اخبار داغ

در گفتگو با دارنده جایزه جشنواره فیلم روح آسیای ژاپن مطرح شد؛

اداره کل ارشاد اسلامی درحد نامه نگاری هم فعالیت نکرد

اداره کل ارشاد اسلامی درحد نامه نگاری هم فعالیت نکرد
دارنده جایزه جشنواره فیلم روح آسیا در توکیوی ژاپن گفت: ارشاد اسلامی حتی در حد نامه نگاری هم در طول ساخت فیلم "پیرمردها نمی میرند با ما همکاری نکرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا جمالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهارداشت: چرا سینما و هنر اردبیل صاحب ندارد و هیچ توجهی به هنرمندان و استعداد های خوب اردبیلی در عرصه فیلم هیچ توجهی نمی شود درحالی که در سایر استان ها و کشورهای مثل ژاپن اینطور نیست و استقبال خوبی از اولین فیلم بلند من در توکیو کشور ژاپن شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اشاره به استفاده از هنرمندان بومی استان اردبیل در ساخت و تولید فیلم های کوتاه و بلند خود افزود: با توجه به اینکه  دوست داشتم در اولین فیلم خود از صفر  تا صد استعدادهای خوب و هنرمندان استان اردبیل استفاده کنم، موفق شدم همه عوامل اجرایی ساخت و تولید فیلم بلند پیرمردها نمی میرند را از ظرفیت هنرمندان اردبیلی استفاده کنم که این یک موفقیت بزرگی برای جامعه هنری استان اردبیل است.

,

دارنده جایزه روح آسیا در توکیوی ژاپن با اشاره به اینکه خیلی دوست داشتم که از هنرمندان استان های آذربایجان شرقی و غربی و زنجان نیزدر این فیلم استفاده کنم اما به ذائقه برخی موارد فرهنگی و قومیتی بومی محلی که موجود بود نتوانستم از ظرفیت هنرمندان تبریزی و ارومیه ای استفاده کنم.

,

 

,

, ,

 

,

فیلم پیرمردها نمی میرند یک کار دلی و با کمترین هزینه و بودجه تولید شد

, فیلم پیرمردها نمی میرند یک کار دلی و با کمترین هزینه و بودجه تولید شد, فیلم پیرمردها نمی میرند یک کار دلی و با کمترین هزینه و بودجه تولید شد,

جمالی با اشاره به اینکه اگر می خواستیم طبق هزینه های استاندارد و تعیین شده تولید این فیلم را آغاز کنیم نیازمند هزینه ای بالغ بر بلای یک میلیارد تومان بودیم تصریح کرد: با وجود بی اعتنایی ازسوی بسیاری از نهاد های فرهنگی و هنری استان در امر تولید و ساخت فیلم پیرمردها نمی میرند، این فیلم با کمترین هزینه و با مشارکت و همدلی تمامی عوامل اجرایی، بازیگران و .. بصورت دلی و دلسوزانه تولید شد.

,

وی ادامه داد: تولید فیلم پیرمردها نمی میرند با کمترین هزینه و دستمزد عوامل اجرایی و بازیگران و با اندک بودجه ای که در دست داشتیم توانستیم به یک کار بزرگ سینمایی برای اولین بار در سطح استان اردبیل دست بزنیم که در واقع می توان شعار خواستن توانستن است را اینجا بکار ببریم که همه عوامل با همکاری بیشتر و همه جانبه خواستند و توانستند که یک محصول خوبی را به جامعه سینمایی استان و کشور ارائه دهند.

,

کارگردان فیلم پیرمرد ها نمی میرند با اشاره اعتماد خود به بازیگران بومی که اولین بار جلوی دوربین ظاهر می شدند افزود: بازیگرانی بودند که علی رغم سن بالا برای اولین بار جلوی دوربین ظاهر می شدند و بحمدالله این اعتمادی که به بازیگران در تولید و ساخت این فیلم بلند انجام شد در نوع خود بی نظیر بودو  توانستندبه خوبی از عهده نقشی که به اآنان محول شده بود بر آیند.

,

 

,

, ,

اردبیل مهد لوکیشن های بی نظیر و کم نظیر برای  فیلم برداری و فیلمسازی است

, اردبیل مهد لوکیشن های بی نظیر و کم نظیر برای  فیلم برداری و فیلمسازی است, اردبیل مهد لوکیشن های بی نظیر و کم نظیر برای  فیلم برداری و فیلمسازی است,

دارنده جایزه جشنواره فیلم روح آسیا در ژاپن از بی نظیر بودن محیط های بومی استان اردبیل برای لوکیشن های فیلم برداری در امر فیلم های مختلف سینمایی و سریال تصریح کردو افزود: لوکیشن های استان اردبیل برای فیلمبرداری فیلم های بلند سینمایی بسیار بی نظیر هست و جای تاسف دارد که چرا صنعت فیلم وسریال انقدر در حالت رکود قرار گرفته است.

,

جمالی با اشاره به اینکه اردبیل خود امروز در سطح کشور به یک کلانشهر تبدیل شده است و ظرفیت آن را دارد که حتی یک فیلم شهری در آن تولید شود افزود: آیا تاکنون کدام نویسنده فیلم توانسته است با در نظر گرفتن شرایط آب وهوای، اقلیمی و محیط شهری و توسعه گردشگری استان به یک فیلمنامه ای خوب دست بزند تا هم استان خود را به دنیا معرفی کند و هم اینکه زمینه ای برای سایر استعداد ها در مرکز استان هموار شود.

,

 

,

, ,

استقبال بی نظیر از اولین فیلم بلند پیرمردها نمی میرند در ژاپن

, استقبال بی نظیر از اولین فیلم بلند پیرمردها نمی میرند در ژاپن, استقبال بی نظیر از اولین فیلم بلند پیرمردها نمی میرند در ژاپن,

جمالی با اشاره به درخشش اولین فیلم بلند خود در اولین ایستگاه جشنواره های بین المللی در توکیوی ژاپن تصریح کرد: با عنایت خداوند متعال و زحمات شبانه روزی گروه، و عوامل اجرایی این فیلم که با سختی ها و بی مهری های زیادی تهیه و تولید شد این فیلم در اولین جشنواره خود توانست در جشنواره فیلم روح آسیا خوش بدرخشد و جایزه عنوان برتر این جشنواره را در ژاپن کسب کند.

,

وی با اشاره به اینکه استقبال بی نظیری از اولین فیلم بلند پیرمردها نمی میرند در ژاپن توسط تماشاگران و داوران بین المللی انجام شد افزود: بگفته بسیاری از تماشاگران و داوران بین المللی این جشنواره در ژاپن این فیلم در اولین سکانس های خود توجه همه داوران و تماشگران را به خود جلب  کرده بود که این امر موجب شد تا تمامی تماشاگران تا آخرین ثانیه های فیلم از روی نیمکت های محل اکران فیلم ببینند که پس از پایان فیلم استقبال خوبی از سوی عوامل اجرایی، داوران و تماشاگران انجام شد.

,

این کارگردان نوپای اردبیلی که اولین تجربه حضور خود را با اولین فیلم بلند تولید شده در اردبیل، خود را در فستیوال الف جشنواره های بین المللی فیلم دنیا در کشور زاپن استارت و شروع کرده است افزود: با توجه به اینکه فیلم در دقایق اولیه توجه داوران را به خود جلب کرده بود انتظار می رود نمره خوبی را در ادامه ارزیابی ها در این فستیوال بزرگ جشنواره فیلم دنیا در ژاپن از آن خود کند.

,

وی ادامه داد: بعد از پخش فیلم در بخش پرسش و پاسخ تماشاگران و داوران با استقبال خوبی که داشتند سوالاتی را مطرح کردند که نشانگر بازخورد و بازتاب خوب تماشاگران و داوران از این فیلم که برای اولین با حضور خود را در چنین جشنواره های بزرگ و بین المللی تجربه می کردم داشتند و موجب شد ده ها کتاب جشنواره را در آنجا برای تماشاگران و حتی داوران بین المللی به امضا برسانم که برایم حیرت انگیز و خاطره خوبی از خود به جای گذاشت.

,

, ,

پیرمردها نمی میرد روایت گر درگیری انسان با مرگ و زندگی است

, پیرمردها نمی میرد روایت گر درگیری انسان با مرگ و زندگی است , پیرمردها نمی میرد روایت گر درگیری انسان با مرگ و زندگی است ,

جمالی با اشاره به موضوع و داستان کلی فیلم بیان کرد: فیلم پیرمردها نمی میرند که در ابتدا یک فیلم کوتاه بود و پس از شرکت در جشنواره های مختلف در قالب فیلم کوتاه جایزه های بزرگی را در جشنواره های بین المللی کسب کرد پس از آن با تبدیل شدن به یک فیلم بلند توانست روایتگری و قصه خود را در امر درگیری انسان با مرگ و زندگی تکمیل کند که در نوع خود با بازی خوب 30 نفر از پیرمردهای بالای 60 سال توانست در اولین جشنواره بین المللی فیلم توکیو به خوبی بدرخشد.

,

وی با اشاره به اینکه فیلم پیرمردها و اهالی روستای را روایت می کند که 45 سال است در آن روستا هیچ پیرمردی نمی میرد افزود: مرگ هم  موهبت الهی است که گاهی انسان انقدر در انتظار مرگ می نشیند که آن را برای خود یک رویا می نگرید که در این فیلم این موهبت الهی و رویای اهالی روستا که 45 سال است مرگ را در بین اهالی خود تجربه نکرده اند روایت می کند.

,

, ,

سینما و تولید فیلم در اردبیل صاحب ندارد

, سینما و تولید فیلم در اردبیل صاحب ندارد, سینما و تولید فیلم در اردبیل صاحب ندارد,

این کارگردان اردبیلی با ابراز تاسف از اهمیت ندادن برخی مسئولان ذیربط فرهنگ و هنر در استان اردبیل تصریح کرد: سینما و تولید فیلم در اردبیل صاحب ندارد و بسیاری از نخبه ها در حوزه سینما و تلویزیون در اردبیل یا به مرکز کشور می روند و یا به خارج از کشور فرار می کنند که این امر موجب نخبه سوزی در استان اردبیل می شود.

,

وی با اشاره به اهمیت دادن بسیاری از استان ها به صنعت فیلم و عرصه فیلم و فیلمسازی خاطر نشان کرد: کی قرار هست مسئولان ما به حوزه هنر و فیلم و سینما اهمیت دهند و ما تاکی  شاهد سنگ اندازی ها این عزیزان در ادارات و بخش های مختلف ادارات خواهیم شد.

,

جمالی با انتقاد شدید از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در امر همراهی نکردن این سازمان برای تولید اولین فیلم بلند در استان اردبیل که یک اتفاق میمون و مبارکی نیز برای استان و جامعه هنر استان اردبیل بود افزود: چرا نباید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل درحد نامه نگاری نیز به یک پروژه فیلم بلند که صفر تا صد بازیگران و عوامل اجرایی آن را هنرمندان خوش ذوق اردبیلی تشکیل می دهند همکاری نکند.

,

وی ادامه: ما که از بسیاری از نهادهای فرهنگی بودجه و اعتبار مالی نخواسته بودیم و در حد همکاری غذا، و تامین سرویس ایاب و ذهاب عوامل به محل پروژه و فیلمبرداری بود که هیچ کدام از نهاد ها جز مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل که زحمات زیادی را برای پیش انداختن پروژه فیلمبرداری ما در فیلم پیرمردها نمی میرند متحمل شدند که از این طریق قدر دانی و تشکر می کنم.

,

جمالی از شرایط سخت مراحل تولید این فیلم بلند که برای اولین بار در تاریخ اردبیل اتفاق افتاد خبرداد و تشریح کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار زیادی می رفت که هیچ کمکی نکردند هیچ با الفاظ تند همکاران ومدیر تولید فیلم نیز از محل کارخوشان بدرقه کرده بوند.

,

این گارگردان اردبیلی با اشاره به فشارهای روحی و روانی که سختی های زیادی را در زمان تولید این فیلم به همراه عوامل اجرایی و بازیگرانشان متحمل شده بودند تصریح کرد: آنقدر سختی ها و فشارهای زیادی را در زمان تولید این فیلم در اردبیل متحمل شدیم که شاید در ادامه دیگر حتی اجازه اکران این فیلم را در اردبیل ندهم و به پیشنهادهای که در کشور ژاپن برای تولید فیلم برای بنده شد بیشتر فکر خواهم کرد تا دیگر این همه بی لطفی و نامهربانی ها از سوی مسئولان ذی ربط فرهنگ و هنر در اردبیل نباشم.

,

 

,

وی در ادامه با پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما مبنی بر اینکه چرا از سایر نهاد کمک نخواستید تصریح کرد: برای کوچک ترین موضوع مثل کابل کشی برق و سرویس ایاب و ذهاب و غیره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک های خود را از ما دریغ کردند، انتظار می رفت که سایر نهاد ها به ما کمک کنند، اما باز رفتیم سراغ یک سری نهادهای مثل شهرداری اردبیل که انها هم از حداقل امکانات خود مثل سرویس مینی بوس برای ایاب و ذهاب عوامل اجرایی که هیچ کمکی نکردند.

,

جمالی بیان کرد: با وجود این همه سنگ اندازی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل  نمی خواستند این پروژه به پایان برسد ما خط شکنی کردیم و با همت تمامی عوامل اجرایی این فیلم که با کمترین امکانات رفاهی، تغذیه، اسکان و دستمزد  به نحو احسن با پشت سر گذاشتن بسیاری از مشکلات، مانع و خط شکنی های که کردیم توانستیم اولین فیلم بلند را به سرانجام برسانیم و امروز خوشحال هستم که بچه های عوامل اجرایی با دریافت جایزه روح آسیا در جشنواره فیلم توکیوی ژاپن دستمزد و دست رنج خود را دریافت کردند.

,

این کارگردان موفق اردبیلی در پایان با قدردانی از عوامل اجرایی، بازیگران و سایر افرادی که برای ساخت و تولید این فیلم کمک کردند، گفت: امیدواری این نامهربانی به هنرمندان در اردبیل پایان یابد.

,

 

,

 به جز مردم هیچ استقبالی از رضا جمالی کارگردان اردبیلی در فرودگاه نشد

,  به جز مردم هیچ استقبالی از رضا جمالی کارگردان اردبیلی در فرودگاه نشد ,  به جز مردم هیچ استقبالی از رضا جمالی کارگردان اردبیلی در فرودگاه نشد ,

مدیر تولید فیلم پیرمردها نمی میرند نیز با انتقاد از مسئولان فرهنگ و هنر اردبیل گفت: با توجه به کار ارزشمند رضا جمالی جوان برومند و هنرمند موفق در عرصه فیلمسازی و کارگردانی که بعد از درخشش فیلم پیرمردها نمی میرند در ژاپن و دریافت جایزه روح آسیا انتظار می رفت که همه مسئولان و دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر با استقبال گرم خود در فرودگاه از این جوان موفق اردبیلی به این کارگردان نوپای اردبیل ارزش دهند.

,

مقداد اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبر تحلیلی سبلان ما اظهار داشت: فیلم بلند پیرمرد ها نمی میرند با توجه به همه مانع های که ارداه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جلوی این پروژ گذاشته بودند با خط شکنی عوامل اجرایی و با متحمل سختی ها و دشواری های زیاد توانست این فیلم را سرانجام برساند.

,

اکبری با اشاره به اینکه چرا نباید حتی در حد یک بنر در سطح شهر از رضا جمالی کاگردان موفق که توانست با اولین فیلم بلند خود جایزه روح آسیاس جشنواره فیلم توکیو ژاپن و تورنتو کانادا را کسب کند استقبال و قدردانی نشود افزود: انتظار داشتیم در زمان برگشت رضا جمالی از جشنواره بین المللی فیلم توکیو که با دست پر به خاک وطن و ولایت خود اردبیل بازگشت حداقل مسئولان و علاقمندان به عرصه هنر از این کاگردان با استقبال خود موجب دلگرمی این فیلمساز موفق اردبیلی می شدند.

,

, ,

 

,

فیلم پیرمردها نمی میرند را با دلی پر و بغض به پایان رساندیم

, فیلم پیرمردها نمی میرند را با دلی پر و بغض به پایان رساندیم, فیلم پیرمردها نمی میرند را با دلی پر و بغض به پایان رساندیم,

اکبری با اشاره به اینکه فیلم پیرمدها نمی میرند با عشق و علاقه تک تک بچه های عوامل اجرایی و بازیگران و با کمترین امکانات فیلمبرداری شد افزود: هیچ نهادی اعم از نیروی انتظامی، شهردای، ارشاد اسلامی  و غیره ما را در امر ساخت و تولید این فیلم یاری نکردند و ما با دلی پر و با سینه ای پر از بغض این فیلم را به پایان رساندیم.

,

مدیر تولید فیلم پیرمردها نمی میرند با اشاره به اینکه آیا این حق ما نیست که در جشنواره فجر نیز حضور پیدا کنیم؟ افزود: حضور ما در جشنواره فیلم فجر نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان امر استان هست که امیدواریم با پیگیری ها مسئولان این امر مهم برای اولین بار اتفاق بیفتد.

,

اکبری بیان کرد: ما امروز در استان اردبیل قربانی یک تعداد از افراد هنرمندنما هستیم، که سعی می کنند استعداد درخشان در عرصه هنر را از استان اردبیل و حتی کشور فراری دهند، که خود به عینه زمانی که برای دریافت جواب یک نامه و همکاری به یکی از بخش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مراجعه کرده بودم شاهد بی مهری و رفتار توهین آمیز کی از مدیران آن بخش شدم که با الفاظ تند بنده را از اداره بیرون انداخت.

,

وی با شاره به اینکه لابی گری ها و انحصار طلبی ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تمامی ندارد افزود: اردبیل هنرمندان خیلی بزرگی دارد که بخاطر فشارهای روحی و روانی که با لابی گری ها و سفارشاتی که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل می شود همه این هنرمندان با استعداد را نخبه سوزی و فراری می دهند.

,

اکبری در پایان با اشاره به اینکه فیلم پیرمرد ها نمی میرد توانست برنده جایزه ویژه جشنواره تورنتو کانادا را نیز کسب کند افزود: ایمداوریم حتی با دو سه تا بنر زدن در  داخل شهر و یا برگزاری یک مراسم از این کاگردان موفق اردبیلی دلجویی و قدردانی شود.

,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما؛ پیرمردها نمی میرد فیلمی به نویسندگی و کارگردانی رضا جمالی و تهیه‌کنندگی مشترک سلمان عباسی و رضا جمالی است، که این پروژه را می توان اولین فیلم بلند رضا جمالی و فیلم بلندی که در استان اردبیل تولید شده است دانست.

,

 فیلم کوتاه پیرمردها نمی‌میرند محصول سال ۸۷ و راه یافته به جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی از جمله منتخب دوازدهمین جشن خانه سینما، منتخب بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش ملی و جام جهان‌نما، منتخب بیست و پنجمین جشنواره فیلم هامبورگ آلمان، منتخب جشنواره سینماداماره ایتالیا ۲۰۱۱، منتخب نخستین جشنواره دانشجویی سوره، منتخب نخستین جشنواره فیلم‌های ایرانی درلندن انگلستان، دریافت جایزه اول نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی و برنده جایزه از جشنواره باک ترکیه می‌باشد.

, جشن خانه سینما, جشنواره فیلم فجر, جام جهان‌نما, جشنواره فیلم, جشنواره فیلم‌های ایرانی,

پیش تولید فیلم بلند پیرمردها نمی‌میرند از سال ۹۶ شروع شد و فیلمبرداری آن در شهر اردبیل پایان یافت.

, تولید فیلم,

گزارش از مهدی همتی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه