اخبار داغ

گفتگوی دانا با کارگردان فیلم سینمایی "23 نفر"؛

"23 نفر"؛ از مستند تلویزیونی به پرده سینما رسید

"23 نفر"؛ از مستند تلویزیونی به پرده سینما رسید
مهدی جعفری کارگردان سینما گفت: ما سینماگران درباره یکی از مهمترین دوران های تاریخ ملت ایران کم کاری کرده ایم و یا اگر هم کاری صورت گرفته است اغلب کار درست و درمانی نبوده است.
[

مهدی جعفری نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «23 نفر» در خصوص علت دیر اکران شدن فیلمش در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: راستش نه تنها پاسخ این سوال نزد من نیست بلکه خود مدتی ست به دنبال آن می گردم و هنوز هم به نتیجه ای نرسیده ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ابتدای امر شاید کمی دلخور شده باشم از این موضوع اما از طرفی معتقدم فیلم را برای تعداد محدود مخاطبان در اکران عمومی سینمای ایران نساخته ام و همچنان امیدوارم که این فیلم به دست همه مردم ایران و نسل های بعد از ما برسد. موضوع اکران یکی از مصائب بزرگ سینمای ایران است و بعید است کسی بتواند به این زودی ها از مناسبات آن سر در بیاورد.
 

,
,

کارگردان فیلم «23نفر» در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چطور در دوره ای که اکثرا فیلم های کمدی مبتذل و برای گیشه می سازند، شما به موضوع دفاع مقدس پرداختید، گفت: سوال شما سوال سخت و نسبتا اشتباهی است. خود من آرزو دارم روزی بتوانم فیلم کمدی خوب و آبرومند بسازم. ساخت فیلم کمدی به خودی خود یکی از سخت ترین کارهاست و مطمئنا برای بهبود حال مخاطبان کار مفید و ثوابی هم هست. بنابراین اجازه بدهیم هر نوع فیلمی ساخته شود ولی خوبش.

,

وی در ادامه افزود: اینکه چرا من فیلم دفاع مقدسی ساختم به باورها و نگاه شخصی خودم برمی گردد. من سال های نوجوانی ام را در حاشیه جنگ گذراندم و بسیاری از دوستان دوران جوانی من از بچه های جبهه و جنگ بوده و هستند. فراتر از همه این ها گمان می کنم ما سینماگران درباره یکی از مهمترین دوران های تاریخ ملت ایران کم کاری کرده ایم و یا اگر هم کاری صورت گرفته است اغلب کار درست و درمانی نبوده است. ادعا ندارم که من توانسته ام یا می توانم کار بهتری انجام دهم اما در حد وسع خویش برای درست پرداختن به این مقوله تاریخی می کوشم.
 

,
,

جعفری اذعان داشت: من حدود چهارده سال قبل مجموعه مستندی با همین موضوع ساخته ام. اما از آن جا که گمان می کنم طیف مخاطب مستند همواره محدودتر از فیلم های سینمایی است، سال ها تلاش کردم تا بتوانم حتما یک اقتباس سینمایی هم از این موضوع بسازم. برای من انعکاس تصویر مقاومت یک نسل جوان در حافظه ی تاریخی ملتمان از اهمیت بالایی برخوردار بود. به هرحال باید بپذیریم که در فرهنگ دیداری ما فیلم های سینمایی از ماندگاری بیشتری در اذهان عمومی برخوردارند . میدانستم که دارم درباره چه موضوعی فیلم می سازم و می دانستم که تحمل هرگونه سختی و مشکلی در این راه ارزشش را دارد برای همین در این مسیر سخت صبر و شکیبایی به خرج دادم تا این که به یاری خدا و با همکاری سازمان سینمایی اوج سال گذشته این فیلم ساخته شد.

,

مهدی جعفری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چرا سینمای دفاع مقدس به حاشیه رفته و کمرنگ شده است و بازار فیلم های کمدی ضعیف داغ شده است، گفت: پاسخ این سوال در سطح سواد و در صلاحیت بنده نیست، اما به احتمال زیاد فیلم بعدی‌ام را هم در ژانر دفاع مقدس می سازم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه