اخبار داغ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

چاره‌ی تمام مسائل در اعتبارات ملی خلاصه نمی‌شود

چاره‌ی تمام مسائل در اعتبارات ملی خلاصه نمی‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید پتانسیل‌ و امکانات خود را روی میز قرار دهند و از ظرفیت‌های راکد در استان برای جلوگیری از اتلاف اعتبار، زمان و ایجاد ثروت استفاده کنند، زیرا چاره‌ی تمام مسائل در اعتبارات ملی خلاصه نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح ‌قزوین؛ سیدمحمد پژمان ظهر دیروز(چهارشنبه) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن‌ جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: اقدامات و اعتباراتی در استان قزوین انجام شده ‌است که نتایج کار متفاوت است اما برای دست‌یابی به نتیجه‌ی مطلوب استفاده از ظرفیت‌های مدیریت استانی و اقتصادی نیاز است و اقدامات ملی به تنهایی پاسخگو نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح ‌قزوین؛,

وی افزود: چاره‌جویی منطقی استفاده‌ از ظرفیت‌های محلی است یعنی ابتدا بهره‌برداری از پتانسیل‌های داخلی انجام شود و سپس در صورت نیاز به منابع دولتی ارجاع شود؛ چراکه منابع ملی به تنهایی چاره‌ ماجرا نیست.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: بافت‌شهری هر منطقه متفاوت است و یک نسخه‌ واحد ملی را نمی‌توان برای تمام مناطق اجرا کرد.

,

, ,

وی گفت: برخی مناطق ظرفیت و پتانسل خاص خود را دارد که با مدیریت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌تواند بهترین گزینه برای حل مسائل داخلی باشد.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: اگر رویکردهای محلی و استانی جدی گرفته نشود فشار هزینه‌های کشور افزایش می‌یابد از سوی دیگر مدت اجرایی پروژه طولانی شده و موجب نارضایتی مردم می‌شود.

,

وی ادامه داد: تنها نگاه به خزانه پاسخگو نیست عزم ملی باید با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها انجام شود تا شتاب چشم‌گیری پیدا کند.

,

پژمان گفت: مطالعه و تحقیقات در زمینه‌ی اقتصادی و اجتماعی باید عمیق باشد و طرح‌های ارائه داده‌ شده متناسب با شرایط مکانی، زمانی و موقعیت موجود هر منطقه باشد تا به بهره‌وری ختم شود.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: عملیات اجرایی باید با ظرفیت موجود منطقه سازگار باشد در برخی موارد لازم است متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی ایده‌پردازی انجام شود تا طرح‌های ابلاغی به مرحله‌ی اجرایی منتهی شود.

,

وی گفت: برخی مناطقی دارای شرایط مطلوب بافت شهری هستند و نیازی فوری به سرمایه‌گذاری‌ ندارند که با توجه به این مسئله لازم‌ است اعتبار در مناطق شهری با بافت ناکارآمد صرف شود.

,

این مقام مسئول بیان کرد: از سوی دیگر مناطقی که بافت شهری مطلوبی دارند می‌توانند راه‌حل مناسبی برای ثروت‌افزایی باشند و هزینه‌هایی که از این مناطق به وجود می‌آید می‌تواند صرف مناطق مورد نیاز و بافت‌های ناکارآمد باشد.

,

وی تصریح کرد: مشاورین باید بهترین ایده‌ی اجرایی را برای پروژه‌ها متناسب با شرایط اجتماعی ابلاغ کنند و از ارائه‌ طرح‌هایی با مقیاس اجرایی بلند و سنگین که دور از عملیات اجرایی و اعتبارات است دوری کنند از سوی دیگر ایده‌های اجرایی باید یک پشتوانه‌ هدفمندانه داشته باشند.

,

پژمان افزود: ما در برخی پروژه‌ها شاهد نارضایتی مردم از روند اجرایی و عدم نتیجه‌ مطلوب پروژه‌ها هستیم که این مسئله نشان می‌دهد ایده‌ی اجرایی مناسب وضع موجود نیست؛ از سوی دیگر اگر مدت‌ زمانی طولانی و اعتبارات زیادی برای پروژه‌ای صرف شده اما به نتیجه‌ قابل قبول نرسیده ‌است لازم‌ است طرح دیگری روی کار بیاید.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: اگر در طرح توسعه باز آفرینی شرایط نقل مکان برای مردم پیش‌ آمد شرایط و تسهیلات لازم برای مردم فراهم شود تا در این مسئله اعتماد مردم جلب شود و مردم شاهد عملیاتی بودن پروژه‌ها باشند.

,

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید پتانسیل‌ها و امکانات خود را روی میز قراردهند و از ظرفیت‌های راکد در استان برای جلوگیری از اتلاف اعتبار، زمان و ایجاد ثروت استفاده کنند چاره‌ی تمام مسائل در اعتبارات ملی خلاصه نمی‌شود.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی منطقه‌ی هادی‌آباد استان بیان کرد: مسئله‌ی هادی‌آباد استان قزوین که از شرایط اجتماعی مناسبی برخوردار نیست باید پیش ‌از آن که موجب مشکلات دیگر شود مورد بررسی و در اولویت فعالیت‌ها قراربگیرد.

,

وی درباره‌ی تسهیلات بانکی عنوان کرد: بانک‌ مسکن استان باید تسهیلات متناسب با شرایط مردم را در وام‌های خود اعمال کند و طرحی اجرایی ۲۰درصد پیشرفت در مقابل افزایش تسهیلات وام را به مرحله‌ی اجرایی برساند.

,

اآنتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه