اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نحوه پرداخت یارانه معیشتی یک شیوه منسوخ‌شده و مورد اعتراض نمایندگان است

نحوه پرداخت یارانه معیشتی یک شیوه منسوخ‌شده و مورد اعتراض نمایندگان است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه روش فعلی دولت در پرداخت یارانه معیشتی روشی منسوخ شده و غیر کارآمد است، گفت: قطعاً مجلس این موضوع را به جد مورد بررسی قرار خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با راه آرمان؛ از نحوه پرداخت یارانه معیشتی دولت انتقاد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نحوه پرداخت یارانه معیشتی به مردم دچار یک تناقض است که به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

وی با بیان اینکه به شدت به رویکرد دولت در پرداخت یارانه سوخت مردم معترض هستیم، گفت: دولت باید بتواند بر اساس اطلاعاتی که از افراد در جامعه کسب می‌کند یارانه معیشتی  افراد را تعیین تکلیف کند.

,

پور ابراهیمی عنوان کرد: در حال حاضر روش‌های دولت اعم از داشتن خودرو، حقوق بالای ۴ میلیون و یا اخذ تسهیلات از سوی افراد برای شناسایی وزن اقتصادی آنها که به عنوان یک فاکتور مدنظر قرار گرفته شده است، به هیچ وجه منطقی و کارشناسی شده نیست.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: به عنوان مثال فردی را داریم که خانه و خودرو دارد اما از سه فرد معلول مراقبت می‌کند لذا وضعیت این افراد هم باید در بررسی وزن اقتصادی مشخص شود. صرف اینکه بگوییم یک فرد ماشین یا خانه یا حقوق دارد که نمی‌تواند کفایت این امور را کند.

,

پورابراهیمی بیان داشت: در حال حاضر دولت تنها روی منابع افراد کار کرده و مصارف آن‌ها را نمی‌بیند. باید مشخص شود تعهدات مصارف کجای این اطلاعات و داده‌ها قرار دارد. به عنوان مثال تعهدات مصارف در زمینه بدهی افراد یا مشکلات‌شان در زمینه بیماری‌ها و هزینه کردشان مشخص می‌شود که باید در داده‌های دولت مدنظر قرار گیرد.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روش فعلی دولت در پرداخت یارانه معیشتی به مردم روشی سنتی، منسوخ و ناکارآمد است، تاکید کرد: قطعا مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد چرا که عملکرد دولت در بررسی‌ها دچار نوعی پارادوکس است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه