اخبار داغ

معاون دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد؛

مرکز پیوند کبد تا ۶ ماهه آینده در همدان راه‌اندازی می‌شود

مرکز پیوند کبد تا ۶ ماهه آینده در همدان راه‌اندازی می‌شود
معاون دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تلاش داریم حداکثر تا ۶ ماه آینده مرکز پیوند کبد را در همدان راه‌اندازی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۲ مورد مرگ مغزی در همدان اعضای خود را به هموطنان بیمار سراسر کشور پیوند داده‌اند، اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در همدان اعضای فوتی‌های مرگ مغزی به بیماران پیوند اعضا در غرب کشور داده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به اینکه همدان با داشتن متخصصان و امکانات و تجهیزات لازم توانمندی راه‌اندازی پیوند کبد را دارد، افزود: تلاش داریم که ظرف حداکثر ۶ ماه آینده این مرکز را در همدان راه‌اندازی کنیم.

,

معاون دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای تهیه تجهیزات تکمیلی مرکز پیوند کبد در همدان در حال مکاتبه با وزارت بهداشت هستیم.

,

جلیلی  با بیان اینکه همدان از سال‌های گذشته در شناسایی واحد فناوری پیوند اعضا جزو واحدهای توانمند کشور بوده و هست، گفت: از ۱۸ سال قبل در همدان پیوند کلیه انجام شده اما در دو سال اخیر از سوی وزارت بهداشت ماموریت داریم که پیوند کبد را برای بیماران انجام دهیم.

,

معاون دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: با راه‌اندازی مرکز پیوند کبد همدان در غرب کشور این مرکز استان‌های غربی همچون ایلام، کردستان و کرمانشاه را زیرپوشش قرار می‌دهد.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک اطلاعات پیوند کبد همدان در دست تهیه است، بیان کرد: وزارت بهداشت سامانه‌ای سراسری برای پیوند اعضا تعریف کرده که اسامی و خصوصیات فردی هر بیمار در این سامانه ثبت می‌‌شود و اطلاعات دقیقی از این سامانه نداریم.

,

جلیلی یادآور شد: از سال ۸۰ تاکنون ۲۰ هزار نفر کارت اهدای عضو در همدان دریافت کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه