اخبار داغ

نامه فوری برخی فرماندهان امنیتی و نظامی عراق به مقتدی صدر

نامه فوری برخی فرماندهان امنیتی و نظامی عراق به مقتدی صدر
شماری از فرماندهان دستگاه های امنیتی و نظامی استان های مرکزی و جنوبی در نامه ای فوری به مقتدی صدر رهبر جریان صدری های عراق، از او خواستند معترضان هوادار خود را از میدان اعتراض خارج کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شماری از فرماندهان دستگاه های امنیتی و نظامی استان های مرکزی و جنوبی در نامه ای فوری به مقتدی صدر رهبر جریان صدری های عراق، از او خواستند معترضان هوادار خود را از میدان اعتراض خارج کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش شبکه خبری الاتجاه، فرماندهان دستگاه های امنیتی عراق اعلام کردند: امروز نوشتن نامه مستقیم برای آقای مقتدی صدر ضروری است. کار به بی قانونی و ناامنی عمومی رسیده و ما خوب می دانیم که او (صدر) خواهان حفظ جان تظاهر کنندگان است.

,

فرماندهان نظامی خطاب به صدر تاکید کردند که برخی از طرف ها مدعی عضویت در گردان السلام هستند که اقدام به قطع راه ها و تهدید اداره ها و مدرسه ها کرده اند.

,

این فرماندهان از صدر خواستند که هواداران و معترضان وابسته به خود را از میدان اعتراض خارج کند. برخی از آنها با اقداماتشان به او اهانت کردند و اکنون مردم او را مسئول فلج شدن اوضاع عمومی می دانند. خروج هواداران شما (صدر) از میدان اعتراض ها، کمک بسزایی به نیروهای امنیتی برای بازداشت و مجازات معترضان وابسته به خارج دارد.

,

این فرماندهان افزودند: شما در همه بیانیه ها و پیام های خود خواستار حمایت از آنها (معترضان) و همکاری با دستگاه های امنیتی شده اید. نیروهای خود را از گردان السلام برای حضور در کنار معترضان و حمایت از آنها فراخواندید که ما با برخی از آنها هماهنگی بسیار خوبی داشتیم.

,

فرماندهان نظامی در بیانیه خود ادامه دادند: می خواهیم به شما اطلاع دهیم اکنون اوضاع خیلی تغییر کرده و کسانی که می گویند هوادار و وابسته به شما هستند تهدید به بستن راه ها و ادارات و سایر مکان ها کرده اند. اینها همان فرماندهان گردان السلام هستند آماده ایم اسامی آنها را به طور علنی منتشر کنیم و درباره اقدامات آنها فیلم و عکس در اختیارتان بگذاریم.

,

آنها تاکید کردند: تا تظاهر کننده ای وابسته به جایی نباشد جرات مقابله با دستگاه های امنیتی و بستن راه ها و ایجاد مزاحمت برای کارمندان را ندارد.

,

در بیانیه یاد شده آمده است: شما می گویید که باید از مرجعیت اطاعت کرد. امروز مرجعیت بر دو اصل تاکید کرد: قانون انتخابات و قانون کمیسیون و این دو در پارلمان انجام می شود. شما حزب بزرگی در پارلمان دارید و می توانید آنچه می خواهید به راحتی محقق کنید و استان های جنوبی ارتباطی با مسائل سیاسی ندارند.

,

فرماندهان نظامی عراق تاکید کردند: شما اعتصاب خود را پس گرفتید و همه نهادها هم به اعتصاب خود پایان دادند و تنها ضرر کننده استانهای جنوبی هستند. ما هنوز سلاح های خود را به سمت خرابکارها نگرفته ایم و روزانه قربانی و زخمی می دهیم.

,

برخی از شهرهای عراق از جمله نجف و ناصریه از شب گذشته متشنج شده است.

,

نگرانی های فرماندهان نظامی عراق از هنگامی که شماری از افراد مهاجم در شامگاه چهارشنبه به کنسولگری ایران در شهر نجف حمله کرده و قصد تهاجم به دفاتر و منازل مراجع شیعه عراق در نجف داشتند، تشدید شده است و در روز پنجشنبه با حمله به مقر نیروهای واکنش سریع وزارت کشور در استان ذی قار در جنوب عراق اوج گرفت. اقدامات خشونت آمیز و تلاش برای رسیدن به محل های نگهداری سلاح ، بر شدت درگیری ها افزوده است و آمار تلفات را به شدت بالا برده است، بطوری که در شهر ناصریه مرکز ذی قار صحبت ازکشته شدن 15 تا 20 نفر است.

,

سلسله تظاهرات و تجمعاتی که از اوایل اکتبر گذشته با مطالبات عمدتا معیشتی در شهرهای مرکزی و جنوبی عراق شروع شده ، طی دو ماه اخیر به خشونت کشیده شده است و رهبران عراق و نیز تحلیلگران این کشور اعتقاد دارند عوامل نفوذی و وابسته به دستگاه های اطلاعاتی بیگانه در به خشونت کشیده شدن این تظاهرات دخیل هستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه