اخبار داغ

استاندار قزوین:

روحانیت و مساجد نقش کلیدی در تربیت نسل آینده دارند

روحانیت و مساجد نقش کلیدی در تربیت نسل آینده دارند
استاندار قزوین با اشاره به اینکه روحانیت و مساجد نقش موثری در زمینه پرورش نسل آینده دارند، گفت : کانون‌های تربیتی قبل از انقلاب مساجد بودند و اکنون هم باید این مکان‌های مقدس به عنوان کانون‌های تربیت فرهنگی فعالیت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین ، هدایت الله جمالی پور در اجلاسیه نماز و مدرسه که پیش از ظهر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نماز یکی از ارکان مهم دین است و هرکسی که مسلمان می‌شود، اولین قدمی که برمی‌دارد تعظیم در مقابل خداست و عبادت خدا از طریق نماز باید انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: توجه به نماز توجه به اسلام است و در هر کشوری که نماز ظهور کند، آفات کم می‌شود البته نمازی که از عمق جان و دل خوانده می‌شود.

,

استاندار قزوین ادامه داد: نماز خواندن با عمل به نماز متفاوت است و اینکه نماز بخوانیم و عامل نباشیم می‌تواند به دین و جایگاه نماز آسیب بزند به طوری که به نوعی یک رفتار غیراخلاقی در دین شکل می‌گیرد و کسی که نماز می‌خواند باید عامل به اخلاق و دین باشد.

,

جمالی پور بیان کرد: اگر نمازخوان باشیم و غیبت کنیم و حرف‌های غیر دین بزنیم فقط عملا نماز خوانده‌ایم و مشکل جامعه امروز این است که ما نماز می‌خوانیم اما رفتاری انجام می‌دهیم که حتی باعث آسیب در جامعه می‌شود.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر در جامعه نماز جاری می‌شود باید اخلاق نبوی و علوی هم جاری شود تا به شکوفایی برسیم وگرنه با نمازی که فقط در ظاهر باشد جنایات بزرگی رقم خواهد خورد.

,

وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم نماز را گسترش دهیم مقر آن مدرسه است لذا مدرسه مکانی است که می‌تواند اصلاح گری کند و نسل درستی تحویل جامعه دهد.

,

جمالی پور با اشاره به اینکه اگر خشت اول را درست بگذاریم، دیوار درست می‌شود، افزود: ما باید برای فرزندانمان در زمینه تربیت سرمایه گذاری کنیم و راه روش را به آن‌ها آموزش دهیم.

,

استاندار قزوین گفت: همه دنیا می‌گویند راه توسعه نظام از طریق پرورش محقق می‌شود و اکنون تمام سرمایه گذاری‌ها در حوزه آموزش و پرورش است.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه آرمانی و علوی کمتر آلوده‌ای داشته باشیم باید در مدارس سرمایه گذاری کنیم و همچنین اگر قصد داریم آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود برسد باید معلمان دغدغه معیشت نداشته باشند.

,

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری در حوزه پرورش فرزندان جامعه می‌تواند سعادت ایران را رقم بزند و ما باید در این حوزه تلاش‌های بسیاری انجام دهیم.

,

جمالی پور با اشاره به اینکه روحانیت و مساجد نقش موثری در زمینه پرورش نسل آینده دارند، تاکید کرد: کانون‌های تربیتی قبل از انقلاب مساجد بودند و اکنون هم باید این مکان‌های مقدس به عنوان کانون‌های تربیت فرهنگی فعالیت کنند.

,

وی ادامه داد: در مسجد باید رویکرد اجتماعی حاکم شود و مردم و جوانان تلاش کنند که مسجد به عنوان یک کانون تحول فرهنگی در جامعه برای همه اقشار اثبات شود.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم در صورتی با ما همراه می‌شوند که صداقت را در رفتار و عمل ما ببینند و اگر در اعمال انجام صداقت اجرایی نشود افراد جامعه به مسئولین اعتماد نمی‌کنند.

,

جمالی پور در پایان تاکید کرد: باید در رفتار کردار و عمل خود به مردم اعتماد بخشی کنیم و با تحکیم نماز در خانواده‌ها تمامی مشکلات جامعه حل خواهد شد و اکنون که دغدغه رهبر جامعه مسائل اجتماعی است که باید همه ما در کنار یکدیگر تلاش کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه