اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

فوت یک بیمار به دلیل آنفولانزا در سیستان وبلوچستان

فوت یک بیمار به دلیل آنفولانزا در سیستان وبلوچستان
سیدمهدی طباطبایی از فوت یک بیمار به دلیل آنفولانزا در سیستان وبلوچستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمهدی طباطبایی در گفت وگو با عصرهامون گفت: آنفولانزای فصلی همیشه در فصول سرد سال مشاهده می شود که امسال این بیماری زودتر از سال های گذشته شیوع پیدا کرده و ماهیت آن این گونه است که حدود 10 تا 20 درصد افراد بالغ و 30 تا 40 درصد کودکان به این بیماری مبتلا می شوند اما 98 درصد آنها با درمان سرپایی و مراقبت و کنترل مداوا می شوند.
 
وی افزود: در حال حاضر در سیستان وبلوچستان موارد ابتلا به این بیماری همانند سایر استان های کشور مشاهده شده که هر سال هم اتفاق می افتد اما توصیه می شود افراد در معرض خطر مانند سالمندان بالای 65 سال و کودکان، خانم های باردار، کسانی که بیماری قبلی، نارسایی کلیوی، سرطان و دیابت کنترل نشده و یا کسانی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی و... مصرف می کنند حتماً قبل از شیوع بیماری نسبت به استفاده از واکسن اقدام کنند.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز این افراد می توانند واکسن آنفولانزا که در داروخانه ها موجود است را برابر دستورالعمل تزریق کنند تا جلوی خطرات احتمالی آتی گرفته شود و اگر افرادی با تب بالا، گلو درد و سر درد طولانی مدت همراه با تنگی نفس دچار شدند حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: کسانی که به بیماری سرماخوردگی نیز مبتلا می شوند حتماً استراحت لازم را در منزل داشته باشند و نسبت به شستشوی دائمی دستان با آب و صابون اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: تاکنون نیز یک مورد فوتی ناشی از بیماری آنفولانزا در استان به ثبت رسیده است اما تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع آن اندیشیده شده و اگر شهروندان توصیه های بهداشتی و درمانی را رعایت کنند جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه