اخبار داغ

نویسنده کودک و نوجوان:

مهارت حل مسئله به کودکان آموزش داده شود

مهارت حل مسئله به کودکان آموزش داده شود
نویسنده کودک و نوجوان گفت: قصه گویی نقش بسزایی در تربیت فرزندان دارد و این راهکار باید مورد توجه والدین و مربیان قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمان طلب در گفت‌وگو با ندای ارومیه، اظهار کرد: تعریف کردن داستان برای کودکان موجب می شود آنان به دنیای جدیدی سفر کنند و نکات این دنیای جدید با مختصات دیگر را از زبان فردی دیگر بشوند و بیاموزند و آن را تجربه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

وی افزود: قصه و داستان یا قسمتی از تجربه دیگران است که ما آن را در زندگی خودمان تجربه کردیم و یا تجربه نکرده ایم وممکن است درمسیر زندگیمان با آن تجربه مواجه شویم.

,

این نویسنده کودک و نوجوان تصریح کرد: فضای داستان هنگام شنیده شدن منفعل نیست و کاملا فعال است یعنی حین تعریف آن ارتباطی دو سویه و دوطرفه شکل می گیرد.

,

ایمان طلب ضمن اشاره به اهمیت داستان در تعریف کودکان، ابراز داشت: با توجه به این که جنبه آموزشی برخی داستان های موجود در بازار سطحی است و در آن ها به بعد تربیتی پرداخت نشده، والدین و مربیان باید آگاهانه به انتخاب داستان ها بپردازند.

,

وی در ادامه گفت: داستان هایی باید توسط والدین و مربیان برای تربیت فرزندان انتخاب شود که در وهله نخست، به معنای واقعی کلمه داستان باشند، یعنی محتوا و ویژگی فنی مناسبی داشته باشند و همچنین مفهوم و ارزش را به کودکان منتقل کنند.

,

ایمان طلب تصریح کرد: چون کودک ذهنی خلاق دارد، داستان باعث می شود قوه خیال او تقویت شود که این رشد قوه خیال، پایه و زمینه رشد خلاقیت و توانایی حل مساله است و نکته حائز اهمیت همین است که باید تلاش شود به جای دادن پاسخ ها، مهارت حل مساله به کودکان آموزش داده شود.

,

وی با اشاره به این که داستان هم از لحاظ فردی و هم اجتماعی باعث رشد شخصیت کودکان می شود، ابراز داشت: شنیدن داستان، دایره لغات کودکان افزایش می دهدو مهارت های ارتباطی آنان را برای توضیح خود، جهان و منظومه فکری اش بهبود می بخشد و موجب می شود بتواند راحت تر با محیط و دنیای بیرون ارتباط برقرار کند.

,

این نویسنده کودک و نوجوان اظهار کرد: داستان همچنین باعث خودآگاهی کودک شده و موجب می شود اون به درون خود سفر کند و به خودش فکر کند.

,

وی ضمن بیان این که اگر جملات داستان از قوت خوبی برخوردار باشند حس زیبایی شناسی هم افزایش می یابد، افزود: قصه گویی می تواند ارزش ها و سوابق فرهنگی و تاریخی را به کودکان منتقل کند.

,

ایمان طلب گفت: ما می خواهیم بچه هایی را تربیت کنیم که درآینده بتوانند مسائل ریز و درشتشان را حل کنند و هم در مسائل و مشکلات شخصی و هم مسائل کلان اجتماعی نگاه خلاقانه ای داشته باشند.

,

این قصه گو و نویسنده کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: قصه برای گوینده آن هم موجب خلاقیت وخودآگاهی می شود و می تواند برای والدینی که درخانه با فرزندان خود تعارض دارند، راه های بهتری را به جز عصبانیت، تهدید و محروم کردن فرزندان ارائه دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه