اخبار داغ

رئیس جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی:

کمبود ۸۰ جایگاه‌ CNG در مشهد/ خودروهای دوگانه‌سوز دستی در معرض خطر انفجار هستند

کمبود ۸۰ جایگاه‌ CNG در مشهد/ خودروهای دوگانه‌سوز دستی در معرض خطر انفجار هستند
سید محمدرضا رضوی‌راد گفت: در استاندارد جهانی به ازای هر هزار خودرو یک جایگاه CNG باید وجود داشته باشد و اگر بخواهیم به این استاندارد برسیم در حال حاضر با کمبود 80 جایگاه CNG در مشهد مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ سید محمدرضا رضوی‌راد، رئیس جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: از زمان اعمال سهمیه بندی بنزین برای خودروهای سواری شاهد افزایش 10 تا 15 درصدی فروش جایگاه‌های سی ان جی در استان بوده‌ایم.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه جایگاه‌های CNG باید در مشهد دو برابر شوند، گفت: در استاندارد جهانی به ازای هر هزار خودرو یک جایگاه CNG باید وجود داشته باشد و اگر بخواهیم به این استاندارد برسیم در حال حاضر با کمبود 80 جایگاه CNG در مشهد مواجه هستیم.

,

رضوی‌راد خاطرنشان کرد: به دلیل گرانی زمین در برخی نقاط، جایگاه‌ها از پراکندگی مناسبی برخوردار نیستند و به صورت مناسب جانمایی نشده‌اند که حال حاضر 15 درصد از ظرفیت جایگاه‌های مشهد خالی و بلااستفاده باقی مانده است.

,

رئیس جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی در خصوص شلوغی برخی جایگاه‌ها گفت: به دلیل پراکندگی نامناسب جایگاه‌های سی ان جی، در برخی نقاط شهر با کمبود جدی جایگاه مواجه هستیم که باعث ایجاد صف‌های طولانی و نارضایتی مردم شده است.

,

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد آنیم که بسیاری از خودروهایی که به صورت دستی و کارگاهی تبدیل به خودروهای دوگانه‌سوز شده‌اند با بالا رفتن بهای بنزین دوباره به مصرف گاز CNG روی آورده‌اند از این رو ما آمار دقیقی از تعداد خودروهای دوگانه‌سوز در مشهد و خراسان رضوی نداریم.

,

رضوی‌راد با بیان اینکه در سطح کشور بیشترین مشکلات در جایگاه‌ها به دلیل حضور خودروهای دوگانه‌سوز دستی است، افزود: خودروهای دوگانه‌سوز کارگاهی فاقد استاندارد هستند از این رو طی نامه‌ای که به شرکت نفت نوشتیم، درخواست داشتیم تا ساز و کاری جهت جلوگیری از سوخت‌گیری این خودروها فراهم شود از این رو مقرر شد تا از ابتدای دی‌ماه از سوخت‌گیری این خودروها جلوگیری شود.

,

رئیس جایگاه داران CNG خراسان رضوی ادامه داد: تمامی برچسب هایی که از طرف کارگاه‌های نصب مخزن سی ان جی به خودروها در خصوص مجوز سوخت‌گیری ارائه می‌دهند تماماً غیر مجاز بوده و تنها خودروهایی که توسط اتحادیه تائید شده و کارت ماشینشان تبدیل به دوگانه‌سوز شده مجاز به سوخت‌گیری هستند.

,

وی در پایان با بیان اینکه خودروهای دوگانه‌سوز دستی هر آن در معرض خطر انفجار هستند، یادآور شد: دو سال گذشته یک خودرو که به صورت دستی گازسوز شده بود در یکی از جایگاه‌های مشهد به دلیل استفاده از مسائل غیر استاندارد منفجر شد که خسارات زیادی را براورد از این رو باید پیش از وقوع دوباره چنین حوادثی از آن پیش‌گیری کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه