اخبار داغ

بار گرانی بنزین بر دوش دانش‌آموزان؛

زنگ خطر ترک تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم به صدا درآمد

زنگ خطر ترک تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم به صدا درآمد
افزایش قیمت بنزین باعث افزایش هزینه‌ سرویس مدارس دانش‌آموزان لرستانی شده است که تهدیدی جدی برای ترک تحصیل دانش آموز مناطق محروم به شمار می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حدود ۲۰ روز از اجرای طرح دو نرخی بنزین می‌گذرد، طرحی که سبب نگرانی مردم از شوک جدید گرانی به بازار شد و ماجراهایی را به دنبال داشت و درنهایت میدان سوءاستفاده اشرار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

در این‌ بین مسئولان دستگاه‌های نظارتی هرکدام برنامه‌های جدی خود را در راستای جلوگیری از گران‌فروشی اعلام کردند و معتقد بودند گرانی بنزین هیچ‌گونه اثر بر قیمت سایر کالا و نرخ کرایه نخواهد داشت.

,

اگرچه مسئولان وعده دادند با افزایش قیمت بنزین، قیمت کالاها و نرخ کرایه تغییر نخواهد کرد اما آنچه واقعیت دارد خلاف گفته برخی مسئولان است؛ طی روزهای اخیر وزیر آموزش‌وپرورش از جلوگیری افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس خبر دادند و بنا بود سهمیه بنزین سرویس مدارس لحاظ شود تا کرایه‌ها افزایش نیابد.

,

اما امروز افزایش کرایه سرویس مدارس به یکی از موضوعات پر چالش برای والدین دانش‌آموزان تبدیل‌شده و روزهای پراسترسی را تجربه کردند تا آنجا که خانواده‌هایی که دو یا چند دانش‌آموز دارند دیگر نمی‌توانند از سرویس مدارس برای انتقال فرزندانشان به مدرسه استفاده کنند و مجبورند از ناوگان عمومی شهری بهره‌مند شوند و عده‌ای نیز از ترک تحصیل سخن می گویند.

,

کرایه سرویس مدارس گران شد!

, کرایه سرویس مدارس گران شد!, کرایه سرویس مدارس گران شد!,

بهمنی، مادر دانش‌آموز ساکن یکی از روستاهای خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک با ابراز نارضایتی از افزایش قیمت کرایه سرویس مدارس اظهار داشت: دو فرزند دانش‌آموز مقطع راهنمایی دارم که به دلیل نبود مدرسه راهنمایی در روستای خودمان، باید برای تحصیل به مدرسه روستاهای هم‌جوار بروند و چون مسافت مدرسه با منزلمان زیاد است باید با سرویس مدرسه رفت‌وآمد کنند که تاکنون تأمین هزینه سرویس مدرسه برایمان سخت بود، پس از گرانی بنزین راننده سرویس برای هرکدام از فرزندانم درخواست ۱۰۰ هزار تومان اضافه بر قیمت قبلی کرده است و در صورت پرداخت نشدن فرزندانم را به مدرسه نمی‌برد.

,

وی افزود: متأسفانه به دلیل شرایط مالی و اینکه تنها منبع درآمد ما فروش محصولات کشاورزی است به‌سختی توانایی تأمین لوازم‌التحریر و کرایه سرویس مدارس داریم از طرفی با افزایش ۱۰۰ درصدی کرایه سرویس توان پرداخت این هزینه را نداریم.

,

بهمنی عنوان کرد: از مسئولان مربوطه انتظار داریم به فکر خانواده‌های کم‌درآمد روستایی باشند، تأمین این مقدار کرایه سرویس مدرسه واقعاً سخت است و وقتی توان این مقدار هزینه را نداشته باشیم دانش‌آموزان ما باید ترک تحصیل کنند.

,

زنگ خطر ترک تحصیل دانش آموزان به صدا درآمد

, زنگ خطر ترک تحصیل دانش آموزان به صدا درآمد, زنگ خطر ترک تحصیل دانش آموزان به صدا درآمد,

محمدی پدر یکی از دانش‌آموزان خرم‌آبادی نیز در این رابطه به خبرنگار سفیر افلاک گفت: بنده کارگر یک شرکت تولیدی در خرم‌آباد هستم و به دلیل مشغله کاری مجبورم از سرویس مدرسه برای رفت‌وآمد فرزندم به مدرسه استفاده کنم.

,

وی افزود: کرایه سرویس مدرسه فرزندم ۱۵۰هزار تومان بود که علی‌رغم مشکلات مالی و عقب افتادن حقوقم سعی کردم ماهانه مبلغ یارانه را برای کرایه سرویس مدرسه پرداخت کنم که مبادا کرایه سرویس عقب بیفتد، اما پس از گران شدن بنزین راننده سرویس درخواست ۵۰ هزار تومان اضافه بر قیمت قبلی دارد.

,

  محمدی بیان کرد: انتظار ما از مسئولان این است برای یک‌بار هم که شده به فکر ما مردم هم باشند و درد دل ما را بشنوند، چرا مسئولان با نظارت جدی بر کنترل افزایش قیمت کرایه سرویس مدارس به داد مردم برسند، چرا امثال من که چندین ماه است حقوق نگرفته‌ایم و با زحمت می‌توانیم زمینه تحصیل فرزندانمان را فراهم کنیم باید بار گرانی بنزین را هم به دوش بکشیم.

,

بار گرانی بنزین بر دوش دانش آموزان

, بار گرانی بنزین بر دوش دانش آموزان, بار گرانی بنزین بر دوش دانش آموزان,

حسینی مادر یکی از دانش‌آموزان خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: فرزند من کلاس اول دبستان است و بااینکه منزلمان تا مدرسه دخترم فاصله خیلی زیادی ندارد ولی سرویس مدرسه ۳۰ درصد کرایه را افزایش داد و این گرانی را به‌صورت اجبار از طرف مدیر مدرسه اعلام کرد و گفت مدیر مدرسه نامه افزایش کرایه را به سرویس‌های مدرسه ابلاغ کرده است.

,

وی بیان کرد: چرا مسئولان ابتدا اعلام می‌کنند گرانی بنزین برافزایش کرایه سرویس مدارس هیچ تأثیری ندارد ولی حالا مدارس خودشان هزینه‌ها را افزایش داده‌اند.

,

حسنی عنوان کرد: همسرم شغل آزاد دارد و درآمد چندانی ندارد و به خاطر اینکه توان پرداخت هزینه بیشتر را نداریم مجبورم فرزندم را پیاده هرروز تا مدرسه ببرم.

,

مسعود ارمغان مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک بابیان اینکه هرگونه افزایش نرخ کرایه توسط رانندگان سرویس مدارس غیرقانونی است اظهار داشت: با توجه به اینکه کلیه رانندگان سرویس مدارس باید در سامانه سپند ثبت‌نام کنند، سهمیه بنزین بر اساس پیمایش به آن‌ها تعلق می‌گیرد بر همین اساس هرگونه افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس تخلف محسوب می‌شود و امسال هیچ‌گونه افزایش کرایه نخواهیم داشت.

,

افزایش کرایه سرویس مدارس غیرقانونی است

, افزایش کرایه سرویس مدارس غیرقانونی است, افزایش کرایه سرویس مدارس غیرقانونی است,

وی افزود: سامانه سپند در استان لرستان تا روز دهم آذرماه فعال است که خوشبختانه بسیاری از رانندگان ناحیه یک و دو آموزش‌وپرورش در خرم‌آباد در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

,

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل عنوان کرد: افزایش نرخ کرایه توسط رانندگان سرویس مدارس و تاکسی‌های سطح شهر غیرقانونی است و این موضوع از طریق نصب بنر در سطح شهر اطلاع‌رسانی شده است.

,

وی بیان کرد: چنانچه والدین دانش‌آموزان با افرایش نرخ کرایه سرویس مدارس روبه‌رو شدند می‌توانند با تماس به سامانه ۱۳۷ شهرداری یا تلفن سازمان حمل‌ونقل شهری شهرداری تماس گرفته و تخلفات را گزارش بدهند.

,

باوجوداینکه سازمان حمل‌ونقل بار که ناظر بر کار سرویس مدارس است از غیرقانونی بودن افزایش نرخ کرایه می‌گوید ولی اولیای دانش‌آموزان از این گرانی و گاها توسط مدیر مدرسه معترض‌اند.

,

علی‌رغم گفته مسئولان و اعلام نظارت بر قیمت سایر اقلام و نرخ کرایه‌ها ولی متأسفانه شاهد افزایش قیمت‌ها در سطح بازار هستیم و علاوه بر نرخ کرایه سرویس مدارس، این روزها شاهد افزایش نرخ کرایه درون‌شهری نیز هستیم و از گفته تا عمل مسئولان فاصله بسیار است و امیدواریم روزی برسد رفع دغدغه مندی مردم موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه