اخبار داغ

افزایش سطح مبادلات تجاری ایران و پاکستان

افزایش سطح مبادلات تجاری ایران و پاکستان
ناظر گمرکات ایالت بلوچستان پاکستان گفت: افزایش سطح مبادلات تجاری ایران و پاکستان به رقم بالغ بر ۵ میلیارد دلار در سال و بررسی مسائل مرزی از اهداف هفتمین کمیته مشترک تجارت مرزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، هفتمین کمیته مشترک تجارت مرزی استان سیستان و بلوچستان(جمهوری اسلامی ایران) و ایالت بلوچستان(جمهوری اسلامی پاکستان ) در زاهدان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رضا بلوچ رئیس هیئت و ناظر گمرکات ایالت بلوچستان کشور پاکستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: هدف از سفر بررسی مسائل مرزی در حوزه ی تجارت، حمل و نقل، مبادلات تجاری فی ما بین ایران و پاکستان و رفع مشکلات و مسائلی که جریان تجارت آزاد وجو دارد و مسائل تردد افراد دو کشور است.

,

وی ادامه داد: هدف دولت فعلی پاکستان افزایش مبادلات تجاری به رقم 5 میلیارد دلار در سال با توجه به مشترکات قومی و فرهنگی می باشد این روابط دوستانه از قدیم حتی از زمان استقلال ما وجود دارد و انگیزه برای بهبود روابط تجارت بین دو کشور و بهبود وضعیت معیشتی مردم دو کشور است.

,

در ادامه محمد رفیع سرکنسول کشور پاکستان بیان کرد: براساس هدف‌گذاری ما سطح مبادلات تجاری فی مابین دو کشور باید به رقم 5 میلیارد دلار برسد که در همین ارتباط در این کمیسیون افزاش سطح مبادلات بررسی خواهد شد که در همین رابطه تمهیدات زیادی اتخاذ شده و که در مصوبات تفاهمنامه گنجانده می‌شود.

,

مجید محبی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در این کمیسیون عنوان کرد: در راستای بهبود تعاملات تجارت و هم توسعه تجارت بین دو کشور این کمیسیون برگزار شده است تا سطح مبادلات تجاری افزاش یابد و تجارت بین دو کشور موفق شود.

,

وی ادامه داد: ایجاد و فعال شدن بازارچه ها باعث می‌شود قاچاق کالا کاهش یابد و به همین روش ایجاد بازارچه‌ها ان سوی مرز انجام شود و در مورد انجام مبادلات بهتر حذف تعرفه‌ها و تهاتر کالا تاثیرگذار است و در این تفاهم‌نانه به دنبال این هستیم تا بحث واردات دام از پاکستان داشته باشیم.

,

میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در این جلسه هدف از برگزاری هفتمین کمیته تجارت مرزی را بررسی مشکلات و رفع موانع تجارت مرزی، تجار و بازرگانان، حمل و نقل، امورگمرکی، کنسولی و روادید بین دو کشور عنوان کرد و افزود: در این کمیته دو طرف هماهنگی‌های لازم را در توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی، تبادل هیئت‌های تجاری، جذب سرمایه‌گذاری دو جانبه و ایجاد مراکز صنعتی مشترک انجام خواهند داد.

,

وی افزود: پنل‌های تخصصی از جمله ترانزیت و حمل و نقل، گمرکات و بانکی، راه‌آهن، بازرگانی، شیلات و کشاورزی بین طرفین برگزار و پس از آن بین طرفین تفاهم‌نامه مشترک به امضا می‌رسد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه