اخبار داغ

ائمه جمعه استان گلستان مطرح کردند:

حمله به کنسولگری ایران در عراق؛ نقشه دشمن برای ایجاد اختلاف

حمله به کنسولگری ایران در عراق؛ نقشه دشمن برای ایجاد اختلاف
ائمه جمعه گلستان اظهار کردند: اغتشاشات و حمله به کنسولگری ایران در عراق نقشه دشمن برای ایجاد اختلاف بین ایران و عراق است تا با استفاده از این اختلاف حکومت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نمازجمعه این هفته افزود: ما در تحلیل های خود از این وقایع و با توجه به عشق وعلاقه یمان به عراق و مردم عراق باید نگاهمان به مرجعیت و مقتدایمان باشد و بدانیم که آینده از آن مردم و بسیجیهای عراق و مرجعیت آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
وی با عنوان اینکه برخی افراد ناشناس به کنسولگری ایران در عراق حمله کرده اند تصریح کرد: دشمن نمی تواند ببیند علی رغم هزینه های چندین میلیارد دلاری آمریکا، عراق تحویل اهل بیت و تفکر انقلاب اسلامی شده است.
,

امام جمعه گنبدکاووس همچنین در سخنانش با ابراز گلایه از اینکه مرقد امام راحل(ره) آنچنان که باید پایگاه انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی نیست و در هنگام حضور در حرم این احساس دست نمیدهد که در این مکان جریان بزرگ روح امام راحل در حال پرورش  است و آثاری از سخنان حرکت آفرین آن بزرگ مرد الهی مشاهده نمی شود.

,

وی با اشاره به عظمت ،حق اولویت ، پیشگامی و احیای دین و زمینه سازی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به عنوان مرجع بزرگ انقلاب سازی گفت: اینها همه حقوقی است که هر کدام حق بزرگی از امام است.

,

حجت الاسلام ترابی در ادامه سخنانش با اشاره به حضور پرشور مردم در حمایت از امنیت کشور و جداسازی صفوف خود از آشوبگران گفت: این حرکت و احساس تعهد مردم قابل ستایش است و دولت در چند بعد می تواند شکرگذار این حرکت مردمی باشد.

,

وی مدیریت عدم سرایت گرانی به سایر بخش های اقتصادی، پیشگیری از سوء نظارت و بروز هر اتفاق در عرصه اقتصادی و جلب اعتماد مردم را از جمله وظایف دولت دانست و گفت: به اذعان کارشناسان تاثیر بنزین در تورم نهایت 4 درصد در طول یکسال آینده است و دولت باید مدیریت کند تا طوری نشود که در همین ابتدا این دوره، شاهد تاثیر کامل آن در تورم باشیم.

,

حجت الاسلام ترابی همچنین با تاکید بر لزوم شفاف سازی درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین را به عنوان یک مطالبه مردمی ادامه داد: اگر مردم بدانند مانند زمان شهید رجایی که بنزین چند تومانی گران شد و در ازای آن سالمندان تحت پوشش کمیته امداد قرارگرفتند موارد مصرف آن شفاف بیان می شود، همراه خواهند بود.

,

وی یادآور شد این هزینه کرد می تواند در راستای تامین بخشی از نیازهای عمومی مردم کشور باشد و برای منافع عمومی و مستضعفین هزینه شود و البته کاملا شفاف باشد تا مردم قانع شوند.

,

امام جمعه گنبدکاووس در سخنانش به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توطئه عمیق ، وسیع و بسیار خطرناک دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: اینکه پیروزی بر این آشوبگران پیروزی امنیتی اعلام  شد را باید تحلیل کنیم هر چند برخی از خودی ها نیز سخنان رهبر معظم انقلاب در این جریانات را درست تحلیل نکردند.

,

وی افزود: برخی این تصمیم راهبردی و امنیتی را تصمیم بنزینی قلمداد کردند که این تحلیل اشتباه بود و باید همه ما در انتشار و بازنشر این تحلیل ها و درستی و نادرستی آن دقت لازم را داشته باشیم.

,

دولت از افزایش قیمت اجناس در بازار جلوگیری کند

, دولت از افزایش قیمت اجناس در بازار جلوگیری کند,

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیجی باید بداند که در کجا بوده‌ایم و کشور چگونه باید در برابر تهدیدهای کشورهای خارجی ایستادگی کند.

,

وی افزود: بسیج یک سازمان و تشکیلات مردمی است و امام خمینی(ره) از آن به عنوان یک ارتش 20 میلیونی یاد کرده است.

,

نورمفیدی با بیان اینکه بسیج باید شرایط امروز را درک کند و توطئه‎های دشمن را بشناسد خاطرنشان کرد: یک بسیجی باید به توطئه‎های دشمن آگاه باشد و مانع تحقق آنها شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه امروز یکی از توطئه‎های دشمنان در حوزه اقتصادی است، گفت: دشمن با تحریم و اعمال فشار می‎خواهد مردم ایران را خسته کند.

,

امام جمعه گرگان همچنین به مشکلات ناشی از گرانی بنزین اشاره کرد و حضور پرشور مردم در تظاهرات را نشانه حمایت قاطع آن ها از نظام تلقی کرد و افزود: اعلام شده که با افزایش قیمت بنزین اجناس 3 تا 4 درصد گران می‎شود و اگر این‌گونه است دولت هم اجازه افزایش قیمت به این میزان را ارائه کند و مانع گران شدن اجناس بیش از این نشوند.

,

نورمفیدی گفت: افزایش سه، چهار تا پنج درصدی گرانی شاید برای مردم قابل تحمل باشد اما مسئولان، بازرسان، تعزیرات و مردم کمک کنند تا گرانی‎ها بیش از این نشود و مشکلی به‌وجود نیاید.

,

وی تأکید کرد: باید این مقطع را پشت سر بگذاریم و افرادی که در این شرایط به‎دنبال گرانی بی‎حد و مرز هستند و اوضاع مملکت را شلوغ می‎کنند فرق این افراد با آمریکا چیست، برخی که اینگونه رفتار می‎کنند به آمریکا کمک می‎کنند و نباید آب به آسیاب دشمن بریزند.

,

وی با اشاره به حضور امام حسن عسکری(ع) در این شهر اظهار کرد: در سوم ربیع‌الثانی امام حسن عسکری(ع) وارد گرگان شدند و  مطالبات و سؤالات مردم را پاسخ داد.

,

وی با بیان اینکه سعی و تلاش بنی عباس این بود که رابطه امام حسن عسکری(ع) با مردم را قطع کنند، تصریح کرد: امید است شهر جرجان همانطور که مورد توجه امام حسن عسکری(ع)  بوده مورد توجه امام زمان(عج) نیز باشد.

,

امام جمعه گرگان یادآور شد: چهارم ربیع‌الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است که از چهره‎های برجسته پیروان اهل بیت(ع) بوده و با شهادت از دنیا رفته است.

,

نورمفیدی اظهار کرد: در روایات آمده فردی که عبدالعظیم حسنی را در شهر ری زیارت کند همانند آن است که به زیارت امام حسین(ع) خواهد بود.

,

امام جمعه گرگان همچنین پیشاپیش سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی را گرامی داشت و افزود: میرزا کوچک خان جنگلی در برابر مزدوران داخلی و خارجی قیام کرد و در زمستان و میان کوه‎های برف به درجه شهادت نائل آمد.

,

نورمفیدی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به عزت و اقتدار پیچ و خم‎های زیادی را پشت سر گذاشت و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

,

وی با اشاره به راهپیمایی مردم سراسر کشور در محکومیت اقدامات اغتشاشگران در پی گرانی بنزین تصریح کرد: مردم ایران با تظاهرات در شهرهای مختلف از جمله تهران مشت محکمی بر دهان طراحان این اغتشاشات وارد کردند.

,

مردم ما در همه عرصه‌ها دشمنان را به نکبت و ذلت کشاندند

, مردم ما در همه عرصه‌ها دشمنان را به نکبت و ذلت کشاندند,

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات گفت: هفته مبارک بسیج را پشت سر گذاشتیم و برنامه‌های بسیار خوبی در سراسر کشور مشاهده کردیم که بهترین آن دیدار هزاران نفر از بسیجیان با مقام معظم رهبری بود.

,

وی افزود: رهبری در این دیدار فرمودند قائله اخیر یک توطئه بزرگ، عظیم و پیچیده بود که با هزینه هنگفت استکبار و صهیونیست جهانی اتفاق افتاد و ملت ایران اسلامی با بصیرت بالای خودشان سنگ تمام گذاشتند و بار دیگر تودهنی بزرگی به آن‌ها زدند.

,

خطیب جمعه گالیکش گفت: نظام سلطه نمی‌خواست جبهه‌ای بنام جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد تا به جبهه سلطه گری خودشان ادامه دهند، اما ایران اسلامی آمد و جبهه سلطه‌ستیزی را در جهان به وجود آورد و آن را مدیریت و رهبری کرد و در جنگ سخت و جنگ نرم به‌عنوان مدیریت مقاومت در منطقه لقب گرفت و همه این‌ها به خاطر تفکر خوب بسیجی است.

,

حجت‌الاسلام دلبری گفت: مردم عزیز ما در تمامی عرصه‌ها با دشمنان جنگیدند و آن‌ها را به نکبت و ذلت کشاندند و همه آن‌ها را مفتضح و رسوا کردند.

,

وی با اشاره به اینکه قائله آبان 98 آزموده‌های عبرت‌انگیز و آموزه‌های فرصت ساز بود گفت: این غائله پایان یافت، همه ملت ایران اسلامی به اهداف بلند امامین انقلاب اسلامی، شهدا آری بزرگی و به دشمنان نه بزرگی گفتند.

,

خطیب جمعه گالیکش افزود: در این غائله که از آن به‌عنوان غائله مغلوب نام می‌برند خسارت‌های بسیاری متوجه کشور و مردم شد. دشمنان بدبخت خارجی و فریب‌خوردگان داخلی با تمام توان به دنبال براندازی نظام بودند و نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.

,

به گفته امام‌جمعه گالیکش؛ اوایل مهرماه امسال روزنامه الاخبار لبنان طرحی را مطرح کرد، مثلث غربی، عبری و عربی که با مشارکت آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود اجرا می‌کردند. دشمنان با فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه در کشور به دنبال ناامنی بودند اما به اهداف خود در نرسیدند.

,

حجت‌الاسلام دلبری افزود: جدول زمانی برای این کار از دی‌ماه 96 با آشوبهای فراگیر تا اردیبهشت 97 با خروج آمریکا از برجام آغاز کردند، مرحله دوم از اردیبهشت 97 تا مردادماه 97 و رقم زدن تابستان داغ و با تورم بی‌سابقه و بازار طلا و ارز و ... و مرحله سوم از مرداد 97 تا آبان ماه 97 و مرحله چهارم از آبان ماه 97 تا آبان ماه 98 بود که نتوانستند به اهداف خود برسند.

,

وی با اشاره به اینکه دشمن مانند یک مگسی است که همیشه به دنبال یک زخم است که بشیند گفت: مسئولین نباید با کم‌کاری این زخم‌ها را در پیکره عظیم این نظام برای نشستن دشمن به وجود بیاورند.

,

خطیب جمعه گالیکش افزود: در شرایط فعلی دولت و مسئولین اولاً باید نقص اقدام خود را بپذیرند؛ دوما از مردم خوب ما عذرخواهی کنند و سوما کم و کاستی‌های خود را با مدیریت جهانی برطرف کنند.

,

امام‌جمعه گالیکش اضافه کرد: مسئولین دنبال وحدت باشند و از اختلافات بپرهیزند. خدمت به مردم و مظلومین بسیار مهم است و نباید فراموش شود.

,

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی سنگ بنای تراز در گام دوم انقلاب است گفت: یکشنبه 10 آذرماه فرایند ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کلید خواهد خورد. انتخابات علم نظام جمهوری اسلامی ایران است. تاکنون 34 انتخابات در کشور برگزار کردیم و انتخابات آینده 35 این انتخابات است.

,

به گفته حجت‌الاسلام دلبری میانگین حضور در همه این انتخابات در بخش‌های مختلف 67.7 بوده است که بسیار خوب و عالی است. انتخابات مجلس جلوه‌ای از مردم‌سالاری اسلامی است. انتخابات آینده جشن چهل‌سالگی انتخابات مجلس در کشور و اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است.

,

وی با اشاره به اینکه افرادی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند که شرایط مجلس را داشته باشند تصریح کرد: افرادی ثبت‌نام کنند که دین‌شناس باشند، حریت و آزادگی، استقلال شخصیت و رأی، استکبارستیزی و استعمارستیزی، ساده زیستی، دشمن‌شناسی، عدم‌تغییر روحیه وزندگی قبل و بعد از نمایندگی مجلس و ... را داشته باشند. افرادی که این شرایط و ویژگی‌ها را ندارند و به خاطر اهداف سیاسی ثبت‌نام می‌کنند مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

,

وی با اشاره به اینکه وکالت و نمایندگی امانت بسیار مهم است گفت: عمل کردن به این امانت بسیار سخت است و مواظب خود و خانواده خود باشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه