اخبار داغ

مجازات بدون اطلاع قبلی؛

2 تا 4 لیتر جریمه زود برداشتن کارت سوخت/ سهمیه سوخته شده بازگردانده نمی‌شود

2 تا 4 لیتر جریمه زود برداشتن کارت سوخت/ سهمیه سوخته شده بازگردانده نمی‌شود
پس از اجرای سهمیه‌بندی بنزین شاهد کاهش 2 تا 4 لیتر بنزین از سهمیه سوخت افراد بدون اطلاع قبلی به دلیل زود برداشتن کارت سوختشان از دستگاه نازل بوده‌ایم که اعتراض بسیاری از شهروندان را به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، از اجرای سهمیه‌بندی بنزین برای خودروهای سواری و الزام رانندگان به استفاده از کارت سوخت حدود دوهفته‌ای می‌گذرد اما اجرای آن با چالش‌هایی همراه بوده است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که مردم طی این مدت با آن روبه‌رو بوده‌اند نحوه صحیح سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی خود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

بر اساس گزارش‌ها و شکایات مردمی ارسال شده به صبح توس، بیان شده است که در زمان سوخت‌گیری میزان استفاده افراد از سهمیه خود کمتر از میزان کسری از سهمیه ماهانه آن‌ها از کارت سوختشان بوده است که این اختلاف گاهی به 4 لیتر می‌رسد! حال سؤال اینجاست که به چه دلیلی این میزان مازاد از کارت‌های سوخت افراد کسر می‌شود؟ و آیا آموزش صحیح استفاده از کارت سوخت پیش از این به شهروندان داده شده است؟

,

جهت بررسی میدانی موضوع به چند جایگاه عرضه بنزین در مشهد مراجعه شد تا از نزدیک و از زبان مردم و مسئولان جایگاه‌های عرضه بنزین این موضوع را بررسی کنیم.

,

, ,

2 تا 4 لیتر جریمه زود برداشتن کارت سوخت!

, 2 تا 4 لیتر جریمه زود برداشتن کارت سوخت!,

رضا محمدی یک شهروند مشهدی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، 3 مرتبه به جایگاه‌های بنزین جهت سوخت‌گیری آمده ام و هر بار از سهمیه من 2 تا 3 لیتر بیشتر کم شده است.

,

وی ادامه داد: زمانی که علت را از مسئولان جایگاه جویا شدم، آن‌ها در جواب من می‌گویند کارت سوخت خود را زود از دستگاه خارج می‌کنی این در حالی است که من زمانی که نازل را در جای خود قرار می‌دهم کارت خود را برداشته‌ام نه زمانی که هنوز در حال سوخت‌گیری بوده‌ام!

,

وحید احمدی یکی دیگر از شهروندان مشهدی نیز در ادامه به خبرنگار ما گفت: دو شب گذشته زمانی که به یک جایگاه برای سوخت‌گیری مراجعه کردم و کارت سوخت خود را وارد دستگاه کردم، دستگاه شروع به صوت کشیدن کرد و کارت خود را برداشته و دوباره وارد کردم.

,

وی خاطرنشان کرد: در این زمان مشاهده کردم که 4 لیتر از سهمیه سوخت بنده به طور خودکار کم شده است! چه کسی پاسخگوی مشکلات ما است از هر کس هم که سؤال می‌کنم می‌گویند به ما ارتباطی دارد.

,

, ,

علی اکبر خسروی، یکی از متصدی‌های سوخت‌گیری جایگاه 114 مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بسیاری از شهروندان نحوه صحیح سوخت‌گیری با کارت سوخت را نمی‌دانند و به محض گذاشتن نازل کارت سوخت خود را خارج می‌کنند که سیستم به صورت خودکار 2 تا 4 لیتر از آن‌ها بیشتر کم می‌کند.

,

کارت سوخت را تا پیش از ظاهر شدن پیام «کارت خود را بردارید» از دستگاه خارج نکنید

, کارت سوخت را تا پیش از ظاهر شدن پیام «کارت خود را بردارید» از دستگاه خارج نکنید,

وی نحوه صحیح استفاده از کارت سوخت را این‌گونه بیان کرد: شهروندان باید پس از پایان سوخت‌گیری کمی صبر کنند تا علامت خروج و نحوه پرداخت روی صفحه نمایشگر ظاهر شود تا گزینه نقدی یا کیف پول را انتخاب کرده، در این زمان پیام «کارت خود را بردارید» روی نمایشگر ظاهر شده و شهروندان می‌توانند کارت سوخت خود را بردارند.

,

خسروی ادامه داد: از ابتدای اجرای سهمیه‌بندی مشکلات ما در پمپ‌بنزین‌ها افزایش‌یافته است و در روز شاهد فرار چندین خودرو از پرداخت هزینه سوخت هستیم که متأسفانه این مبالغ از حقوق ما متصدی‌های سوخت‌گیری به صورت جریمه کاسته می‌شود.

,

, ,

ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم پیش از جریمه آن‌ها

, ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم پیش از جریمه آن‌ها,

علی اکبریان، بازبین جایگاه سوخت 114 مشهد به خبرنگار صبح توس گفت: جریمه زود برداشتن کارت سوخت در دوره اول سهمیه‌بندی بنزین نیز وجود داشته است اما بسیاری از مردم از روی ناآگاهی این اقدام را انجام می‌دهند لذا باید یک آموزش و اطلاع‌رسانی همگانی در این خصوص انجام شود.

,

وی ادامه داد: شهروندان پیش از ظاهر شدن پیغام «کارت خود را بردارید» نباید کارت سوخت را از دستگاه خارج کنند از طرف دیگر در دوره گذشته افراد می‌توانستند با گرفتن پرینت میزان مصرف کارت سوخت خود، در صورتی که اشتباهاً از آن‌ها سهمیه‌ای کسر شده بود، با مراجعه به شرکت پخش فراورده‌های نفتی واقع حدفاصل میدان جانباز تا چهارراه میلاد روبه‌روی هتل هما، شکایت خود را مطرح کرده و سهمیه آن‌ها بازگردانده می‌شد؛ اما در این دوره جدید هنوز بخش‌نامه‌ای در این خصوص به ما اعلام نشده است.

,

مصرف بنزین کم نشده است

, مصرف بنزین کم نشده است,

بازبین جایگاه سوخت 114 مشهد تصریح کرد: طی هفته گذشته بر اساس آمار ما طی هفته گذشته میزان مصرف بنزین در این جایگاه نسبت به دوران پیش از سهمیه‌بندی کاهش پیدا نکرده است و تنها با اعمال سهمیه‌بندی شاهد شلوغی بی‌مورد جایگاه‌ها هستیم.

,

افزایش دفعات سوخت‌گیری دلیل شلوغی جایگاه‌ها است

, افزایش دفعات سوخت‌گیری دلیل شلوغی جایگاه‌ها است,

اکبریان در خصوص شلوغی جایگاه‌ها از ابتدای سهمیه‌بندی بنزین، گفت: پیش از این مردم اکثراً باک‌های بنزین خود را پر می‌کردند اما هم‌اکنون اکثراً 10 لیتر بنزین می‌زنند از این رو مجبور هستند دفعات بیشتری به جایگاه‌ها جهت سوخت‌گیری مراجعه کرده لذا شاهد شلوغ‌تر شدن جایگاه‌ها هستیم.

,

, ,

سهمیه سوخته شده بازگردانده نمی‌شود

, سهمیه سوخته شده بازگردانده نمی‌شود,

سید محمد جعفر قائمی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس در این خصوص اظهار کرد: نحوه صحیح استفاده از کارت سوخت پیش از این از روش‌های مختلف به مردم اعلام شده و کم شدن سهمیه افراد به دلیل زودتر خارج کردن کارت سوخت از دستگاه بوده است.

,

وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند تا طبق دستور نمایشگر سوخت اقدام به سوخت‌گیری کنند و عجله‌ای در این فرایند نداشته باشند تا متضرر نشوند.

,

قائمی با رد ادعای مبنی بر بازگشت سهمیه در صورت شکایت افراد، گفت: تاکنون هیچ بخش‌نامه یا ابلاغی مبنی بر بازگشت سهمیه افراد صادر نشده است لذا امکان اینکه سهمیه افراد بازگردد وجود ندارد از این رو خواهشمندیم مردم تنها با دستور دستگاه نازل اقدام به سوخت‌گیری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه