اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرداد؛

گزارش 725 مورد مشکوک به آنفولانزا و فوت ۵ نفر در گلستان

گزارش 725 مورد مشکوک به آنفولانزا  و فوت ۵ نفر در گلستان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه گلستان جز پنج استان اول در شیوع آنفولانزا در کشور است، گفت : 725 مورد مشکوک به آنفولانزا در گلستان گزارش شد که از 5 مورد آن منجر به فوت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ سراج الدین عارف نیا امروز دوشنبه یازدهم آذرماه در نشست خبری در خصوص شیوع آنفولانزا در گلستان اظهار کرد : تاکنون ۷۲۵ مورد مشکوک به آنفولانزا در استان گزارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

عارف نیا اشاره کرد: افرادی که احساس تنگی نفس کرده یا سرفه های طولانی و شدید دارند ، سریعا برای درمان و تحت نظر بودن به مراکز درمانی مراجعه‌ کنند.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون مرگ ۵ نفر در استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا تائید شده است، گفت: تمامی این افراد دارای بیماری زمینه‌ای ازجمله دیابت، بیماری قلبی، دیالیز و سن بالا بودند. مرگ به علت کمبود دارو نداشتیم و تمامی این افراد واکسن دریافت کرده بودند.

,

وی خاطرنشان ساخت:  واکسیناسیون گروه های پرخطر بخصوص زنان باردار برای پیشگیری از آنفولانزا توصیه می شود.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد پرسنل و کادر درمان در معرض خطر را اقدام کردیم ولی دیده شده که برخی ها از این کار استقبال نکرده اند.

,

 عارف نیا بیان کرد : ماسک در اختیار تمامی پرسنل و کادر درمان قرار دادیم اما اگر پرسنل رعایت نمی کنند، کوتاهی از طرف ما نبوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه