اخبار داغ

مدیرجهاد کشاورزی دلفان خبر داد؛

آغاز کشت بذر اصلاح‌شده نخود با دستگاه‌های مکانیزه

آغاز کشت بذر اصلاح‌شده نخود با دستگاه‌های مکانیزه
مدیرجهاد کشاورزی دلفان با اشاره به کشت بذر اصلاح‌شده نخود با دستگاه‌های مکانیزه در قطب حبوبات ایران گفت: تولید 60 هزار تن نخود در شهرستان دلفان پیش‌بینی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرود ساروقی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: کشت بذر اصلاح‌شده با دستگاه‌های مکانیزه در شهرستان دلفان آغازشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: تاکنون از بذر نخود بومی در دلفان استفاده‌ شده است که کاشت، داشت و برداشت آن به‌صورت دستی و سنتی است.

,

مدیر جهاد کشاورزی دلفان عنوان کرد: با ورود ادوات مکانیزه در سال جاری هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت مکانیزه نخود اختصاص خواهد رفت و امیدواریم با توجه به مزایای کشت مکانیزه و استقبال نخود کاران تولید را در سال‌های آینده افزایش دهیم .

,

وی بیان کرد: امکان وجین در دستگاه و برداشت با دستگاه کمباین، مقاومت در برابر آفت‌ها، عملکرد درصدی و کاهش نیروی انسانی از مزایای کشت مکانیزه نخود است؛ در سال زراعی گذشته عملکرد رقم‌های بومی ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار بوده درحالی‌که عملکرد نخود اصلاح‌شده با کشت مکانیزه هزار و ۶۵۰ کیلوگرم در هکتاراست.

,

ساروقی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته ۱۲ هزار تن نخود در دلفان تولید شد درحالی‌که با کشت این ارقام جدید می‌توان آن را به ۶۰ هزار تن افزایش داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه