اخبار داغ

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت:

۴۵ هکتار زعفران در سطح کوهدشت کشت می‌شود

۴۵ هکتار زعفران در سطح کوهدشت کشت می‌شود
رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: 45 هکتار زعفران در سطح کوهدشت کشت می‌شود و در رقابت با سایر نقاط کشور، این محصول دارای کیفیت مطلوب و بالایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرج علی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: کشت زعفران را در کوهدشت از سال ۸۲ با ۶۰۰ متر در روستای «پشم» شروع شد که تاکنون به حدود ۴۵ هکتار در سطح شهرستان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

وی افزود: در هر هکتار ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم زعفران قابل‌برداشت است و از طریق بخش خصوصی نیز پیاز آن را از قائنات خراسان جنوبی جهت ارائه به بهره‌بردار تأمین می‌کنیم.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به اینکه بیشترین کشت زعفران این شهرستان مربوط به روستای «آبباریکی» است، عنوان کرد: با توجه به اینکه کوهدشت با مشکل تنش خشک‌سالی مواجه است، گیاه این محصول کم آب‌دوست است و اواخر شهریور کشت می‌شود و نیاز آب خود را در پاییز و زمستان تأمین کرده و احتیاج به آبیاری ندارد.

,

وی با ابیان اینکه اواخر آبان و ابتدای آذرماه فصل برداشت زعفران است، گفت: ۳۵ نفر از افرادی که این محصول را کشت کرده‌اند به بانک برای دریافت وام با سود ۷ درصد، یک سال تنفس و بازپرداخت ۶۰ ماهه معرفی کرده‌ایم.

,

امیری با اشاره به کشت زعفران در بخش‌های مرکزی، طرهان و کوهنانی تصریح کرد: با توجه به کیفیت مطلوب زعفران کوهدشت، این محصول قابل‌رقابت در سطح کشور بوده و بازار فروش آن نیز از طریق اتحادیه‌ها موجود است ولی با برند سازی مناسب این محصول می‌توان به موفقیت‌های بزرگی دست‌یافت.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: در زمینه کشت این محصول کلاس‌های مشاوره توسط مراکز علمی مرتبط با جهاد کشاورزی صورت گرفته است و آمادگی لازم برای برپایی کلاس‌های آموزشی و معرفی کشاورزان در زمینه کشت زعفران را داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه