اخبار داغ

مدیرجهادکشاورزی بافق:

توزیع 12تن پیاز زعفران در بین کشاورزان بافقی/ 96 هکتار از مزارع بافق زیرکشت زعفران رفت

توزیع 12تن پیاز زعفران در بین کشاورزان بافقی/ 96 هکتار از مزارع بافق زیرکشت زعفران رفت
مدیرجهاد کشاورزی بافق از توزیع 12تن پیاز زعفران در بین کشاورزان بافقی و افزایش سطح 8 هکتاری این محصول در سال زراعی جدید خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مدیرجهاد کشاورزی بافق از توزیع 12تن پیاز زعفران در بین کشاورزان بافقی و افزایش سطح 8 هکتاری این محصول در سال زراعی جدید خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

علی اکبر رحمتیان مدیر جهادکشاورزی شهرستان بافق اظهار داشت: پیاز زعفران از خراسان رضوی حمل و بین کشاورزان توزیع شده است.

,

وی در ادامه افزود: سطح زیرکشت زعفران شهرستان بافق 96 هکتار بوده که از این مقدار 80هکتار بارور و 16 هکتار نیز غیربارور است. پیش بینی می شود از هرهکتار سطح زیرکشت زعفران در شهرستان بیش از 5 کیلوگرم زعفران برداشت می شود.

,

مدیرجهادکشاورزی بافق تصریح کرد: آموزش، توزیع پیاز مرغوب و اصلاح شده، مراجعه مداوم کارشناسان به مزارع و آبیاری به موقع را از خدمات جهاد کشاورزی شهرستان عنوان کرد.

,

این مقام مسئول به میزان تسهیلات پرداختی به کشت این محصول اشاره و بیان داشت: مبلغ تسهیلات پرداختی به کشت زعفران 2500 میلیون ریال و تعداد افراد آموزش دیده در این زمینه نیز 300 نفر است.

,

رحمتیان تشویق و ترغیب کشاورزان را به کشت این محصول کم آبخواه موثرخواند و گفت: هم اینک بالغ بر 500 بهره بردار در حوزه کاشت، داشت و برداشت زعفران فعالیت دارند.

,

مدیرجهادکشاورزی بافق در پایان افزود: این محصول نیاز به انبارداری نداشته و از شهرستان به بازارهای داخلی و بعضاً به کشورهای همسایه صادر می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه