگاه های کسبه به دیوارهای فروریخته و اجناسی است که در آتش سوخته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,

کسبه به تنهایی، آستین همت را بالا زده اند، از نگاهشان پیداست که با هر آواربرداری غمی بر غم هایشان اضافه می شود، چرا که به ماه های پایانی سال نزدیک می شوند اما کل سرمایه شان بر باد رفته است و اندوخته ای که برای بدست آوردن آن از جان مایه گذاشته اند، یک شبه از دست داده اند. 

,
 
,
, ,
 
,
 
,
با آنها همراه می شوم، یکی از کسبه در حالی که به مجتمع تجاری خیره شده است به نمایندگی از جمع حاضر به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ "دولت هیچ گونه کمکی به ما نکرده است، به فرماندار کرج رجوع می کنیم می گوید جلسه دارم، اینجا 90 واحد دارد که در هر واحد قریب به 2 الی 3 نفر امرار معاش می کردند اما با وقوع آتش سوزی قریب به 300 خانوار به جز واحدهای اداری با بدبختی دست و پنجه نرم می کنند. 
, تیتریک,
 
,
واحدهای اداری از جمله دندانپزشکی، مزون و آموزشگاه هم خسارت دیده اند اما واحدهای تجاری 100 درصد سوخته اند! کارشناسی که از آتش نشانی کرج مراجعه کرد برای همه مغازه ها میزان خسارت را 100 درصد اعلام کرد. به پاسگاه، آتش نشانی، شورای حل اختلاف، اداره آگاهی و ... مراجعه کرده ایم اما می گویند برای ما ابلاغیه ای از طرف دولت نیامده است تا بودجه ای به شما اختصاص دهیم، شما شکایت کنید. 
,
 
,
در حال حاضر کسبه ای که شکایت کرده اند از 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان صرف کارشناسی کرده اند، اغتشاش گران 25 الی 30 میلیارد تومان به پاساژ خسارت زده اند. غالب کسبه مجتمع تجاری گلشهر بیمه ندارند، دو الی 3 نفر بیمه داشته اند که در کمال ناباوری به آنها اعلام شده است که بیمه اغتشاش به آنها تعلق نمی گیرد!
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
از 25 آذر تا امروز از مراجعاتمان به ادارات نتیجه ای نگرفته ایم، در کلانتری ها با ما بد برخورد می شود، اگر ما چند نفر هم دنبال کارهایمان نمی رفتیم اتفاقی نمی افتاد، 20 نفر از ما از مسئولین خواهش کردیم تا از پاساژ ما بازدید به عمل آوردند اما با وجود اینکه فرمانداری و استانداری البرز اخبار اغتشاشات را مشاهده کرده بودند تا کنون یک بار به مرکز ما مراجعه نکرده اند.
,
 
,
این ساختمان دست کمی از پلاسکو ندارد و یک ساختمان معمولی نیست که یک سال افتتاح شده باشد، شب حادثه اغتشاشگران با چوب، سنگ و سلاح سرد شورش کردند، از پاساژ بیرون آمدیم،  بانک مجاور مجتمع ما را آتش زدند و متاسفانه این آتش سوزی به مغازه های ما سرایت کرد.
,
 
,
آتش نشانی به واسطه بسته بودن چهار راه گلشهر و قفل شدن اتوبان، بعد از 1 الی یک ساعت و 20 دقیقه در محل آتش سوزی حاضر شد و با کمک کسبه توانست تا ساعت 3 بامداد، 90 درصد آتش سوزی را خاموش کند، اگر چه متاسفانه پاساژ تا صبح روز بعد در آتش می سوخت و با امکاناتی که آتش نشانی در اختیار داشت، اگر کسبه وارد میدان نمی شدند مرکز تجاری گلشهر مانند پلاسکو فرو می ریخت". 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
در بحبوحه دغدغه هایی که کسبه بیان می کردند، مرد دوست داشتنی و از جنس کسبه به همراه خیرین و بسیج اصناف وارد مجتمع شد، کسی  که به عنوان رئیس مرکز نیکوکاری اصناف البرز، در هر صحنه ای که احساس کند صنوف به کمک نیاز دارند حاضر می شود و به واقع مرد روزهای سخت استان است. 
,
 
,
حمید کریمی به خبرنگار تیتریک، گفت: "باید یک حرکت انقلابی انجام دهیم چرا که اصناف در هر اتفاقی از جمله سیل، زلزله و ... پای کار بوده و در کنار مردم ایستاده است، واقعا باید خودمان را به جای این کسبه بگذاریم تا عمق فاجعه مجتمع تجاری گلشهر را درک کنیم. 
, تیتریک,
 
,
کمیته ای تشکیل داده ایم تا با اقدامی خیرخواهانه کسبه را به روزهای خوش بازگردانیم، از رسانه ها خواهشمندم که تمام صنوف را پای کار بیاورند، بدون خیرین حمید کریمی هم نمی تواند کاری انجام دهد، ما دست برادری به سمت کلیه صنوف کرج دراز می کنیم، همچنین بسیج اصناف، صندوق نیکوکاری و تمام ظرفیت ها را وارد میدان می کنیم تا لبخند رضایتی بر لبان کسبه بنشیند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
با کمیته امداد هم جلسه ای برگزار خواهیم کرد اما از کسبه می خواهیم همانگونه که در تمامی امور خیرخواهانه پیش قدم بوده اند امروز نیز به برادران گرفتارشان کمک کنند. تا پایان آذر ماه مکانی را برای اجتماع خیرین در نظر خواهیم گرفت تا بتوانیم مقداری از خسارت هایی که توسط اغتشاشگران به کسبه گلشهر وارد شده است جبران کنیم. 
,
 
,
باید مسئولین البرز پیش تر از ما پای کار می آمدند و مایه تاسف است اما از آنجایی ما صنوف مختلف همه از جنس هم هستیم، احساس وظیفه کردیم تا برای هم نوعان خود قدمی برداریم".
,
 
,
و اما بهروز حصاری، رئیس اتاق اصناف البرز هم به خبرنگار تیتریک، می گوید: سعی می کنیم با تمام توان در کنار کسبه گلشهر باشیم چرا که مشکل آنها مشکل ماست، 49 الی 50 واحد تجاری اسیب دیده اند، خسارت اولیه براورد شده است و کارشناسان اصناف به این مسئله ورود خواهند کرد تا مشکل این افراد مرتفع شود. قول شب عید را برای راه اندازی مجتمع نمی دهم اما هئیت رئیسه اتاق اصناف، اتحادیه ها و ... با تمام قدرت با کسبه همراه خواهند شد. 
, تیتریک,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
همچنین میر اسماعیل صدیق به خبرنگار تیتریک می گوید؛ "استانداری البرز باید کارگروهی متشکل از مسئولین استانی و نمایندگان کسبه گلشهر تشکیل دهد تا به امور این افراد رسیدگی شود اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است، کسبه گرفتار چک، قسط و هزینه های روزمره هستند، واحدهای صنفی از بین رفته و مالکان و مستاجران به مشکل برخورده اند. 
, تیتریک,
 
,
متاسفانه مشخص نیست مشکل کسبه تا چه زمانی حل می شود و افرادی که در این مجتمع مشغول به کار بودند امید خود را از دست داده اند، لذا فرمانداری کرج و استانداری البرز باید پای کار بیایند و اینکه تا کنون شاهد این مسئله نبوده ایم مایه تاسف است". 
,
 
,
و اما کسبه مجتمع تجاری گلشهر کرج در حالی چشم انتظار بازدید استاندار البرز از سرمایه از دست رفته و آوار مشکلاتشان هستند که عزیزالله شهبازی طی چند ماه اخیر با 21 انتصاب رکورد جدیدی را برای البرز به ثبت رسانده است، کاش مسئولین استانی به جای انتصاباتی که بیشتر تر رنگ و بوی مهندسی انتخابات دارد گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه های کسبه داشتند. 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
نمایندگان مجلس و نامزدهای انتخاباتی هم که دم از رسیدگی به معضلات مردم می زنند خوب است در بین کسبه گلشهر حاضر شوند تا موجبات دلخوشی آنها را فراهم آورند هر چند که تا کنون نه تنها از دولت بلکه از مجلس نیز آبی برای مردم گرم نشده است. 
,
 
,
ختم کلام اینکه... 
,
 
,
مهمترین مطالبه کسبه مجتمع تجاری گلشهر کرج این است که دادستانی کرج و دادگستری البرز به مشکلات انها ورود کند و چک های آنها را به تعویق انداخته و یا دستگاه ها را ملزم به همکاری با بحران زده هایی کنند که هستی و نیستی شان بر باد رفته است.  
 
,
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه