اخبار داغ

رئیس سازمان عشایر ایران:

سند گردشگری عشایر کشور تهیه می‌شود

سند گردشگری عشایر کشور تهیه می‌شود
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت عشایر برای جذب توریست سند گردشگری عشایر کشور در دست تدوین و تهیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ کرمعلی قندالی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار با هدایت الله جمالی‌پور استاندار قزوین اظهار کرد: ۱.۸ درصد جمیعت کشور را عشایر تشکیل می‌دهند با این وجود ۲۵درصد تولید گوشت قرمز با ۲۸ درصد دام سبک و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور از سوی این قشر تولید می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت عشایر برای جذب توریست سند گردشگری عشایر کشور در دست تدوین و تهیه است و این سند با همکاری سازمان عشایر ایران و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه و تدوین می‌شود.

,

رئیس سازمان عشایر ایران بیان کرد: با تهیه این سند از ظرفیت زندگی عشایر برای جذب گردشگر استفاده می‌شود و شاهد رونق اشتغال و بهبود درآمد عشایر خواهیم بود.

,

وی با بیان اینکه وظیفه و دین بزرگی نسبت به جامعه عشایری داریم، اظهار کرد: ما در سازمان عشایر انگیزه و عزم بالایی برای خدمت به عشایر داریم و این را برای خود افتخار می‌دانیم.

,

حتی یک هکتار آتش سوزی در مراتع عشایری نداشته‌ایم

, حتی یک هکتار آتش سوزی در مراتع عشایری نداشته‌ایم,

رئیس سازمان عشایر ایران با بیان اینکه عشایر دارای ریشه و فرهنگ اصیل و غنی چندهزار ساله هستند، گفت: نتیجه اقدامات قهری ما صلح با طبیعت را به جنگ با آن تبدیل کرده و باید در تصمیمات و رویکردهای خود بازنگری کنیم.

,

قندالی عنوان کرد: مراتع و منابع طبیعی در نقاطی که عشایر ساکن هستند و رفت و آمد دارند به بهترین شکل حفظ شده است.

,

وی تصریح کرد: براساس آمار، حتی یک هکتار آتش سوزی در مراتع عشایری نداشته‌ایم و خود عشایر مراقب و حافظ طبیعت هستند.

,

رئیس سازمان عشایر ایران گفت: هر قدر بتوانیم به جامعه عشایر خدمت کنیم در واقع به خود خدمت کرده و باعث حفظ بخشی از فرهنگ اصیل ایرانی شده‌ایم.

,

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی عشایر در دولت پس از ۱۰ سال در سال ۹۲ بیان کرد: در این شورا طرح ارتقای خدمات بهداشتی عشایر مصوب شد و در کنار دیگر طرح‌ها منشا خدمات زیادی به جامعه عشایر شد.

,

اختصاص 18میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به حوزه عشایر

, اختصاص 18میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به حوزه عشایر,

قندالی با بیان اینکه برای ارائه تسهیلات به عشایر محدودیتی نداریم، گفت: امسال از منابع صندوق ۴۰۰ میلیارد تومان برای کمک به زنجیره تولید به عشایر کشور پرداخت شده است.

,

رئیس سازمان عشایر ایران افزود: عرصه‌های وسیعی در حوزه گیاهان دارویی داریم که تلاش داریم برای تقویت این حوزه از ظرفیت عشایر استفاده کنیم.

,

قندالی با اشاره به اینکه اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده منشا خدمات زیادی به عشایر شده است، افزود: امسال از محل صندوق توسعه ملی نیز ۱۸ میلیون یورو به حوزه عشایر اختصاص یافت که آن را برای تامین آب شرب این قشر اختصاص داده‌ایم.

,

وی با اشاره به تقویت تشکیلات و ساختار نیروی انسانی سازمان عشایر عنوان کرد: امسال موفق شدیم برای برخی استان‌ها از جمله قزوین نیروی انسانی جذب کنیم.

,

این مقام مسئول در پایان گفت: شورای عشایر استان‌ها مصوب شورای عالی انقلاب است و تقاضا داریم تا این شورا در استان‌ها از جمله قزوین فعال باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه