اخبار داغ

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه:

نظارت استصوابی در حکومت قانونی بدیهی است/ اختلاف بر سر نهاد ناظر؛ بازی سیاسی

نظارت استصوابی در حکومت قانونی بدیهی است/ اختلاف بر سر نهاد ناظر؛ بازی سیاسی
رئیس مرکز وکلای قوه قضایی با بیان اینکه نظارت استصوابی در حکومت قانونی بدیهی است، گفت: اختلاف بر سر نهاد ناظر فقط یک بازی سیاسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی بهادری جهرمی عصر امروز شنبه در کرسی آزاد اندیشی با موضوع شورای نگهبان که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: بحث نظارت بر انتخابات بحثی تلخ و شیرین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی، کار شورای نگهبان را همانند کار در دستگاه قضا ارزیابی کرد و افزود: هر گاه مشکلی برای دو طرف دعوا پیش می آید برای حل و فصل آن به دستگاه قضا مراجعه می کنند و پس از بررسی همیشه یک طرف ناراضی است و این تلخی کار قضاوت است.

,

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: در اجرای انتخابات فرآیند و عوامل متعددی رخ می دهد که ممکن است تخلفاتی هم در این میان روی دهد.

,

بهادری جهرمی تصریح کرد: ما برای اینکه تضمین کنیم که فرآیند انتخابات مطابق قانون طی می شود و تخلفی در این میان صورت نگیرد نهادی را به عنوان ناظر مشخص کردیم.

,

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه ادامه داد: در کشور جمهوری اسلامی انتخابات بدون نظارت نداریم، چرا که در غیر این صورت انتخاباتی طراحی شده برگزار خواهد شد.

,

بهادری جهرمی افزود: در انتخابات از بین کاندیداها، آنهایی که پیروز می شوند راضی و مابقی فکر می کنند در انتخابات تقلب شده است از نهاد نظارتی ناراضی هستند.

,

وی اظهار داشت: بدون شک این نهاد نظارتی زیر رگبار رسانه ای است و همچنین تحت فشار انتقادات قرار می گیرد.

,

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه بیان داشت: در برگزاری انتخابات امر نظارت واجب است، چرا که مجری یا طرفین ممکن است تخلف کنند و این نهاد جهت جلوگیری از این تخلفات باید ورود پیدا کند.

,

بهادری جهرمی گفت: نظارت استصوابی در انتخابات نیاز بدیهی است و باید یک نوع داوری را انجام دهد لذا کسی نمی تواند بگوید نیاز به این نظارت نیست.

,

وی با بیان اینکه در فرآیند اجرای انتخابات هیچ خطایی رخ نمی دهد، گفت: در این میان یک ناظر اطلاعی داریم اگرچه قدرت جلوگیری از خطا را ندارد اما می تواند هرگونه تخلفی را به ناظر استصوابی اطلاع دهد.

,

این مسئول عنوان کرد: کسانی که می گویند ناظر استصوابی نباشد دنبال حکومت فرد هستند این درحالیست که باید نگاهها به حکومت قانونی باشد.

,

وی ادامه داد: اختلاف بر سر نهاد ناظر یک بازی است یا برای کسب قدرت به هر طریق یا برای اینکه ذهن ما را از واقعیت ها دور کنند.
 
وی شورای نگهبان را به دور از هر گونه سیاسی بازی معرفی کرد و اظهار داشت: اگر شورای نگهبان سیاسی بازی می کرد همه روسای جمهور و نمایندگان مجلس ادوار گذشته همه از یک طیف سیاسی بودند.

,
,
,

گفتنی است در ادامه این برنامه رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه به سوالات و شبهات دانشجویان پاسخ داد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه