اخبار داغ

رئیس دیوان عالی کشور:

جامعه حقوقدانان بسیجی آستین‌ها را برای آگاهی مردم از قوانین بالا زده‌اند

جامعه حقوقدانان بسیجی آستین‌ها را برای آگاهی مردم از قوانین بالا زده‌اند
رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه بسیج حقوقدانان تاثیر بسیار زیادی در کاهش ورودی پرونده‌های قوه قضائیه دارد گفت: جامعه حقوقدانان بسیجی آستین‌ها را برای آگاهی مردم از قوانین بالا زده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی مقدم در همایش سالروز تشکیل بسیج حقوقدانان یزد که در مسجد امیرچقماق یزد برگزار شد در ارتباط با بسیج اظهار داشت: بسیج با درایت و آینده‌نگری امام راحل تشکیل و هرروزی که می‌گذرد بر ضرورت وجود بسیج بیشتر آگاه می‌شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: بسیج به معنای حرکت عاقلانه و مدبرانه، آگاهی و بصیرت، نشاط و تلاش، مبارزه و مقاومت است و همه اینها از شاخصه‌های بسیج است.

,

مرتضوی صحنه خدمت بسیج را تمام کشور دانست و اظهار کرد: مهمترین رسالت این شجره طیبه حراست از ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است.

,

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به تشکیل سازمان بسیج حقوقدانان، گفت: این قدم مبارکی که برای اطلاع‌رسانی مردم نسبت به حقوق خود برداشته شده ارزش والایی دارد چرا که یکی از ضعف‌های جامعه ما که سبب تشکیل پرونده‌های بی‌مورد و اضافی می‌شود، بی‌اطلاعی بسیاری از افراد جامعه نسبت به حقوق است.

,

وی یکی از ضعف‌های جامعه که سبب تشکیل پرونده‌های بی‌مورد و اضافی می‌شود را بی‌اطلاعی مردم از بسیاری از موارد حقوقی دانست و تصریح کرد: بسیاری از مردم نمی‌دانند که مسائل حقوقی به چه شکل است که این بی‌اطلاعی سبب تضییع حقوق بسیاری از مردم می‌شود.

,

مرتضوی بسیاری از پرونده‌هایی که منتج به نتیجه درست نمی‌شود را عمدتا به دلیل مطرح شدن ناصحیح دعوا یا شکایت دانست و افزود: اگر شخصی دعوایی را به‌ناحق مطرح کند، وقت یک قاضی را به‌ناحق گرفته و به این ترتیب قاضی به دعوایی که به صحیح وارد شده نمی‌تواند برسد.

,

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه این اقدام سبب افزایش تعداد پرونده‌های قضائی می‌شود افزود: امروز جامعه حقوقدانان بسیجی آستین‌ها را بالا زده‌اند تا این اطلاع‌رسانی را انجام دهند و اگر این سازمان به همان خوبی که کار خود را شروع کرده، ادامه فعالیت داشته باشد، برای دستگاه قضائی بسیار مفید خواهد بود.

,

مرتضوی با تأکید بر اینکه روحیه انقلابی و بسیجی باید در دستگاه قضا برجسته شود گفت: این کار سبب می‌شود که مردم نسبت به دستگاه قضایی امیدوار شوند و متوجه خواهند شد که همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا برای مردم خدمت‌رسانی کنند.

,

وی در خصوص قضات بسیجی اظهار داشت: وظیفه قاضی بسیجی این است که تلاش خود را به نحو احسن در جهت تشخیص حق و صدور حکم عادلانه مصروف کند، قاضی بسیجی کسی است که صبر و تحمل افراد داغ دیده را داشته باشد.

,

رئیس دیوان عالی کشور در پایان دیوان عالی کشور را مرجع عالی قضایی کشور عنوان کرد و افزود: باید دانست که همه پرونده‌هایی که در کشور تشکیل و رأی صادر می‌شود، طبق قانون به دیوان نمی‌رود و قانون مشخص کرده که چه نوع جرائمی به دیوان داده شود و تلاش داریم که باهمت قضات قدیمی و برجسته‌ای که در دیوان عالی کشور هستند به وظیفه خود عمل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه