اخبار داغ

فرماندار قزوین بیان کرد

آغاز ثبت نام داوطلبان مجلس از فردا

آغاز ثبت نام داوطلبان مجلس از فردا
فرماندار قزوین با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان مجلس از فرداگفت: زمان ثبت‌نام از کاندیداها از ساعت ۸صبح فردا آغاز شده و به مدت هفت روز ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ محمد شفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(شنبه) در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات از دهم اردیبهشت 98 آغاز و تا چهارم اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: در مجموع به مدت 300 روز کشور درگیر انتخابات است و 18 فرآیند رقم می‌خورد که تمام این فرآیندها تاریخ و روزشمار داشته و تابع قوانین و ضوابط دقیق است.

,

فرماندار قزوین ابراز کرد: 16 کمیته فعال در ستاد انتخابات قزوین قرار دارد و شش مورد از آن‌ها ابتکاری است و یک ستاد انتخابات مجزا در فرمانداری تشکیل شده و مکانی نیز به اصحاب رسانه اختصاص یافته است.

,

وی عنوان کرد: امضای منشور اخلاقی انتخابات توسط کاندیداها موضوعی ابتکاری و دارای اهمیت است که در راستای رعایت ضوابط انتخابات انجام می‌شود و اصحاب رسانه در جذب داوطلبان برای امضای این منشور نقش تشویقی دارند.

,

شفیعی بیان کرد: زمان ثبت‌نام کاندیداها از ساعت 8 صبح فردا آغاز شده و به مدت هفت روز و هر روز تا ساعت 18 ادامه دارد.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: دفترچه‌هایی تحت عنوان"آنچه داوطبان باید بدانند" در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد. 

,

استفاده از اموال بیت المال در انتخابات ممنوع است

, استفاده از اموال بیت المال در انتخابات ممنوع است,

وی ادامه داد: در مجموع 8 نفر معتمد از بین 30 نفر انتخاب شده و برای مراحل اجرایی انتخابات برگزیده می‌شوند که شامل ستاد اجرای اداری، دادستان و ثبت احوال هستند.

,

شفیعی گفت: در دوره دهم 97 نفر ثبت نام کرده بودند که 33 نفر از آن‌ها وارد مرحله رقابت شدند، در دوره نهم نیز 48 نفر ثبت‌نام کرده بودند.

,

وی بیان کرد: در شرایط کنونی وحدت ملی دارای اهمیت است، مردم قزوین نیز موقعیت شناس و فهیم هستند.

,

فرماندار قزوین درباره نحوه نظارت بر روند انتخابات و ممانعت از بداخلاقی‌ها ابراز کرد: از ایام محرم برخی نماینده‌های احتمالی در محافل عزاداری شرکت می‌کردند اما از زمان ثبت‌نام هیئت نظارت، هیئت بازرسی و اجرایی بر روند تبلیغات نظارت دارند تا تبلیغات خارج از عرف و زمان مقرر صورت نگیرد.

,

وی ادامه داد: استفاده از الفاظی شبیه روحانی، دکتر و مهندس که فاقد وجاهت قانونی باشد در تبلیغات انتخابات ممنوع است.

,

این مقام مسئول اذعان کرد: حضور مدیران و کارکنان ادارات در ستادها در وقت اداری درصورت عدم اخذ مرخصی ممنوع بوده و استفاده از اموال بیت المال نیز به طور کامل ممنوع است و اصحاب رسانه در انتشار این تخلفات آزاد هستند.

,

وی در پایان گفت: فرماندار و بخشداران قزوین حق همراهی در مراسمی که شائبه جانبداری از یک کاندیدا داشته باشد را ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه