اخبار داغ

به مناسبت آغاز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس بررسی شد؛

«فقاهت سیاسی»؛ اصلی که فدای رقابت انتخاباتی می‌شود

«فقاهت سیاسی»؛ اصلی که فدای رقابت انتخاباتی می‌شود
اگر امروز شاهد برخی تصمیم‌گیری‌های نادرست و نابجا از سوی مدیران دولتی در سطوح مختلف هستیم و کسی در برابر این تصمیمات پاسخگو نیست، یقینا بخشی از آن ناشی از عدم نظارت دقیق از سوی مجلس و پایبند نبودن نمایندگان به وظایف خود در برابر مردم و مدیران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارو‌م‌نیوز، امروز دهم آذرماه مصادف با روز مجلس و تصویب قانون اساسی است. روزی که یادآور عزت و عظمت نهاد قانون‌گذاری و قوه تقنینی در کشور محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارو‌م‌نیوز,

وقتی از مجلس و قانون‌گذاری یاد می‌شود، باید نگاهی به رشادت و ازخودگذشتگی شهید مدرس داشت که بنا به گفته حضرت امام خمینی(ره) 3 عنصر فقاهت، سیاست و صداقت را یکجا داشت و به عنوان نماد مجلس شورای اسلامی شناخته می‌شود.

,

از سوی دیگر، امروز در تقویم سیاسی ایران به عنوان آغاز ماراتن انتخابات مجلس یازدهم نیز شناخته می‌شود و با آغاز روند ثبت‌نام کاندیداهای نمایندگی در این دور از انتخابات، شاهد شکل‌گیری رسمی فرآیند انتخابات در سراسر کشور هستیم.

,

این درحالی است که طی سالیان گذشته، با کاهش سطح تاثیرگذاری و نیز عدم شکل‌گیری مجلس متعالی مدنظر امامین انقلاب و دلسوزان نظام اسلامی، از مدت‌ها قبل شاهد تذکرات و روشنگری‌هایی از سوی مسئولان مختلف در عرصه‌های سیاسی هستیم که برای تبیین شرایط نمایندگی و نیز اصول انتخاب درست از سوی مردم تلاش می‌کنند.

,

اگر امروز شاهد برخی تصمیم‌گیری‌های نادرست و نابجا از سوی مدیران دولتی در سطوح مختلف هستیم و کسی در برابر این تصمیمات پاسخگو نیست، یقینا بخشی از آن ناشی از عدم نظارت دقیق از سوی مجلس و پایبند نبودن نمایندگان به وظایف خود در برابر مردم و مدیران است که همین موضوع در ایام مختلف از سوی افراد مختلف گوشزد شده و به مطالبه اصلی اقشار مختلف برای انتخاب درست و به‌دور از فضای احساساتی تبدیل شده است.

,

* نمایندگان باید زبان گویای مردم باشند

, * نمایندگان باید زبان گویای مردم باشند,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در خصوص وظایف نمایندگان مجلس و شرایط حضور افراد برای کاندیداتوری، معتقد است «زبان گویای مردم بودن» جزو وظایف اصلی نمایندگان مجلس محسوب می‌شود که باید به آن توجه ویژه شود.

,

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، در این زمینه می‌گوید: مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند که سخنان او باعث تمسخر دیگران و شرمندگی مردم نباشد.

,

وی، می‌افزاید: شایسته‌سالاری را باید در انتخاب نمایندگان مدنظر قرار دهیم و از انتخاب افراد به‌واسطه ثروت و قدرت آن‌ها دوری کنیم، اینکه انتخاب افراد بر اساس ثروت و تزویر اتفاق بیفتد، این خلاف مصالح نظام و انقلاب اسلامی است و شرایطی نظیر امروز را شاهد خواهیم بود.

,

امام جمعه ارومیه، در زمینه حضور افراد در صحنه انتخابات نیز می‌گوید: کسانی در انتخابات حضور یابند که لیاقت و شایستگی لازم را داشته باشند و این حس را در خود ببینند که واقعا برای خدمت به مردم و نظام آماده هستند.

,

* نمایندگان ولی‌فقیه از هیچ فردی حمایت نمی‌کنند

, * نمایندگان ولی‌فقیه از هیچ فردی حمایت نمی‌کنند,

این سخنان نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، همراه با تذکر جدی به برخی کاندیداهای نمایندگی است که در سخنان خود از حمایت وی خبر می‌دهند.

,

وی، در این زمینه، می‌گوید: هیچ تاییدیه‌ای از سوی نمایندگان ولی‌فقیه انجام نمی‌شود و هر فردی نیز سراغ من برای حضور در صحنه بیاید تنها با راهنمایی و درخواست برای حضور در صورت داشتن توان مدیریتی مواجه می‌شود.

,

* کوبیدن بر طبل تفرقه و قومیت برای نمایندگی مجلس؛ ممنوع!

, * کوبیدن بر طبل تفرقه و قومیت برای نمایندگی مجلس؛ ممنوع!,

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، در خصوص شرایط حضور افراد و نیز تبلیغات آن‌ها برای جلب آرای مردم، ابراز می‌کند: اینکه کسانی برای حضور در صحنه رقابت و نیز به دست آوردن آرای مردم اقدام به بیان سخنان قومیتی و چند قومیتی کردن جامعه کنند، امری مذموم است که باید از آن دوری کرد.

,

سردار حبیب شهسواری، با تاکید بر اینکه در صورت انجام چنین اقداماتی با شدت تمام برخورد خواهد شد، می‌گوید: قومیت‌گرایی و تفرقه‌های قومیتی و مذهبی نباید در انتخاب دیده شود و در صورتی که چنین رفتارهایی از هر فردی صورت پذیرد، یقینا با واکنش سخت مواجه می‌شود.

,

وی، بر لزوم دوری از تفرقه‌ها در انتخابات و نیز کوبیدن بر طبل وحدت و همدلی در این بازه زمانی تاکید می‌کند.

,

* شایسته‌سالاری را فدای نمایش نکنیم

, * شایسته‌سالاری را فدای نمایش نکنیم,

این سخنان مسئولان و نیز سایر اظهارات در زمینه شرایط انتخاب اصلح، به خوبی نمایانگر اهمیت دوری از حاشیه‌های موجود در ستادهای انتخاباتی و نیز توجه به اصل شایسته‌سالاری است که متاسفانه در برخی موارد فدای نمایش‌های تبلیغاتی می‌شود.

,

این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شاید اهمیت بیشتری نسبت به دوره‌های قبلی داشته باشد، چراکه این دوره با توجه به برخی اتفاقات نادر و نیز بی‌برنامگی‌های موجود در حوزه‌های مختلف نیازمند توجه بیشتر مردم و در نتیجه تلاش نمایندگان برای رفع این اوضاع باشد.

,

متاسفانه امروز شاهد شکل‌گیری مجلسی هستیم که نه تنها در برهه‌های حساس جایگاه خود را از دست داده بلکه در شرایط عادی و در عرصه‌های عادی نیز چندان تمرکزی بر اتفاقات کشور ندارد و بهبود این وضعیت نیازمند توجه بیش از پیش مردم به شرایط و نیز حضور افراد دارای صلاحیت خدمتی و مدیریتی در صحنه برای کاندیداتوری و نمایندگی است.

,

بهترین نماد برای انتخاب اصلح و آگاهانه در این دوره از مجلس شورای اسلامی، همان شهید مدرس است که برای حقوق مردم پای اعتقادش ماند و در نهایت به همان اعتقاد شهید شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه