اخبار داغ

رئیس ستاد انتخابات مازندران:

21 نفر در روز نخست ثبت‌نام کاندیدای انتخابات مجلس شدند

21 نفر در روز نخست ثبت‌نام کاندیدای انتخابات مجلس شدند
رئیس ستاد انتخابات مازندران از ثبت‌نام ۲۱ نفر برای ثبت‌نام انتخابات مجلس در استان تا پایان روز نخست خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسین حسن‌نژاد امشب در جلسه خبری ستاد انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استانداری مازندران اظهار کرد: در دوره انتخاباتی قبل در روز اول ۹ نفر ثبت نام داوطلبین انتخاباتی داشتیم، ولی امروز به‌عنوان اولین روز از آغاز کار ستاد، تاکنون ۲۱ نفر ثبت نام کردند.
 
وی بیان کرد: ثبت نامی‌ها در حوزه ساری و میاندرود ۴ نفر، شهرستان قائمشهر ۵ نفر، نوشهر چالوش کلاردست ۴ نفر، بهشهر و گلوگاه ۲ نفر ، بابل ۲ نفر، آمل ۲ نفر، تنکابن رامسر عباس آباد ۲ نفر هستند که از این تعداد ۱۹ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، یک نفر دکتری و یک نفر حوزه بوده و داوطلب خانم هم نداشتیم.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: از این ۲۱ نفر‌، تعداد ۹ نفر ایثارگر، ۱۲ نفر غیره و  هیچ یک سابقه نماینده بودن ندارند، یک نفر بیکار است.
 
این مسئول افزود: رأی دهندگان امسال باید ۱۸ سال تمام داشته داشته باشند، تعداد دقیق واجدین شرایط را باید اعلام کنیم اما الان مشخص نیست چون با توجه به اینکه تعداد کسانی که کارت ملی گرفتند مشخص است اما چون در استان جابه جایی و مهاجرت داریم، از طرفی دیگر دو مرجع برای ثبت تحرکات و وقایع چهارگانه جمعیتی داریم.
 
حسن‌نژاد تصریح کرد: در دوره گذشته دو انتخابات همزمان برگزار شد در خرداد ۹۵ اصلاحیه در قانون مجلس تسریع شد که فرماندار برای انتخاب 30 نفر از معتمدین تشکیل جلسه داده و لیست پیشنهادی از سوی فرمانداران و بخشداران عرضه می‌شود که هنوز تایید نشده و به هیئت نظارت ارسال می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس گذشته ۳۶ نفر در هیأت نظارت،۹۰ نفر در هیأت اجرایی حضور داشتند، ادامه داد: در دوره قبل ۱۲۰ نفر توسط شورای نگهبان از ۳۰۶ نفر رد صلاحیت شدند، ۴۲ نفر از ثبت‌نام شدگان انصراف داده و در مجموع مردم به ۱۴۳ نفر در انتخابات رای داده و در نهایت ۱۲ نفر موفق به کسب کرسی‌های مجلس شورای اسلامی در مازندران شده‌اند.
 
رئیس ستاد انتخابات مازندران با تاکید بر اینکه نمایندگان سابق باید تا ۷ خرداد سال ۹۹ به انجام وظایف نمایندگی بپردازند، بیان کرد: ما در قانون تشریفات خاصی برای داوطلبین ورود به مجلس شورای اسلامی نداریم، انتظار ما این است که در حد معقول و منطقی رفتار کنند.
 
حسن‌نژاد در پایان گفت: فضای مجازی فرصتی برای تبلیغ است و نمی‌توانیم کاندیدا را ملزم کنیم که در یک سامانه یا صفحه خاص فعالیت کنند، ما نمی‌توانیم اقدام خاصی در جهت جوان گرایی منتخبین انجام دهیم، مردم ما همواره شگفتی سازند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه