اخبار داغ

با همکاری کمیته امداد و فنی و حرفه ای صورت گرفت؛

بهره‌مندی 300 نفر از روستائیان خراسان جنوبی از خدمات گروه های جهادی

بهره‌مندی 300 نفر از روستائیان خراسان جنوبی از خدمات گروه های جهادی
گروه جهادی "خدمات فنی و مهندسی" برای اولین بار با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با حضور در روستای شوشود جهت کمک به محرومان فعالیتش را آغاز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، گروه جهادی و خدمت رسانی به مردم واژه‌هایی است که چند سالی شده با همکاری بسیج در تمامی اقشار به محرومان و نیازمندان استان انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  گروه جهادی و خدمت رسانی به مردم واژه‌هایی است که چند سالی شده با همکاری بسیج در تمامی اقشار به محرومان و نیازمندان استان انجام می‌شود.,

طی سالهای اخیر و به ویژه درتعطیلات عید نوروز و تابستان شاهد حضور گروه های جهادی بسیج دانشجویی و محلات در زمینه‌های فرهنگی، عمرانی، پزشکی و درمانی، خدماتی، هنری علمی، آموزشی و حتی کشاورزی در اقصی نقاط استان بوده و هدف تمامی جهادگران خدمت به مردم نیازمند است.

,

برای اولین بار در خراسان‌جنوبی/ ایجاد گروه جهادی فنی و مهندسی

, برای اولین بار در خراسان‌جنوبی/ ایجاد گروه جهادی فنی و مهندسی, برای اولین بار در خراسان‌جنوبی/ ایجاد گروه جهادی فنی و مهندسی, برای اولین بار در خراسان‌جنوبی/ ایجاد گروه جهادی فنی و مهندسی,

اما امروز و برای اولین بار در خراسان‌جنوبی شاهد برگزاری اردوی جهادی کارآموزان فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با عنوان "خدمات فنی و مهندسی" در رشته‌های برق ساختمان، تعمیر لوازم برقی، جوشکاری، تاسیسات، خیاطی و پیرایشگری مردانه در روستای شوشود بخش مرکزی شهرستان بیرجند بودیم.

, اما امروز و برای اولین بار در خراسان‌جنوبی شاهد برگزاری اردوی جهادی کارآموزان فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با عنوان "خدمات فنی و مهندسی" در رشته‌های برق ساختمان، تعمیر لوازم برقی، جوشکاری، تاسیسات، خیاطی و پیرایشگری مردانه در روستای شوشود بخش مرکزی شهرستان بیرجند بودیم.,

اقدامی که در راستای خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و به شیوه‌ای متفاوت در استان با همکاری ادارات کل فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی در حال انجام است و تا کنون مورد استقبال بسیار خوب مردم روستای شوشود قرار گرفته است.

,

مردم روستای شوشود در محل حسینه روستا حضور داشته و با در دست داشتن وسایل برقی دارای مشکل از اتو گرفته تا بخاری برقی و کماچ پز و...، لباس نیاز به تعمیر و دانش‌آموزان پسری که در صف کوتاهی مو بودند از خدمات گروه جهادی فنی و مهندسی برخوردار می‌شدند.

,

, , ,

 

,

حسین خوش‌آیند مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی در حاشیه بازدید از گروه جهادی فنی و مهندسی مستقر در روستای شوشود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گروه جهادی فنی و مهندسی برای اولین بار در استان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) راه اندازی شده است.

, حسین خوش‌آیند مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی در حاشیه بازدید از گروه جهادی فنی و مهندسی مستقر در روستای شوشود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گروه جهادی فنی و مهندسی برای اولین بار در استان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) راه اندازی شده است.,

وی افزود: رویکرد گروه جهادی فنی و مهندسی ارائه خدمات رایگان به مردم نیازمند و مناطق محروم است.

,

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: گروه جهادی فنی و مهندسی در شش رشته فنی تعمیرلوازم خانگی، جوشکاری، تاسیسات و لوله کشی، خیاطی، پیرایشگری مردانه و نقاشی بر اساس نیاز سنجی که در روستا انجام شده آغاز به‌ کار کرده است.

,

خوش‌آیند عنوان کرد: حضور گروه جهادی فنی و مهندسی برای اولین بار در استان در روستای شوشود کار خود را آغاز کرده و امیدواریم بتوانیم در تمامی شهرستان‌ها تا پایان سال جاری حداقل به دو روستا گروه‌های جهادی را اعزام کرده و به مردم خدمات ارائه دهیم.

,

وی اظهار کرد: یکی از اهداف ارائه خدمات فنی مهندسی رایگان به تمامی مردم روستا است و هدف بعدی حضور مربیان در روستاها و نیازسنجی واقعی مهارتی برای نیازمندان است که با حضور همکاران و صحبت‌هایی که با مسئولان روستا انجام می‌شود نیازهای مهارتی مورد نیاز در روستا احصا شده و باعث می‌شود مربیان در آینده برای حضور در روستا با اطلاع و آمادگی کامل حضور پیدا کنند.

,

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از طرفی با حضور در روستا افرادی که به مهارتی علاقه دارند شناسایی شده و برای آموزش در آموزشگاه های سطح شهر معرفی می‌شوند که در نهایت منجر به اشتغال افراد خواهد شد.

,

پیش‌بینی بهره‌مندی 300 نفر از خدمات گروه جهادی

, پیش‌بینی بهره‌مندی 300 نفر از خدمات گروه جهادی, پیش‌بینی بهره‌مندی 300 نفر از خدمات گروه جهادی, پیش‌بینی بهره‌مندی 300 نفر از خدمات گروه جهادی,

خوش‌آیند در خصوص حضور گروه جهادی فنی و مهندسی در روستای شوشود، بیان کرد: این گروه جهادی از روز گذشته 9 آذر در روستای شوشود حضور دارند و مدت زمان در نظر گرفته شده برای این گروه جهادی دو روز بوده که با توجه به استقبال خوب مردم و نیازی که در روستا احساس می‌شود احتمالا یک روز دیگر تمدید شود.

, خوش‌آیند در خصوص حضور گروه جهادی فنی و مهندسی در روستای شوشود، بیان کرد: این گروه جهادی از روز گذشته 9 آذر در روستای شوشود حضور دارند و مدت زمان در نظر گرفته شده برای این گروه جهادی دو روز بوده که با توجه به استقبال خوب مردم و نیازی که در روستا احساس می‌شود احتمالا یک روز دیگر تمدید شود.,

وی خاطرنشان کرد: در اولین روز حضور گروه جهادی فنی و مهندسی در روستای شوشود 100 نفر خدمت گرفتند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح حدود 300 نفر از اهالی روستا از خدمات رایگان فنی و مهندسی گروه جهادی بهره‌مند شوند.

,

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رسالت اصلی فنی و حرفه ای آموزش افراد در محل آموزشگاه‌ها است، اظهار کرد: راه‌اندازی گروه جهادی به این سبک ابتکاری از فنی و حرفه‌ای استان است و با توجه به اینکه ظرفیت خوب نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات در فنی و حرفه‌ای استان داریم و شاهد محرومیت در استان هستیم به منظور کمک به روستائیان تصمیم گرفته شد این گروه جهادی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فعالیت کند. تلاش می‌کنیم گروه‌های جهادی فنی و مهندسی را برای سال های آینده در سطح استان گسترش دهیم که افراد بیشتری از این ظرفیت برخوردار شوند.

,

, , ,

 

,

رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی نیز در این خصوص اظهار کرد: باتوجه به انتظارتی که از گروه‌های جهادی وجود دارد به نظر می‌رسد تبلور و عملی کردن انتظارات از گروه‌های جهادی در مکان‌های محروم و با خدمت به مردم امکان پذیر است.

, رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی نیز در این خصوص اظهار کرد: باتوجه به انتظارتی که از گروه‌های جهادی وجود دارد به نظر می‌رسد تبلور و عملی کردن انتظارات از گروه‌های جهادی در مکان‌های محروم و با خدمت به مردم امکان پذیر است.,

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال ایجاد گفتمان احسان و نیکوکاری است و گروه‌های جهادی در این خصوص بسیار می‌توانند نقش آفرینی داشته باشند.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: در روستاها و خانواده‌های محروم خواه ناخواه مشکلاتی وجود دارد که گروه‌های جهادی فرصت شناسایی این خانواده‌ها را فراهم کرده و بعد از شناسایی نیازمند، اقدام مشترکی باید جهت رفع مشکل صورت گیرد. در این راستا نیز با همکاری که بین فنی و حرفه‌ای استان انجام شد برای اولین بار شاهد برگزاری اردوی جهادی فنی و مهندسی در استان هستیم.

,

سلم‌آبادی اظهار کرد: با توجه به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سال‌های گذشته با همکاری گروه‌های جهادی در زمینه ساخت مسکن، بهداشت و درمان، معیشت، حوزه اشتغال و خودکفایی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها کار کرده این بار و برای اولین بار دراستان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای نسبت به برگزاری اردوی فنی و مهندسی اقدام شد.

,

وی بیان کرد: این اقدام بسیار موثری بوده و با این گروه جهادی و رشته هایی که در روستای شوشود به مردم خدمات ارائه می‌شود ساده و پرکاربردترین وسایل مردم روستا که همان ابزار و ادوات کشاورزی است ضمن تعمیر آن کمک بزرگی به مردم روستا شده و با توجه به اینکه اغلب مردم روستا فاقد وسیله نقلیه جهت بردن وسایلی که نیاز به تعمیر در شهر دارد، هستند حضور جهادگران عرصه فنی و مهندسی اقدام شایسته‌ای است که صورت گرفته است.

,

همکاری 14 گروه جهادی با کمیته امداد امام خمینی (ره)

, همکاری 14 گروه جهادی با کمیته امداد امام خمینی (ره), همکاری 14 گروه جهادی با کمیته امداد امام خمینی (ره), همکاری 14 گروه جهادی با کمیته امداد امام خمینی (ره),

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری 13 گروه جهادی طی هشت ماه گذشته با کمیته امداد همکاری کردند که با گروه جهادی فنی و مهندسی که جدید راه اندازی شده 14 گروه جهادی می‌شوند و تا کنون خدمات محرومان از گروه‌های جهادی به جز گروه جهادی فنی و مهندسی 640 میلیون تومان بوده و از این مبلغ 140 میلیون تومان کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) به گروه‌های جهادی بوده و حدود 500 میلیون تومان سهم گروه‌های جهادی بوده است که رقم قابل توجه‌ای است.

, مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری 13 گروه جهادی طی هشت ماه گذشته با کمیته امداد همکاری کردند که با گروه جهادی فنی و مهندسی که جدید راه اندازی شده 14 گروه جهادی می‌شوند و تا کنون خدمات محرومان از گروه‌های جهادی به جز گروه جهادی فنی و مهندسی 640 میلیون تومان بوده و از این مبلغ 140 میلیون تومان کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) به گروه‌های جهادی بوده و حدود 500 میلیون تومان سهم گروه‌های جهادی بوده است که رقم قابل توجه‌ای است.,

سلم آبادی افزود: حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم علاوه بر اینکه موجب رضایت مردم است موجب رضایت جهادگران و کارشناسان مربوطه نیز می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم طی 4 ماه باقی مانده تا پایان سال با تعامل خوبی که با فنی و حرفه‌ای استان داریم بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم خدمات بیشتری در روستاهای محروم استان که دارای ضریب محرومیت بالا است ارائه دهیم.

,

, , ,

 

,

آبگرمکنی که بعد از 10 سال نصب شد

, آبگرمکنی که بعد از 10 سال نصب شد, آبگرمکنی که بعد از 10 سال نصب شد, آبگرمکنی که بعد از 10 سال نصب شد,

 با این اقدام مشترک کمیته امام خمینی (ره) و فنی و حرفه‌ای استان در روستای شوشود باعث شد امروز آبگرمکن غسال‌خانه روستا که 10 سال قبل خریداری شده و نصب نشده بود با حضور جهادگران فنی و مهندسی نصب شود و دعای خیر مردم روستا بدرقه راه این جهادگران باشد.

,  با این اقدام مشترک کمیته امام خمینی (ره) و فنی و حرفه‌ای استان در روستای شوشود باعث شد امروز آبگرمکن غسال‌خانه روستا که 10 سال قبل خریداری شده و نصب نشده بود با حضور جهادگران فنی و مهندسی نصب شود و دعای خیر مردم روستا بدرقه راه این جهادگران باشد.,

مردم روستای شوشود از حضور جهادگران بسیار خوشحال و راضی بوده و می‌گفتند حضور گروه جهادی باعث تعمیر شدن وسایل بسیار زیادی که سال‌های است خراب شده و از کار افتاده است، شد.

,

یکی از اهالی ضمن ابراز خرسندی از حضور گروه جهادی فنی و مهندسی در روستای شوشود و دعا برای جهادگران، اظهار کرد: با حضور گروه جهادی و رفع مشکلات ساده مردم حدود 10 سال به عمر مردم روستا افزوده شد و مردم متوجه شدند که هنوز مسئولانی هستند که دغدغه مردم محروم روستایی را داشته و برای رفع مشکلات‌شان جهادگونه عمل کنند.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه