اخبار داغ

گزارش دانا از اقدامات یک وزارت خانه جدید 118 روز پس از تاسیس؛

از وزارتخانه جدید التاسیس میراث فرهنگی و گردشگری چه خبر؟

از وزارتخانه جدید التاسیس میراث فرهنگی و گردشگری چه خبر؟
رئیس فراکسیون گردشگری پس از گذشت 118 روز از تشکیل وزارتخانه گردشگری اعلام می کند هنوز اتفاق خاصی در این وزارتخانه نیفتاده و هنوز خبری از عملکرد آن نداریم.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که ریاست آن را علی اصغر مونسان بر عهده داشت، با توجه به این که از میان نمایندگان، ۱۳۷ نفر رای موافق، ۴۱ نفر رای مخالف و و یک نفر به این طرح رای ممتنع دادند. در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ شورای نگهبان با طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر تبدیل این سازمان به وزارتخانه موافقت نموده و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. روز سه‌شنبه، 12 شهریور نیز، علی‌ اصغر مونسان (رئیس اسبق سازمان میراث‌فرهنگی)، با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیرِ این وزارتخانه تازه‌ تاسیس انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

مونسان که پیش از انتصاب به وزارت این وزارت خانه، سرپرستی آن را در تاریخ 30 مرداد بر عهده گرفته بود و همین طور پیش از آن ریاست سازمان میراث فرهنگی را عهده دار بوده است، با توجه به تمام این قضایا 118 روز از تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین ریاست علی اصغر مونسان بر مسند این وزارتخانه می گذرد، به همین دلیل با چند نفر از نمایندگان مجلس تماس گرفتیم تا در مورد عملکرد این وزارتخانه کسب اطلاع کنیم، اما تنها موفق شدیم با جبار کوچکی نژاد رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفتگو کنیم.

,

بعد از تشکیل وزارتخانه گردشگری اتفاق خاصی نیفتاده است

, بعد از تشکیل وزارتخانه گردشگری اتفاق خاصی نیفتاده است,

کوچکی نژاد در خصوص عملکرد وزارت گردشگری در گفتگو با خبرنگار دانا گفت: وزارتخانه گردشگری کار خودش را می کند، ما هنوز ارزیابی دقیقی از این وزارتخانه نداریم که بدانیم اوضاع چطور است چون قرار بود یک سری تغییرات داشته باشد و برنامه های خودش را اعلام کند و به مجلس ارائه دهد، این تغییرات آقای مونسان بود و هنوز خبر نداریم که چه کار کرده اند.

,

وی افزود: تشکیل وزارتخانه گردشگری کار خوبی بود چرا که مجلس این حق را دارد که به مسائل آن ورود کند و از طرفی با تشکیل وزارتخانه گردشگری و جدا شدن از وزارت ارشاد آرامش بیشتری پیدا می کنند و کارکنان آن نیز انگیزه بیشتری پیدا می کنند.

,

کوچکی نژاد در پایان گفت: بعد از تشکیل وزارتخانه گردشگری اتفاق خاصی نیفتاده است که بخواهم در موردش حرفی بزنم.

,

با وجود این که چند ماهی از تشکیل این وزارتخانه می گذرد اما نمایندگان مجلس هم در این حوزه از کار وزارت تازه تاسیس ابراز بی اطلاعی می کنند، به نظر می رسد هم نمایندگان و هم مسئولان وزارت گردشگری نسبت به اقدامات این وزارتخانه و برنامه های بلند و کوتاه مدت آینده آن بایستی برای مردم شفاف سازی کنند؛ با این اوصاف اقدامات این وزارتخانه در هاله ای از ابهام فرو رفته است، این در حالی است که قرار بود با تشکیل وزارت گردشگری اقدامات این حوزه سامان داده شود و شاهد اقدامات و عملکرد بهینه ای در این حوزه باشیم، اما کماکان خبری از این موضوع نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه