اخبار داغ

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد؛

آنفولانزا جان ۲ نفر را در استان گرفت/ ظرفیت تمام بیمارستان ها تکمیل است

آنفولانزا جان ۲ نفر را در استان گرفت/ ظرفیت تمام بیمارستان ها تکمیل است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا به امروز در استان مرکزی دو نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نظری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص شیوع بیماری آنفولانزا که این روزها سر و صدای زیادی در کشور ایجاد کرده است، گفت: بیماری آنفولانزا ویروسی و شناخته شده است و در تمامی فصول به خصوص فصل های پاییز و زمستان وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

علائم آنفولانزا؛ تب بالا و بدن درد شدید

, علائم آنفولانزا؛ تب بالا و بدن درد شدید,

وی با بیان اینکه معمولا چند سال یکبار شیوع این بیماری به اپیدمی تبدیل شده و فراگیر می شود، گفت: علائم این بیماری مانند سرماخوردگی ولی شدید تر از آن است و ویژگی آن تب بسیار بالا و بدن درد شدید است که تفاوت آن را با سرماخوردگی عادی مشخص می کند. البته دوره درمان آن نیز از سرماخوردگی طولانی تر است.

,

نظری با اشاره به شیوع بیشتر این بیماری ویروسی در سال 98 نسبت به چند سال گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر آنفولانزای H1N1 در سطح جامعه بیشتر شیوع دارد.

, H1N1,

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان های سطح استان مشکل خاصی ندارند، اضافه کرد: البته ظرفیت تمامی بیمارستان ها در بخش های عفونی، اورژانس و ... کاملا تکمیل است ولی با پیش بینی های صورت گرفته مشکلی در خدمت رسانی وجود نداشته و همکاران ما با نهایت تلاش به مردم خدمت می کنند.

,

فوت 2 نفر در اثر ابتلا به آنفولانزا

, فوت 2 نفر در اثر ابتلا به آنفولانزا,

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه متاسفانه در سطح استان فوت ناشی از بیماری آنفولانزا هم گزارش شده است، گفت: تا به امروز در استان مرکزی دو نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

,

نظری در پاسخ به این سوال که آیا تزریق واکسن آنفولانزا در حال حاضر می تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند یا خیر، گفت: تاثیر این واکسن در حال حاضر کم است و بهترین زمان تزریق آن نیمه دوم شهریور تا نیمه اول مهرماه است که اگر برای گروه های هدف استفاده شود می تواند در پیشگیری از ابتلای به این بیماری موثر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه