اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛

باغات استان بیشترین خسارت ناشی از سیل را متحمل شدند

باغات استان بیشترین خسارت ناشی از سیل را متحمل شدند
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: خسارات سیل سال گذشته 80 میلیارد تومان برآورد شده است و این سیل بیشترین خسارات را به باغات استان وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذبیح‌الله غریب رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امسال در پی بارندگی های زیاد با خسارت های زیادی مواجه شدیم که برای جبران این خسارت ها مصوب شد که کمک های بلاعوضی به کشاورزان استان داده شود.

وی با اشاره به اینکه دولت بر اساس میزان خسارت ناشی از بارندگی ها وام با دو سال تنفس به کشاورزان و باغداران می دهد تصریح کرد: دولت تصمیم گرفت که وام به سیل زدگان بدهد.

غریب با اذعان بر اینکه 256 میلیارد برآورد خسارت ناشی از سیل امسال شده است بیان داشت: خسارت وارد شده در بخش کشاورزی این استان به وزارت خانه اعلام و بعد از گیلان و مازنداران تصویب شد که به استان ما در این راستا اعتبار برای جبران خسارت بدهند.

وی با بیان اینکه از لحاظ تعداد خسارات وارد شده با میزان پرداخت یکی است گفت: بخشی برای جبران خسارات بلاعوض و بخشی از آن وام است که به کشاورزان داده می شود.

غریب با بیان اینکه چنانچه کشاورزان بیمه حوادث داشته باشند بیمه نیز برای آن ها جدا پول را پرداخت می کند اذعان داشت: کمکی که از جهاد کشاورزی به کشاورزان داده می شود جدای از بیمه ای است که پرداخت می شود.

وی با اذعان بر اینکه برآورد خسارات به هر کشاورز 20 میلیون تومان بوده است گفت: پنج میلیون کمک بلاعوض و پنج میلیون هم وام کم‌بهره به کشاورزان داده می شود.

غریب با اذعان بر اینکه چهار هزار و 800 نفر متقاضی در سامانه ثبت نام کرده‌اند گفت: کوهرنگ بیشترین میزان و به ترتیب لردگان دوم، اردل، فارسان و کیار بیشترین متقاضی برای جبران خسارات در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: بعد از ثبت اطلاعات راستی آزمایی تهیه می شود و تاکنون 846 پرونده برای ما قابل پرداخت است.

غریب با اذعان بر اینکه از مجموعه پرونده های رسیده دو هزار و 600 به تایید کارگروه استان رسیده است بیان داشت: هشت میلیارد و 400 میلیون تومان معرفی شده اند که تسهیلات چهار درصد به آن ها داده شود و هفت میلیارد و 400 میلیون تومان برای کمک بلاعوض در کارگروه تایید شد.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون پنج میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب کشاورزان آسیب‌دیده واریز شده است گفت: تعداد دو هزار و 600 نفر از کشاورزان پول به حساب آن ها واریز گردیده است.

غریب با اشاره به اینکه  تا کنون 789 پرونده از طریق سازمان به بانک های عامل معرفی شده است گفت: هشت میلیارد و 400 میلیون آن تایید و 6 میلیارد در حال تشکیل پرونده هستند که تسهیلات پرداخت کنند.

وی با اذعان بر اینکه خسارات سال گذشته 80 میلیارد تومان برآورده است گفت: سیل امسال بیشترین خسارات را به باغات استان چهارمحال و بختیاری زده بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه