اخبار داغ

با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و دانشگاه فرهنگیان؛

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قزوین، معین علمی دانش‌آموزان روستایی می‌شوند

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قزوین، معین علمی دانش‌آموزان روستایی می‌شوند
با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و دانشگاه فرهنگیان، ۶۰درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قزوین، معین علمی دانش‌آموزان روستایی می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری میان قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و دانشگاه فرهنگیان قزوین عصر امروز(شنبه) در دانشگاه فرهنگیان با حضور سرهنگ حمزه برین جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان و حمیدرضا مشهدی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین و اصحاب رسانه در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

در این نشست حمیدرضا مشهدی اظهار کرد: مقام معظم رهبری وظایفی برای بسیج تعریف کردند که یکی از آن‌ها، ارتباط بیش‌تر با مراکز دانشگاهی بود، ایشان درباره‌ی برگزاری اردوهای جهادی و ارتباط بیش‌تر با دانشگاه‌ها در این زمینه نیز نکاتی بیان کردند.

,

وی افزود: یکی از موضوعات مطرح در اردوهای جهادی، مباحث فرهنگی، آموزشی و تعلیم و تربیت است که قرار است برنامه آموزش با محوریت دانشگاه و در راستای اهداف تعیین شده توسط قرارگاه انجام شود.

,

, ,

این مقام مسئول عنوان کرد: دانشجویان از این اتفاق استقبال کرده‌اند، امسال دانشجویانی از دانشگاه‌های مختلف استان در اردوهای جهادی حضور داشتند و پیشنهادی مبنی بر اجرای نظام‌مند طرح تربیتی و آموزشی از سوی دانشگاه فرهنگیان مطرح کردم.

,

مشهدی تصریح کرد: در این راستا در قالب تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد دانشگاه بسته‌ای آموزشی با کمک بسیج اساتید و بسیج دانشجویی تهیه کرده و طی سال تحصیلی در میان افرادی که برای آموزش به روستاها اعزام می‌شوند؛ توزیع شود.

,

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین اضافه کرد: مطابق آمار بیش از 60 درصد دانشجویان به تبع مرکز دانشگاهی در روستاها مشغول به کار خواهند شد، این در حالی است که خود در محیط شهری رشد یافته و فضای روستا را به خوبی نمی‌شناسند؛ فرآیند اجرای این تفاهم نامه، این فضا را برای دانشجویان ایجاد می‌کند تا با محیط روستا آشنا شوند.

,

وی تشریح کرد: همکاری‌های علمی، تالیف کتاب و ثبت تجارب در قالب دلنوشته و روایت می‌تواند تجربیات دانشجویان را بیان کند که در تفاهم نامه نیز ذکر شده، به نظر می‌رسد این امر برای سایر دانشگاه‌ها نیز الگوی خوبی است و با استقبال خوبی از سوی دانشجویان نیز مواجه شده است.

,

مشهدی در پایان گفت: دانشگاه متعهد شده است دانشجویان را از نظر محتوایی و هدایایی که در نظر گرفته می‌شود حمایت کند.

,

در ادامه‌ی این نشست سرهنگ حمزه برین اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز به واسطه‌ی کمبود امکانات تربیتی در روستا با آن مواجهیم و با این تفاهم‌نامه رفع خواهد شد، کمک مشاوره‌ای تحصیلی و تربیتی است.

,

وی افزود: در این طرح دانشجویان ما معین روستا می‌شوند و به کمک خانواده‌ها می‌آیند تا هدایت تحصیلی و تربیتی خوبی برای دانش‌آموزان صورت گیرد.

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین عنوان کرد: بررسی کارشناسی فراوانی روی تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد می‌شود انجام شده است، امیدواریم با اجرای آن شاهد باشیم که مشکلات تحصیلی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان مورد هدف در کمترین زمان برطرف شود و رشد و شکوفایی قابل توجهی صورت گیرد.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: با این تفاهم‌نامه می‌توانیم الگویی برای سایر مناطق استان قزوین و همچنین دیگر استان‌ها باشیم و در این مسیر نظام تربیتی و تحصیلی استان را نیز یاری کنیم.

,

وی تاکید کرد: اردوهای جهادی پیش از این نیز در دانشگاه‌های مختلف انجام می‌شد، اما در این تفاهم نامه کاری علمی و با پشتوانه‌ی علمی را دنبال می‌کنیم، به این صورت که دانشگاه فرهنگیان برای دانشجویانی که در روستاها حضور دارند باید تولید محتوا انجام دهد.

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: همچنین باید برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از روستا مفاهیمی ارائه شود، از سوی دیگر حضور دانشجویان در روستاهای محروم به ویژه 71 روستایی که مورد هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی است سازماندهی می‌شود.

,

وی عنوان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه یک یا چند دانشجو به عنوان معین یک روستا تعیین شده و در طول سال ارتباط منظم و مستمری با اعضای روستا برقرار می‌کنند، مطالعات نهایی این کار نیز در ماه‌های آینده انجام شده و اردوها از تعطیلات نوروز آغاز خواهد شد.

,

, ,

برین بیان کرد: همچنین اگر به عنوان مثال یک معلم دو سال در روستایی حضور دارد و بعد آن محل را ترک می‌کند، در این طرح دانشجو طی چهار سال تحصیل خود معین روستا می‌شود و این ارتباط مستمر می‌تواند به ویژه به حل مسائل تربیتی کمک کند.

,

وی در پایان گفت: اردوهای جهادی بیش از دو دهه سابقه دارد و از این پس نیز ادامه خواهد یافت، اما با این تفاهم‌نامه نظم و پشتوانه‌ی علمی این اردوها را تقویت کرده‌ایم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه