اخبار داغ

رییس سازمان صمت خراسان شمالی:

راه اندازی تولید کاغذ سنگی در استان نیازمند ارز ۴۲۰۰ تومانی است

راه اندازی تولید کاغذ سنگی در استان نیازمند ارز ۴۲۰۰ تومانی است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه راه اندازی خطوط تولید کاغذ سنگی در استان به تامین ارز 4200 تومان نیاز دارند، اعلام کرد: متاسفانه اختصاص این ارز به واردات ماشین آلات این محصول در فهرست ارز 4200 تومان قرار نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا فیروزه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: نیاز کاغذ کشور از محل واردات این محصول تامین می شود و ماده اولیه تولید کاغذ نیز از محل قطع درختان است که منجر به تخریب محیط زیست می شود، در همین راستا، تا به کنون دو سرمایه گذار طرح تولید کاغذ سنگی از ماده سنگ آهک را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رضا فیروزه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار , عصر اترک,  اظهار کرد: نیاز کاغذ کشور از محل واردات این محصول تامین می شود و ماده اولیه تولید کاغذ نیز از محل قطع درختان است که منجر به تخریب محیط زیست می شود، در همین راستا، تا به کنون دو سرمایه گذار طرح تولید کاغذ سنگی از ماده سنگ آهک را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه داده اند.,

فیروزه گفت: این سازمان فروردین ماه امسال جواز تاسیس راه اندازی کاغذ سنگی از ماده سنگ آهک ( یا همان کربنات کلسیم) در شهرستان جاجرم با ظرفیت تولید پنج هزار تن در سال کاغذ سنگی را صادر کرد.

,

وی با بیان اینکه با راه اندازی این واحد تولیدی برای 40 نفر فرصت اشتغالزایی ایجاد خواهد شد، عنوان کرد: سرمایه گذار این طرح ماشین آلات این خط تولید را باید از کشور چین وارد کند که وی برای خرید این ماشین آلات دریافت ارز 4200 تومانی را درخواست کرده است.

,

این مقام مسئول گفت: هنوز بانک مرکزی به درخواست این سرمایه گذار پاسخ مثبت نداده است، با این وجود، این سرمایه گذار از اجرایی کردن طرح خود انصراف نداده، در عین حال، این سازمان نیز پیگیر دریافت ارز 4200 تومان برای اجرای این طرح بوده است.

,

فیروزه همچنین به طرح دوم راه اندازی واحد تولیدی کاغذ سنگی در شهرستان فاروج اشاره کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حدود یک ماه قبل برای این طرح جواز تاسیس را صادر کرد.

,

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این طرح 30 هزار تن تولید کاغذ سنگی از سنگ آهک ( کربنات کلسیم) در سال است که با راه اندازی این خط تولید برای 115 نفر فرصت اشتغال فراهم می شود.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مبلغ سرمایه گذاری برای راه اندازی این واحد تولیدی 246 میلیارد تومان است.

,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه با یادآوری این مطلب که سرمایه گذار این طرح برای راه اندازی این واحد تولیدی باید ماشین آلات را از کشور چین وارد کند، عنوان کرد: این سرمایه گذار نیز مطالبه دریافت ارز 4200 تومانی را داشته است، با این وجود، هنوز بانک مرکزی به این مطالبه پاسخ مثبت نداده است.

,

وی اعلام کرد: با وجود این، این سرمایه گذار از انجام کار متوقف نشده است و نسبت به واردات یک دستگاه ماشین برای تولید پنج هزار تن کاغذ سنگی اقدام کرده و این ماشین را وارد کرده است.

,

این مقام مسئول افزود: هنوز باید برای پنج خط دیگر این واحد تولیدی، ماشین آلات دیگری را وارد کند.

,

فیروزه همچنین با بیان اینکه برای راه اندازی این واحد تولیدی با اختصاص 15 هکتار زمین در شهرستان فاروج برای فاز نخست آن موافقت شده است، اعلام کرد: برای تحویل این زمین به این طرح باید تغییر کاربری زمین انجام شود که در حال حاضر این موضوع از محل پنجره واحد استان در حال پیگیری است.

,

وی در خاتمه با یادآوری این مطلب که دولت نسبت به واردات کاغذ به کشور ارز 4200 تومانی اختصاص می دهد اما برای واردات ماشین آلات خط تولید کاغذ به کشور برای خودکفایی در تامین کاغذ، اختصاص ارز 4200 تومان را مد نظر قرار نداده است، اختصاص ارز دولتی به واردات ماشین آلات خطوط تولیدی کاغذ را خواستار شد.

,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: هر دو سرمایه گذار یاد شده همچنان پیگیر اخذ این ارز دولتی هستند، در عین حال، این سازمان نیز پیگیر این موضوع بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه