اخبار داغ

مسئول بهداشت دهان و دندان علوم پزشکی قزوین:

طرح وارنیش فلوراید برای ۱۱هزار دانش‌آموز قزوینی اجرا شد

طرح وارنیش فلوراید برای ۱۱هزار دانش‌آموز قزوینی اجرا شد
کارشناس مسئول بهداشت دهان‌ و‌ دندان علوم پزشکی قزوین گفت: طرح وارنیش فلوراید در سال جاری در مرحله اول برای ۱۱ هزار دانش‌آموز انجام شد و برای شش ماهه‌ دوم سال تحصیلی جاری نیز، آماری به میزان پوشش ۹۴ هزار دانش‌آموز برای ارائه خدمات وارنیش در استان پیش‌بینی شده‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، وارنیش فلوراید جدیدترین روش درمانی برای مقابله با پوسیدگی دندان‌ها در رده‌های سنی مختلف است که باعث افزایش استحکام دندان و تقویت مینای آن می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

فلوراید بزرگ‌ترین کشف در زمینه‌ علم دندان‌پزشکی در مورد جلوگیری از ایجاد پوسیدگی است که متخصصین، بیماران و شرکت‌های بیمه نیز فلوراید را به‌ عنوان یک روش ایده‌آل پذیرفته‌اند و همچنین شما می‌توانید این عنصر را در مواد مختلفی از خمیردندان گرفته تا آب پیدا کنید.

,

از سال ۱۳۹۳ این طرح دانش آموزی، با هماهنگی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان شروع به کار کرد که در این مدت دانش‌آموزان زیادی را با خود همراه نمود.

,

وارنیش فلوراید ماده‌ای است که شکل فیزیکی آن مایع است که پوسیدگی دندان را به شدت کاهش می‌دهد و به دلیل کاربرد ایمن، بی‌خطر و بدون عوارض است.

,

خدمات وارنیش و سلامت دهان و دندان سطح اول رایگان است

, خدمات وارنیش و سلامت دهان و دندان سطح اول رایگان است,

درمان با فلوراید روشی مفید برای تقویت مینای دندان‌ها به شمار می‌رود و همچنین باعث پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها می‌شود که دندان‌پزشکان در کلینیک دندان‌پزشکی برای افزایش سلامت دندان‌ها و زیبایی طرح لبخند خردسالان و بزرگ‌سالان، به کاربردن وارنیش فلوراید را پیشنهاد می‌دهند.

,

با استفاده منظم از روش وارنیش فلوراید، بهداشت دهان و دندان افزایش می‌یابد که متخصصین اعتقاد دارند بهداشت دهان و دندان اطفال تا حد زیادی با کمک وارنیش فلوراید ترمیم می‌شود.

,

این ماده نوعی ژل طلایی است که بر سطوح دندان‌های خشک زده می‌شود که مزه‌ای دلچسب و عطری میوه‌ای دارد و ثابت شده است که اگر در سال ۲ مرتبه از آن استفاده شود بیشترین تاثیر را بر دندان‌ها می‌گذارد.

,

, ,

دکتر اکبر یوسفی در این باره اظهار کرد: وارنیش فلوراید طی دو مرحله در سال تحصیلی برای دانش‌آموزان زیر ۱۴ سال به صورت رایگان انجام می‌شود که می‌تواند نقش بسیار موثری در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها ایفا کند.

,

وی افزود: از سال ۱۳۹۳ در استان این طرح اجرایی شد که در همان سال در مرحله اول ۹ هزار و در مرحله دوم برای ۲۱ هزار دانش آموز در رده‌های سنی زیر ۱۴ سال وارنیش انجام شده است.

,

۸ خدمت دندان‌پزشکی در روستاها در حال اجرا است

, ۸ خدمت دندان‌پزشکی در روستاها در حال اجرا است,

کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در سال ۹۴ در مرحله اول ۳۰ هزار و در مرحله دوم ۳۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

,

یوسفی با بیان اینکه در سال ۹۵ در مرحله اول ۷۱هزار و در مرحله دوم ۷۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: در سال ۹۶ در مرحله اول ۸۳ هزار و در مرحله دوم ۱۵۹ هزار دانش‌آموز از این خدمات استفاده کردند.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در سال گذشته برای مرحله اول ۱۵۱ هزار و در مرحله دوم ۱۳۲هزار دانش آموز در استان تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار گرفتند.

,

کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان علوم پزشکی قزوین گفت: در سال جاری در مرحله اول برای ۱۱ هزار دانش آموز وارنیش انجام شده و برای شش ماهه‌ دوم سال تحصیلی آماری به میزان پوشش ۹۴ هزار دانش آموز خدمات وارنیش در استان پیش‌بینی شده‌ است.

,

یوسفی افزود: برای سال ۹۸ آماری که بیان شده ممکن است افزایش یابد چراکه ممکن است روزی که در مدرسه وارنیش انجام شده دانش‌آموزی حضور نداشته باشد و با والدین خود به مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: خدمات وارنیش و سلامت دهان و دندان سطح اول در مراکز جامعه سلامت کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای ندارد.

,

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی قزوین در پایان تاکید کرد: ۸ خدمت دندان‌پزشکی در روستاها در حال اجرا است که برای افراد دارای دفترچه بیمه روستایی، گروه هدف ما و مادران باردار و شیرده هرگونه خدمات درحیطه دندان‌پزشکی رایگان است.

,

انتهای‌پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه