اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد؛

بدهی 300 میلیون تومانی آموزش و پرورش یزد به ائمه جماعت مدارس

بدهی 300 میلیون تومانی آموزش و پرورش یزد به ائمه جماعت مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برخی از مدارس استان فاقد نمازخانه و یا دارای نمازخانه کوچک هستند گرچه اداره کل نوسازی مدارس نیز اهتمام ویژه به این موضوع دارد اما برای حل این مشکل باید توجه خیرین را به این سمت وسو جلب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، عباسعلی دانافر پیش از ظهر امروز در پنجمین اجلاس ستاد استانی اقامه نماز که در دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان برگزار شد، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس گفت: توسعه فرهنگ اقامه نماز، قران و عترت یکی از اولویت های جدی آموزش و پرورش استان یزد به ویژه  معاونت پرورشی و فرهنگی است که همواره به جد دنبال شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در سال گذشته گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود تکلیف آموزش و پرورش را به روشنی مشخص کردند؛ ایشان در آخرین فراز پیام خود می‌فرمایند آموزش و پرورش می تواند در این عرصه از اثرگذارترین ها باشد، مدارس را به نمازخانه نوجوانان مزین کنید؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده جامعه است.این پیام و دستور صریح اوج اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش را در ترویج فرهنگ نماز نشان می دهد.
,
 
,
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اقدامات مختلف اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در راستای ترویج فرهنگ نماز در مدارس گفت: در سال گذشته با همراهی و همت مسئولین  با تهیه 17 هزار متر مربع فرش سجاده ای مناسب و با کیفیت خوب  بخش عمده ای ازنمازخانه های مدارس  در سراسر استان مفروش شد.
,
 
,
مرمت، زیباسازی و توسعه 80 نمازخانه در مدارس استان یزد
, مرمت، زیباسازی و توسعه 80 نمازخانه در مدارس استان یزد, مرمت، زیباسازی و توسعه 80 نمازخانه در مدارس استان یزد,
 
,
دانافر با بیان این که در سال گذشته تعداد 80 نمازخانه در مدارس استان یزد مرمت، زیباسازی و توسعه پیدا کرد و این نهضت در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت اظهار داشت:  از دیگر اقداماتی که هر ساله انجام می شود ارسال بخشنامه به همه مدارس استان بوده است که زنگ نماز در متن برنامه روزانه تمامی  مدارس قرار بگیرد و بر برگزاری نماز جماعت در اول وقت تاکید شده است.
,
 
,
وی از احداث مرکز تخصصی جشن تکلیف در دارالقران مرکزی یزد خبر داد و اذعان داشت: هر ساله  دوره آموزشی ویژه ائمه جماعت مدارس با همکاری اداره تبلیغات اسلامی برگزار می شود  تا ائمه جماعت با جدیدترین فنون تبلیغ و ارتباط موثر با دانش آموزان آشنا شوند و تاثیرات حضورشان در مدارس عمیق تر باشد.
,
 
,
دانافر  اجرای طرح مدرسه، مسجد و محله در مدارس استان خبر داد و گفت: از دیگر برنامه هایی که آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ نماز در بین دانش موزان دنبال می کند اجرای  طرح پیوند مسجد، مدرسه و محله است که زمینه حضور دانش اموزان را همراه با والدین و خانواده ها  برای شرکت در نماز جماعت مغرب را فراهم می کند که خوشبختانه آثار و نتایج  مثبتی را به دنبال داشته است.
,
 
,
وی با اشاره به برنامه های متعدد آموزش و پرورش در زمینه ترویج اقامه نماز گفت:  در سال گذشته مسابقات احکام، اذان و انشا نماز در تمامی پایه های تحصیلی استان برگزار شد و ممتازین آن ها به مسابقات کشوری اعزام شدند که استان یزد در این مسابقات حائز رتبه بسیاری خوبی شد به طوری که 10 رتبه برتر کشوری را دانش اموزان یزد کسب کردند. 
,
 
,
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: سال گذشته در 35 درصد از مدارس استان، برنامه  گفتمان نماز با همکاری ستاد اقامه نماز وحضور اساتید مرکز تخصصی نماز برای پاسخ گویی به شبهات دانش‌آموزان برگزار شد.
,
 
,
بدهی 300 میلیون تومانی آموزش و پرورش یزد به ائمه جماعت مدارس
, بدهی 300 میلیون تومانی آموزش و پرورش یزد به ائمه جماعت مدارس, بدهی 300 میلیون تومانی آموزش و پرورش یزد به ائمه جماعت مدارس,
 
,
دانافر با بیان این که نماز جماعت در هزار مدرسه از مدارس استان  با امام جماعت برگزار می شود که 660 نفر از آنها از ائمه جماعت روحانی و حدود 340 نفر نیز امام جماعت فرهنگی هستند گفت: چالشی ترین مسئله ای که در این حوزه مطرح می شود  و کمتر هم راهکار برای آن ارائه می‌شود؛ موضوع حق القدم ائمه جماعت است به طوری که هم اکنون 300 میلیون تومان بدهی در این زمینه داریم.
,
 
,
وی افزود: برای حل این چالش می توان از حضور روحانیون شاغل در ادارات، سازمان ها ونهاد های دولتی به عنوان  ائمه جماعت افتخاری در مدارس بهره برد و ادارت دولتی  به عنوان حامی مدارس کمتر برخوردار می توانند مشارکت داشته باشند، همچنین می توان موقوفات نماز را به سمت پیش نمازی مدارس جهت دهی کرد تا بخشی از چالش آموزش و پرورش در این حوزه مرتفع شود.
,
 
,
برخی از مدارس استان یزد فاقد نمازخانه هستند
, برخی از مدارس استان یزد فاقد نمازخانه هستند, برخی از مدارس استان یزد فاقد نمازخانه هستند,
 
,
دانافر با اشاره به این که وضوخانه های مدارس نیاز مبرمی به مرمت و بازسازی دارند گفت: نزدیک به 200 مدرسه در استان یزد مشکل وضوخانه دارند که نیاز به مرمت و بازسازی و تامین آب گرم دارند.
,
 
,
وی با بیان این که نمازخانه ها ی مدارس استان به 30 هزار مترمربع فرش سجاده ای دیگر نیاز دارند اظهار داشت:برخی از مدارس استان فاقد نمازخانه و یا دارای نمازخانه کوچک هستند گرچه اداره کل نوسازی مدارس نیز اهتمام ویژه به این موضوع دارد اما برای حل این مشکل باید توجه خیرین را به این سمت وسو جلب کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه