اخبار داغ

در آئین رونمایی از طرح یاری‌گران زندگی مطرح شد؛

۳۰ درصد از دانش‌آموزان استانداردهای لازم سلامت روان ندارند

۳۰ درصد از دانش‌آموزان استانداردهای لازم سلامت روان ندارند
طرح یاری‌گران زندگی با محوریت توانمندسازی سفیران پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طرح یاری گران زندگی با محوریت توانمندسازی سفیران پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در کرمانشاه رونمایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طرح یاری‌گران زندگی در کرمانشاه رونمایی شد

, طرح یاری‌گران زندگی در کرمانشاه رونمایی شد,

آیین رونمایی از طرح یاری گران زندگی با محوریت توانمندسازی سفیران پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی ویژه کارکنان پیش از ظهر امروز دوشنبه در تالار شهید مفتح کرمانشاه برگزار شد.

,

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این آیین اظهار داشت: آموزش و پرورش در طول سالها اگر توانسته گام مثبتی بردارد به واسطه داشتن فرهنگ درست است.

,

وی افزود: اساس و بنیاد موفقیت جامعه در آموزش و پرورش است و اگر بخواهیم جامعه موفقی داشته باشیم باید توجه ویژه به آموزش و پرورش داشته باشیم.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: توجه به فرهنگ می تواند ما را به سوی توسعه در همه حوزه ها برساند و لذا به این منظور دستگاههای مختلف باید دست به دست هم بدهند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اگر بخواهیم جامعه ایده آل و تاثیرگذار داشته باشیم باید به آموزش و پرورش توجه داشته باشیم و لازمه داشتن آموزش و پرورشی پویا توجه به بحث فرهنگ و فرهنگسازی است.

,

وی ادامه داد: در نقاط صعب العبور استان که هیچ نماینده ای از دولت حضور ندارد این معلمان ما هستند که حضور فعالی دارند و هیچ سختی مانع از تلاش آنها نخواهد شد.

,

یزدان پناه به آموزش های در خصوص امر پیشگیری اشاره کرد و بیان داشت: پیشگیری از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر در این حوزه درست عمل کنیم بخش عظیمی از مشکلات حل و فصل خواهد شد.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: تبلیغات و تولید پیام های فرهنگی یکی از وظایف خطیر ما برای شناساندن مسیرهای خطرناک به دانش آموزان است.

,

وی همچنین خواستار تعلق گرفتن حقوق مناطق جنگی به منطقه سرفیروز آباد و بیله وار شد و گفت: بازنشستگان نیز کسانی هستند که در مقابل دشمن ایستادگی کردند لذا حق مسلم آنهاست که از این حقوق برخوردار شوند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ساماندهی نیروی انسانی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

,

 

,

راه‌اندازی مجموعه توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد در کرمانشاه

, راه‌اندازی مجموعه توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد در کرمانشاه,

علی شمشیری ظهر امروز دوشنبه در آئین رونمایی از طرح یاری گران زندگی با محوریت توانمندسازی سفیران پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی ویژه کارکنان که در تالار شهید مفتح کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در کشور و نظام جمهوری اسلامی با احتساب سالهای قبل از انقلاب حدود ۱۰۰ سال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیکار با سوداگران مرگ فعالیت هایی صورت گرفته است.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه افزود: عمده فعالیت ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر به پس از سالهای انقلاب بر می گردد که به طور جدی با این معضل مبارزه می شود.

,

این مسئول گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز حدود ۴ هزار شهید در مسیر مبارزه با مواد مخدر تقدیم شده و بیش از ۱۲ هزار جانباز در مقابله با مافیای مواد مخدر که استکبار پشت آن پنهان شده، جانفشانی کرده‌اند که این نشان از اهمیت این مساله دارد.

,

شمشیری درباره وضعیت استان کرمانشاه در حوزه مواد مخدر گفت: در سالهای گذشته استان کرمانشاه در زمینه مصرف مواد مخدر همواره جزو استان‌های با مصرف بالا محسوب می شد و میزان مصرف این مواد در کرمانشاه از میانگین کشور بالاتر بود.

,

وی ادامه داد: اما با اقدامات خوبی که در این راستا انجام شده است در حال حاضر به استان‌های با میزان مصرف متوسط رسیده‌ایم و شورای مبارزه با مواد مخدر استان ما طی این سالها جزو استان‌های اول است.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: کشور ما با داشتن مرز مشترک با افغانستان -که تولید کننده درصد بسیاری از تریاک جهان است- در گذشته ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن تولید داشت اما با حمایتهای نظام استکبار در این کشور امروز تولید تریاک در افغانستان از مرز ۱۰ هزار تن گذشته است.

,

این مسئول با بیان اینکه درمان ۱۳ برابر کارهای فرهنگی برای ما هزینه دارد، افزود: با توجه به دستوالعمل باید بیش از ۵۰ درصد اعتبارات در حوزه پیشگیری هزینه شود این امر در ستاد مبارزه با مواد مخدر عملیاتی می شود.

,

وی ادامه داد: معتادانی که مورد درمان قرار می گیرند پس از درمان کسی حاضر نیست به آنها کاری را واگذار کند لذا به این منظور ما بدنبال اشتغال آفرینی برای این جامعه هدف پس از درمان هستیم.

,

شمشیری از ایجاد یک اردوگاه برای نگهداری این افراد در استان خبر داد و گفت: طبق تصمیماتی که در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه و با اجازه وزیر کشور داشتیم قرار است اردوگاه متروکه ای در شهرستان کنگاور را برای ایجاد یک مجموعه توانمند سازی اشتغال و صیانت از بهبود یافتگان تبدیل کنیم.

,

 

,

۳۰ درصد از دانش‌آموزان استانداردهای لازم سلامت روان ندارند

, ۳۰ درصد از دانش‌آموزان استانداردهای لازم سلامت روان ندارند,

علیرضا کاظمی امروز دوشنبه در آئین رونمایی از طرح یاری گران زندگی اظهار داشت: اگر معلمان دغدغه نداشته باشد و از مهارت های کافی برخوردار باشند بدون شک جامعه بدون دغدغه و مملو از مهارت خواهیم داشت.

,

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: ریل توسعه کشور در همه ابعاد از آموزش و پرورش می گذرد که ایستگاه اولیه کشور در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و .. محسوب می شود.

,

این مسئول بیان داشت: اگر تاریخ انقلاب را مرور کنیم به ویژه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به طور ویژه اعتیاد به این نتیجه می رسیم که رویکردها را باید تغییر دهیم.

,

کاظمی خاطر نشان کرد: اگر قرار است در این حوزه به موفقیت دست پیدا کنیم باید سراغ آموزش و پرورش و نسل نوجوان و جوان بیاییم و پیشگیری را از این مرحله شروع کنیم.

,

وی گفت: ۴۰ سال با این معضل مبارزه کردیم و به درمان مشغول شدیم اما امروز با انبوهی از آسیب های اجتماعی مواجه هستیم که نسبت به گذشته پیچیده تر نیز شده اند.

,

 

,

طرح سفیران سلامت یک اقدام نوآورانه در کرمانشاه است

, طرح سفیران سلامت یک اقدام نوآورانه در کرمانشاه است,

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بر این اساس استراتژی اول خود را باید بر حوزه پیشگیری و فرهنگسازی آن هم در کانون تحولات جامعه یعنی آموزش و پرورش متمرکز کنیم.

,

این مسئول طرح سفیران سلامت را یک اقدام نوآورانه در استان کرمانشاه معرفی کرد و گفت: این طرح نقطه عطفی در تاریخ ستاد مبارزه با مواد مخدر و اقدامات این حوزه در پیشگیری از آسیب های اجتماهی به یادگار خواهد ماند.

,

کاظمی افزود: اگر قرار است در کانون تحول یعنی مدرسه اتفاقات خوبی رقم بخورد معلم به عنوان اساسی ترین کانون تعلیم و تربیت می تواند این تحول را ایجاد کند.

,

وی خطر آسیب های اجتماعی را متوجه همه خانواده ها در کشور دانست و گفت: سلامت روان و سلامت اجتماعی از ارکانی هستند که جهت ارتقاء در حوزه های مختلف لازم و ضروری هستند و باید جهت برقرار کردن این آرامش روحی همه مسئولین در دستگاهای مختلف دست به دست هم دهند.

,

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ما در آموزش و پرورش این اراده را داریم که با تمام ظرفیت خود در راستای کاهش این معضل اجتماعی خدمت کنیم.

,

این مسئول عنوان کرد: شاید ریشه تمام آسیب های اجتماعی به اعتیاد این بلای خانمانسوز بر می گردد که جامعه را از منظرهای مختلف دچار آسیب می کند.

,

 

,

۳۰ درصد از دانش آموزان در حوزه سلامت روان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند

, ۳۰ درصد از دانش آموزان در حوزه سلامت روان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند,

کاظمی یکی از علل گرایش نوجوانان و جوانان به دام اعتیاد را آسیب های روانی دانست و گفت: متاسفانه ۳۰ درصد از دانش آموزان در حوزه سلامت روان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و نیاز به توانمند سازی دارند.

,

وی طرح یاری گران زندگی را یکی از ایده های سردار مومنی عنوان کرد و بیان داشت: با تمام همت به دنبال پیاده کردن این طرح در نظام آموزش و پرورش هستیم.

,

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جوهره این طرح این است که از تمام ظرفیت های دانش آموزان از جمله بسیج، شوراها، همیار مشاور و ... در این راه استفاده کنیم.

,

این مسئول تصریح کرد: مهم ترین متغیر در حوزه آسیب های اجتماعی خانواده است که ۴۸ تا ۶۸ درصد در شکل گیری آسیب های اجتماعی در فضای جامعه موثر است.

,

وی فقدان مهارت های کافی را یکی دیگر از متغیرهای موثر در حوزه آسیب های اجتماعی دانست و گفت: نظام تعلیم و تربیت باید آموزش محور باشد به طور مثال در کنار دروس دینی باید دین را در وجود دانش آموزان نهادینه کنیم و این را باید در فعالیت های گروهی به دانش آموزان آموزش دهیم.

,

کاظمی تاکید کرد: دانش آموزان را باید وارد میادین تجربی کنیم و همچنین به شبکه های اجتماعی که فعالیت های انسان دوستانه دارند وصل کنیم.

,

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: هر قدر بتوانیم ضریب نفوذ تشکل هایی همچون بسیج را افزایش دهیم ضریب سلامت دانش آموزان را بیشتر کرده ایم.

,

این مسئول ادامه داد: در گذشته مدارس نقش اول را در جامعه بازی می کرد اما امروز جامعه نقش اول را دارد و آسیب های اجتماعی در تضاد با هنجاریهای خانواده به دانش آموزان آسیب وارد می کند.

,

وی بیان داشت: طرح نماد محوری ترین طرح ما در آموزش و پرورش است که همه دستگاههای کشوری را کنار هم آورده و برای درمان آسیب های اجتماعی هم افزایی داریم و امیدواریم با همت و تلاش دستگاههای مختلف و محوریت آموزش و پرورش بتوانیم گامهای مثبتی در این حوزه برداریم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه