اخبار داغ

جمعی از نمایندگان مجلس افغانستان خواستار شدند؛

اشرف غنی از مردم غذر خواهی کند

اشرف غنی از مردم غذر خواهی کند
شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان با انتقاد از حضور اشرف غنی در پایگاه بگرام و دیدار با ترامپ، بر عذرخواهی غنی از مردم کشورش تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  دیدار «اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان با همتای آمریکایی خود در پایگاه بگرام با انتقاد تند اعضای مجلس نمایندگان افغانستان روبرو شد و نمایندگان مجلس خواستار عذرخواهی رییس جمهور از مردم این کشور شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«بالقیس روشن» نماینده مردم فراه گفت: آمریکایی‌ها بدون گذرنامه و روادید وارد افغانستان می‌شوند و مقامات افغان را برای دیدار احضار می‌کنند که با این اوضاع استقلال افغانستان فقط یک ادعاست.

,

وی افزود: رفتن اشرف غنی به پایگاه بگرام برای خوش آمدگویی به ترامپ، توهین به مردم افغانستان است و او باید از مردم عذرخواهی کند.

,

این نماینده افغان گفت: اگر اشرف غنی افغانستان را فروخته پس چرا عوام فریبی می‌کند و به جنگ در این کشور پایان نمی‌دهد.

,

«علی اکبرجمشیدی» نماینده دایکندی نیز گفت: واقعیت‌های موجود را همه مردم افغانستان به خوبی می‌دانند، اما رییس جمهور نباید احساسات ملی را با رفتن به پایگاه بگرام خدشه دار می‌کرد. مقامات افغان نباید مردم افغانستان را نزد جهانیان سرافکنده کنند.

,

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جمشیدی ضمن قدردانی از حضور نیافتن پنج سال قبل «حامد کرزی» رییس جمهور سابق افغانستان در پایگاه نظامی بگرام برای دیدار با اوباما از هیات رییسه مجلس مجلس خواست تقدیرنامه‌ای به حامد کرزی اهدا کند.

,

سفر شبانه و غیرمنتظره ترامپ به پایگاه بگرام و حضور یافتن اشرف غنی در این پایگاه آمریکایی‌ها موجی از اعتراض‌ها را بین چهره‌های سیاسی افغانستان برانگیخته است.

,

«شفیق همدم» مشاور سابق ناتو در افغانستان نیز امروز در پیامی اعلام کرد: ایستادن رییس جمهور افغانستان در میان نظامیان آمریکایی و در پشت سر ترامپ مغایر با عرف دیپلماتیک و فرهنگ افغان‌هاست.

,

دونالد ترامپ هفتم آذر در سفری اعلام‌نشده وارد کابل، پایتخت افغانستان شد. وی در سفر خود به افغانستان در پایگاه آمریکایی بگرام میان نظامیان این کشور حضور یافت و با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه