اخبار داغ

هر کیلو گوجه به قیمت 3.5 دلار جهانگیری

هر کیلو گوجه به قیمت 3.5 دلار جهانگیری
هر از گاهی در بازار میوه و تره بار یکی از اقلام قیمت عجیب و قریب پیدا می کند، گاه سیب زمینی، گاه پیاز و اینبار هم گوجه رکورد زد و قیمت آن در برخی شهرها به 15 هزار تومان رسید؛ گوجه حال عیانی شده و قیمتی بین 11 تا 15 هزار تومان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از صاحب نیوز؛ هر از گاهی در بازار میوه و تره‌بار یکی از اقلام قیمت عجیب و قریب پیدا می کند، گاه سیب زمینی، گاه پیاز و این بار هم گوجه رکورد زد و قیمت آن در برخی شهرها به 15 هزار تومان رسید؛ گوجه حال عیانی شده و قیمتی بین 11 تا 15 هزار تومان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

اگر کمی به عقب برگردیم و یک ماه قبل را مرور کنیم قیمت گوجه در بازار به یک هزار تومان هم با عناوینی مانند گوجه ربی رسیده است که اگر بخواهیم قیمتی که تولید کننده آن را به بازار فروخته باید سود دلال ها و واسطه ها که در بازار میوه و تره بار همه کاره و سهم آن ها در سود قابل توجه است را در نظر بگیریم.

,

گلخانه داران از یک طرف و کشاورزانی که با توجه به شرایط اقلیم استانی در حال حاضر باید گوجه هایشان در فروشگاه ها باشد وقتی محصولشان را 300 تا 500 قرار باشد به فروش برسانند علی رغم آنکه ضرراتی را متحمل می شوند یا کشت خود را تغییر می دهند و یا در شرایط کنونی کشت نمی کنند.

,

این مقدمه ای برای کمبود این محصول در بازار و بر هم خوردن عرضه و تقاضا کافی است تا کمی فرصت طلبان هم چاشنی آن شوند تا قیمت گوجه این سریال قیمتی را به خود ببیند.

,

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: نقش مدیریت و نظارت راهبردی وزارت های مربوطه در این جریان مهم است و البته به معنی دخالت نیست، که این مدیریت در وزارت جهاد کشاورزی نبوده و باعث شده این مشکلات این چنینی اتفاق بیفتد.

,

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار با اشاره به اینکه گاهی این موضوع در پیاز گاه در سیب زمینی و … اتفاق می افتد، تصریح کرد: هدایت راهبردی باعث می شود از بروز چنین اتفاقی جلوگیری شود.

,

وی افزود: حال که کمبود این هدایت و نظارت راهبردی وجود دارد باعث می شود مصرف کننده از یک طرف و از طرف دیگر در برخی موارد کشاورزان ورشکسته و حتی به زندان هم بیفتد.

,

به نظر می رسد دولت باید تلاش کند بین عرضه و تقاضا در محصولات کشاورزی در داخل همخوانی ایجاد کند تا مصرف کننده و تولید کننده هر دو از بازار راضی باشند.

,

ایرانی ها که در تفریحات خود دوست دارند در طبیعت جوجه درست کنند که در کنار سیخ های جوجه، گوجه هم طفیلی است اما این بار قیمت مرغ و گوجه نزدیک به هم شده است که فرصتی است که این مشکلات در قالب طنز در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه