اخبار داغ

انتخاباتی که با 7 کاندیدا برای تصدی 8 پست برگزار شد؛

سناریوی طراحی‌شده انتخابات کانون وکلای کرمانشاه/ شاهکار دائم‌السمت‌ها!

سناریوی طراحی‌شده انتخابات کانون وکلای کرمانشاه/ شاهکار دائم‌السمت‌ها!
دائم‌السمت‌های کانون وکلای کرمانشاه انتخاباتی فرمایشی با 7 کاندیدا برای تصدی 8 پست برگزار کردند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، نهمین دوره انتخابات کانون وکلا در استان کرمانشاه مهرماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار نشد و یک ماه بعد در 30 آبان ماه برگزار شد که البته با اعتراضات و حواشی بسیاری همراه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

در آستانه انتخابات کانون وکلا، تصمیم حاشیه ساز هیات مدیره با تایید هیات نظارت، برای تقلیل حق رای انتخاب کنندگان از هشت به پنج رأی شائبه عدم استقلال هیات نظارت را ایجاد کرد.

,

پس از انتشار آگهی ثبت نام داوطلبان 20 نفر از اعضای کانون وکلای استان برای حضور در هیات مدیره این کانون ثبت نام کردند که در نهایت 16 نفر احراز صلاحیت کاندید شدند، اما یک روز قبل از برگزاری انتخابات 9 نفر از این کاندیدها در اعتراض به تصمیمات حاشیه‌ساز استعفا می‌دهند!

,

از آنجا که در این انتخابات قرار بود پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل هیات مدیره کانون وکلا انتخاب شوند، لذا برای برگزاری آن حضور حداقل 8 به علاوه یک کاندید الزامی بود که با استعفای آن 9 نفر فقط 7 نفر باقی ماندند.

,

این استعفا موجب از حد نصاب افتادن تعداد کاندیدها شد و هیات نظارت هم بر عدم برگزاری در تاریخ یازدهم مهرماه رای صادر کرد که این رای با اعتراض تعدادی از اعضای کانون مواجه شد و اعتراض آنها در دادگاه عالی انتظامی قضات رد شد.

,

اما هیات نظارت بازرسی _ که ریاست آن را رییس کانون وکلا و نفر اول انتخابات 30 آبان کانون برعهده و تحت تاثیر هیات مدیره کانون قرار داشتند_ در اقدامی عجیب با 7 کاندید برای تصدی 8 کرسی، یک انتخابات فرمایشی برگزار کردند! که البته دلیل این تغییر موضع 180 درجه ای هیات مذکور هم جای سوال دارد.

,

البته معترضین به این انتخابات فرمایشی دغدغه عدم استقلال هیات نظارت را داشتند و معتقدند که هیات نظارت که رئیس آن رئیس کانون وکلا و نفر اول انتخابات 30 آبان است از ابتدای تشکیل تحت نفوذ هیات مدیره کانون بوده که این برخلاف اصل اساسی استقلال هیات نظارت است.

,

حالا آقایان دائم‌السمت در کانون وکلای استان کرمانشاه که خودشان در متن قانون قرار دارند و داعیه دار قانونمندی هستند باید پاسخگوی این فضاحت باشند که چطور اقدام به برگزاری این انتخابات بدون به حد نصاب رسیدن اعضا کردند و چقدر برای سمت غصب شده خودشان مشروعیت قائل هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه