اخبار داغ

فرماندار قائم‌شهر:

الگوی اصلی مجریان انتخابات، برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم است

الگوی اصلی مجریان انتخابات، برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم است
فرماندار قائم‌شهر گفت: برگزاری انتخابات سالم، شفاف، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم، الگو و سرمشق اصلی مجریان انتخابات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی یوسف‌پور در گفت‎وگو با خبرنگار بلاغ با استناد به ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، اظهار کرد: داوطلبین در انتخابات هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایطی چون اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه باشند.

وی افزود: داشتن مدرک تحصیلی کارشناس ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام از جمله دیگر شرایط است.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار، سیمرغ بیان کرد: پس از ثبت‌نام داوطلبان فرآیندهای اداری و تایید صلاحیت‌ها انجام خواهد شد و بعد از تایید صلاحیت‌ها نتیجه به هیات نظارت منتقل و نتیجه نهایی را هیات نظارت اعلام خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه داوطلبان با مدارک کامل و برای ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کنند، تصریح کرد: اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس (۴ × ۳) جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر به معنی روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی از مدارک لازم برای ثبت‌نام است.

یوسف پور خاطرنشان کرد: آمادگی کامل برای شروع ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی این دوره وجود دارد و در این راستا ۶ جایگاه ثبت‌نام در محل فرمانداری قائم شهر ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تخلفی اعلام نشده، تصریح کرد: ثبت‌نام تا ۱۶ آذرماه هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ غروب همزمان با کلیه ستاد برگزاری انتخابات مجلس کشور در فرمانداری قائم‌شهر صورت می‌گیرد.

فرماندار قائم شهر تاکید کرد: از داوطلبین حضور در مجلس شورای اسلامی نیز تقاضا داریم با رعایت موازین و قوانین جمهوری اسلامی ایران برای ثبت نام در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه زمینه برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری مردم فراهم است بیان کرد: در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، موظف به صیانت از آرای مردم هستیم و بی‌شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

یوسف پور در پایان گفت: رعایت اصل بی‌طرفی و صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی مجریان و ناظران در انتخابات پیش‌رو است که باید مورد توجه جدی همه ی مسئولین برگزاری انتخابات قرار گیرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه