اخبار داغ

مسئول امور وقف و حقوقی حوزه علمیه خراسان:

30 پروژه حوزه علمیه در استان خراسان نیمه تمام مانده است

30 پروژه حوزه علمیه در استان خراسان نیمه تمام مانده است
مسئول امور وقف و حقوقی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان بالغ بر 160 مدرسه خواهر و برادر فعال در سه استان دارد، گفت: بالغ بر 30 پروژه نیمه تمام در سطح سه استان وجود دارد که یکی از آنها حوزه علمیه امام رضا (ع) در شهرستان خلیل آباد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام کاظمی، مسئول امور وقف و حقوقی حوزه علمیه خراسان شب گذشته در جمع خیرین حوزه علمیه امام رضا (ع) شهرستان خلیل آباد که در مهدیه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه خراسان، دومین حوزه علمیه جهان تشییع است و اعضای شورای عالی این حوزه به حکم مستقمیم ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری منصوب شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان بالغ بر 160 مدرسه خواهر و برادر فعال در سه استان دارد، خاطرنشان کرد: بالغ بر 30 پروژه نیمه تمام در سطح سه استان وجود دارد که یکی از آنها حوزه علمیه امام رضا (ع) در شهرستان خلیل آباد است.

,

مسئول امور وقف و حقوقی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: نگاهی که در حوزه های علمیه از قدیم الایام وجود داشته و هم اکنون نیز وجود دارد کما اینکه برخی دنبال این هستند که اینطور نگاه ها را کم کنند و حوزه ها را به سمت دیگری ببرند.

,

وی با تاکید بر اینکه اگر آینده ای بخواهد برای حوزه‌ها باقی بماند باید حوزه ها انقلابی، از دل مردم و با مردم باشند، تصریح کرد: باید حوزه ها مردمی باشد و به این شکل مسیر خود را ادامه دهد.

,

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: پدر شهید یزدانی واقف حوزه عملیه امام رضا (ع) در شهر خلیل آباد هستند و امیدواریم با کمک مردم به مسیر خود و برنامه هایی که دارد ادامه دهد.

,

کاظمی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به واسطه امام و رهبری به گونه ای در جهان عمل کرده است که امروز پرچمدار حق نبرد بین حق و باطل جایی جز جمهوری اسلامی و مکتبی جز مکتب تشییع نیست.

,

100 دانشکده در جهان رشته شیعه پژوهی دارند

, 100 دانشکده در جهان رشته شیعه پژوهی دارند,

وی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی زمانی که در دانشگاه های اروپایی، مطالعاتی صورت می گرفت نسبت به اسلام چیزی از شیعه پیدا نمی شد، تشریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی کار به جایی رسید که امروزه بالغ بر 100 دانشکده در جهان رشته شیعه پژوهی طراحی کرده اند که بالغ بر 5 تا از این دانشکده ها در حیفا اسرائیل است.

,

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر اینکه زمانی که تاثیر مکتب اهل بیت را در اتفاقات جهان دیدند به دنبال ایجاد رشته شیعه پژوهی افتاده اند، ابراز کرد: دشمن امروزه به صورت ویژه از متلاشی کردن خانواده شیعه تا به هم گسیختگی قلوب شیعیان برنامه ریزی کرده است و از تجمع مومنان و برنامه ریزی برای یک کار ارزشمند هراس دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه