اخبار داغ

به بهانه آغاز ثبت‌نام انتخابات مجلس؛

عرصه رقابت‌های انتخاباتی نیز محضر حسابرسی الهی است

عرصه رقابت‌های انتخاباتی نیز محضر حسابرسی الهی است
تنها ۸۳ روز تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی‌مانده و با آغاز ثبت‌نام از کاندیداها بیان نکاتی از فرمایشات مقام معظم رهبری و رعایت موارد عنوان شده از سوی کاندیداها از در نظر داشتن نیت خدایی در امور تا پایبندی کاندیداها به قانون طی این مدت ضروری به نظر می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ فضای رسمی انتخابات مجلس یازدهم از امروز دهم آذرماه با ثبت‌نام کاندیداها آغاز شده و ثبت‌نام تا ۱۶ آذرماه ادامه خواهد داشت و دوم اسفندماه حماسه حضور ملت بزرگ ایران اسلامی در پای صندوق‌های رأی رقم خواهد خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

تنها ۸۳ روز تا برگزاری انتخابات زمان باقی مانده و در این بازه زمانی به طور قطع شاهد جذاب‌ترین رقابت‌ سیاسی کشور برای ورود قریب به ۲۹۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی خواهیم بود؛ در استان همدان نیز کاندیداهای مجلس برای نشستن بر  ۹ کرسی در ۷حوزه انتخابی اصلی و ۲ حوزه انتخابی فرعی رقابت تگاتنگی خواهند داشت.

,

برآوردهای اولیه حاکی از آن است که در این دوره انتخابات تمام سلایق از اصولگرا و اصلاح‌طلب گرفته تا افراد مستقل حضور خواهند داشت و تلاش می‌کنند تا حضور پر رنگی در انتخابات داشته باشند و طبیعتاً رقابت‌های جذابی را شاهد خواهیم بود؛ بدون شک رقابت کاندیداها می‌تواند نشاط سیاسی در جامعه را حاکم کرده و در صورت سالم بودن کمک شایانی به انتخاب درست و اصلح داشته باشد.

,

رقابت ناسالم یا آمیخته با آسیب‌های مرسوم لیبرال دموکراسی غرب کاندیداها برای توسل به هر حربه و نیرنگ در کسب رأی آسیب‌های جدی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و علاوه بر خدشه‌دار کردن اعتماد مردم به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی به نظام، موجب ضمان در دنیا و آخرت خواهد بود.

,

مسئولان برگزاری انتخابات اعم از مدیران اجرایی و نظارتی در روزهای اخیر بارها گفته‌اند که هزینه کرد و رفتار کاندیداها به دقت رصد می‌شود و قطعاٌ دوربین‌های نظارتی خداوند با دقتی صد چندان تمام حرکات و رفتار ما را ثبت و ضبط می‌کنند؛ عرصه انتخابات نیز سپری خواهد شد و پس از آن ما نمایندگان منتخب، مسئولان و مدیران می‌مانند و اعمال و رفتارشان در این رقابت کوتاه مدت که می تواند در کارنامه اعمال به عنوان نکته برجسته مثبت یا منفی درج شود.

,

اردیبهشت ماه سال ۹۶ مقام معظم رهبری در توصیه به کاندیداها و طرفداران آنها اینگونه تأکید کردند «من یک عرض هم بکنم به طرف‌دارهای نامزدهای انتخاباتی؛ خب هرکسی از این آقایان محترم نامزدهای انتخابات، یک عدّه طرف‌دار و علاقه‌مند و سینه‌چاک و دوست‌دار و مانند اینها دارد، اینها هم متانت خودشان را حفظ کنند؛ هم طرف‌دارها، هم ستادها، متانت خودشان را حفظ کنند، انضباط خودشان را حفظ کنند؛ مقصودشان انجام وظیفه باشد، آنچه برای ما مهم است این است. این چند صباحِ زندگی، این چند صباحِ کار و تلاش -زید یا عمرو یا بکر- اینها خواهد گذشت، آنچه میمانَد، عمل ما است که در محاسبه‌ی الهی به‌حساب می‌آید و باید جواب بدهیم. وَ استَعمِلنی بِما تَسأَلُنی غداً عَنه؛ خدای متعال فردا از ما، از چیزهایی سؤال خواهد کرد؛ به فکر آن باید بود، برای آن باید تلاش کرد. هم آحاد مردم، هم خود نامزدهایی که در عرصه‌ی رقابت‌های انتخاباتی وارد شدند، هم طرف‌دارانشان و دوستانشان، کاری کنند که هر حرکتشان حسنه‌ای باشد در نزد کرام‌‌‌‌‌‌الکاتبین الهی؛ کاری کنند که اعمال آنها، رفتار آنها، گفتار آنها پیش خدای متعال حسنه محسوب بشود و خدای متعال ثواب برای آن معیّن بکند. این کِی خواهد شد؟ آن‌وقتی که ما کارهایمان را برای خدا انجام بدهیم. [همه] تلاش کنند، مبارزه کنند، کار کنند، خوب است، امّا نیّت‌ها را نیّت‌های خدایی بکنند؛ اگر این[طور] شد، آن‌وقت خدای متعال هم به کار برکت خواهد داد، به ملّت ایران برکت خواهد داد و آنچه به نفع ملّت ایران است، به توفیق الهی پیش خواهد آمد. به‌هر‌حال همه موظّفیم که به قانون و انضباط قانونی پایبند باشیم و آن را عمل بکنیم.۲۷/۲/۹۶»

,

اما در بیان نکات مهم توصیه‌های رهبر معظم انقلاب موارد زیر قابل بیان است؛

,

۱- تمام کاندیداها یک عده طرفدار و علاقمند و سینه چاک دارند که باید متانت خود را حفظ کنند؛ در انتخابات پیش رو حفظ متانت و خارج نشدن از حوزه ادب از ضروریات است .

,

در بیان بر نامه‌ها و اهداف کاندیداها مشکلی دیده نمی‌شود و کاندیداها باید به جای ورود به عرصه تخری ، صرفاً ایده‌ها و راهکارهای خود را تبیین کنند؛ البته پرهیز از شعارهای غیر واقعی و دروغ و بیان برنامه برای اولویت‌های واقعی مردم و پرهیز از جابجایی اولویت‌ها نیز در زمره این موارد خواهد بود .

,

۲-مقصود ستادها و طرفدارها انجام وظیفه باشد و انضباط را حفظ کنند: در این بخش نیز اگر مقصود انجام وظیفه و ادای تکلیف باشد قطعاً هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و حاضر نخواهیم شد برای حقوق حدود ۵۰۰ میلیونی چهارساله نمایندگی بیش از چند میلیارد هزینه کنیم که این هزینه و محل برگشت آن نیز برای مردم شریف ایران اسلامی محل سؤال خواهد بود.

,

۳- نیت‌ها خدایی شود که اگر شد خداوند برکت می‌دهد: اگر یاد گرفتیم برای خدا کار کنیم و نیت ما برای خدا باشد، قطعاٌ کار ما برکت خواهد داشت؛ مفهوم نیت خدایی این است که تمام کارمان برای خدا تعریف شود.

,

به یادم دارم در انتخابات چند دوره قبل یکی از کاندیداها قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی تمام هزینه های تبلیغات خود را با توجه به تلاقی آن با ایام فاطمیه نذر حضرت زهرا (س) کرد و پس از اعلام نتایج و عدم کسب آراء لازم در میان ناراحتی طرفدارنش، وضو گرفت و دو رکعت نماز شکر خواند و حدود ۱۵ دقیقه صحبت کرد که چکیده صحبت وی این یک جمله بود که ما برای رضای خدا در این میدان گام نهاده‌ایم و حال که خواست الهی بر این بوده که نماینده مردم نباشیم سجده شکر به جای می‌آوریم.

,

۴- همه موظفیم به قانون و انضباط قانونی پایبند باشیم و آن را عمل کنیم: این نکته نیز نکته حائز اهمیتی است؛ پایبندی به قانون و انضباط قانونی در جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است، قطعاٌ کاندیدایی که در دوره تبلیغات انتخابات به قانون پایبند نباشد  در دوره نمایندگی مجلس نیز پایبندی به قانون نخواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه