اخبار داغ

۴ هزار ایرانی مبتلا به آنفلوانزا بستری شدند؛

تکذیب شایعه تکثیر آنفلوانزای عراقی و افغانی در مشهد

تکذیب شایعه تکثیر آنفلوانزای عراقی و افغانی در مشهد
رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که به دلیل آنفلوانزا در مشهد جان خود را از دست داده‌اند اکثرا دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و شایعه تکثیر آنفلوانزای عراقی و افغانی در مشهد تکذیب می کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، همه‌ساله با شروع فصل سرما شاهد شیوع بسیاری از بیماری‌های واگیر مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی هستیم، بیماری‌هایی که می‌توان با رعایت چند نکته ساده بهداشتی از انتقال و ابتدا به آن‌ها جلوگیری کرد اما متأسفانه هرسال شاهد آن هستیم که آنفلوانزا در کشور قربانی می‌گیرد و صدها نفر را به کام مرگ می‌کشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

آنفلوانزا بیماری است ویروسی که از طریق هوا یا تماس با فرد مبتلا، انتقال میابد که مهم‌ترین موضوع پیش از مبارزه و درمان این بیماری پیش‌گیری است لذا بسیاری از کارشناسان و پزشکان تزریق واکسن آنفلوانزا را به افراد در معرض این بیماری و افراد پرخطر پیشنهاد می‌دهند.

,

, ,

۸ فوتی در خراسان رضوی بر اثر ویروس آنفلوانزا

, ۸ فوتی در خراسان رضوی بر اثر ویروس آنفلوانزا,

مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگویی اظهار کرد: تعداد افراد فوت‌شده که آزمایش ویروس آنفلوانزا در آن‌ها مثبت بوده است، به ۸ تن رسید که از این تعداد ۴ نفر دارای بیماری‌های زمینه‌ای ازجمله ضعف سیستم ایمنی، نارسایی قلبی، بیماری مزمن ریوی و دیابت بوده‌اند.

,

وی افزود: ۴ تن دیگر هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند، بر این اساس تعداد افرادی که در شهر‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به علت آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند، ۴ نفر بوده است اما هنوز کمیته مرگ‌ومیر بیمارستان‌ها تشکیل نشده است، اما این ۴ تن بیماری زمینه‌ای نداشته و همگی زیر ۵۰ سال سن داشته‌اند.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: از حدود ۵۰۰ بیمار مشکوک به آنفلوانزا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نمونه‌برداری شده است و طبق آخرین آمار ۲۹ نفر از آن‌ها به این ویروس مبتلا بوده‌اند.

,

۴ هزار ایرانی مبتلا به آنفلوانزا بستری شدند

, ۴ هزار ایرانی مبتلا به آنفلوانزا بستری شدند,

از طرف دیگر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بستری شدن چهار هزار نفر در استان‌های مختلف کشور به علت ابتلا به بیماری آنفلوانزا خبر داد.

,

, ,

از این رو گفت‌وگویی با رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ترتیب دادیم تا ابعاد مختلف این موضوع برای ما آشکار شود.

,

میزان و کشندگی آنفلوانزا در مشهد همانند سال گذشته است

, میزان و کشندگی آنفلوانزا در مشهد همانند سال گذشته است,

دکتر زهرا نهبندانی، رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: بیماری آنفلوانزا یک بیماری فصلی است که همه‌ساله آمار متعددی مبنی بر ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی گزارش می‌شود و هرسال این بیماری تعدادی قربانی می‌گیرد که اکثر این قربانی‌ها دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

,

وی ادامه داد: بیماری‌های زمینه‌ای مانند اختلالات تنفسی، کسانی که دارای ضعف دستگاه امینی بدن هستند، بیمارانی که برای درمانشان داروی کورتون استفاده می‌کنند، مادران باردار، کودکان زیر 3 سال و کسانی که پیوند عضو داشته‌اند بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزا هستند لذا در فصل سرما این افراد باید بیشتر مراقبت کنند.

,

نهبندانی با بیان اینکه میزان کشندگی آنفلوانزا در سال 98 نیز مانند سال 97 است، گفت: تعداد مبتلایان به این ویروس نیز حدوداً با آمار سال گذشته برابری می‌کند اما امسال زمان شروع بیماری کمی زودتر از سال گذشته بوده است.

,

, ,

پیش از تزریق واکسن آنفلوانزا با پزشک مشورت کنید

, پیش از تزریق واکسن آنفلوانزا با پزشک مشورت کنید,

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همه‌ساله دو یا سه کشور در جهان از سایه و جوش‌های آنفلوانزای سال گذشته اقدام به ساخت واکسن این بیماری می‌کنند و معمولاً تا مرداد ماه هرسال به طول می‌انجامد، از این رو توصیه می‌شود این واکسن پیش از شروع فصل سرما توسط افرادی که بیشتر در معرض این بیماری مانند کادر بهداشت و درمان هستند، زده شود.

,

وی با تأکید بر اینکه افراد پیش از استفاده از واکسن آنفلوانزا با پزشک خود مشورت کنند، گفت: افراد تا سه روز پیش از تزریق واکسن آنفلوانزا نباید علائم سرماخوردگی و تب داشته باشند زیرا امکان دارد بیماری در زمان کمن باشد و علائم خاصی از خود بروز ندهد که با تزریق واکسن فرد به یک بیماری بسیار شدید دچار شود.

,

نهبندانی یادآور شد: هر دارو و واکسن عوارضی را نیز به همراه دارد اما طی 6 سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هیچ‌گونه عارضه‌ای مبنی بر تزریق واکسن آنفلوانزا گزارش نشده است به غیر از اینکه میزان ابتلاهای ما به دلیل تزریق واکسن کاهش یافته است.

,

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص علائم آنفلوانزا، افزود: شروع ناگهانی همراه با طب بالا و سرفه شدید علائم بارز آنفلوانزا است لذا اگر فردی شب موقع خواب هیچ علامت سرماخوردگی نداشت و صبح ناگهان با سرفه و طب بالا مواجه شد، سریعاً به پزشک مراجعه کند و از خوددرمانی بپرهیزد.

,

وی خاطرنشان کرد: در بیماری آنفلوانزا پیشگیری نقش مهمی دارد لذا از افراد درخواست داریم تا نزدیک افرادی که به بیماری دچار شده‌اند حتی‌الامکان نروند و بهداشت فردی را رعایت کنند و همچنین از افراد مبتلا خواهشمندیم تا با رعایت نکات بهداشتی از سرایت این بیماری به افراد دیگر جلوگیری کنند.

,

تکذیب شایعه تکثیر آنفلوانزای عراقی و افغانی در مشهد

, تکذیب شایعه تکثیر آنفلوانزای عراقی و افغانی در مشهد,

نهبندانی در پایان بیان کرد: افرادی که به دلیل آنفلوانزا در مشهد جان خود را از دست داده اند اکثرا دارای بیماری های زمینه‌ای بوده و شایعه تکثیر آنفلوانزای عراقی و افغانی در مشهد تکذیب می کنم.

,

, ,

با توجه به این تمامی افراد باید توجه داشته باشند که با رعایت نکات بهداشتی بسیار ساده مانند نظافت شخصی و استفاده از ماسک‌ها از گسترش این بیماری در اجتماعات و جامعه جلوگیری کنند زیرا همواره پیشگیری بهتر از درمان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه