اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۱۴ بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان‌ بستری شدند

۱۴ بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان‌ بستری شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون 14 بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستانهای لرستان بستری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک با بیان اینکه تاکنون ۱۴ بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستانهای لرستان بستری شده اند اظهارداشت: این تعداد از بین ۱۸۷ مورد مشکوک به آنفلوانزا که بستری بوده اند ثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه بیماران تحت درمان کامل هستند و مشکل خاصی از این جهت وجود ندارد افزود: خوشبختانه آمار آنفلوانزا در لرستان نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت قابل قبولی دارد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به این موضوع که مصرف آنتی بیوتیک روی آنفلوانزا تأثیری ندارد عنوان کرد: از هم استانی های عزیز انتظار می رود در موارد مشکوک از خوددرمانی اجتناب کرده و حتما به پزشک مراجعه کنند؛ استراحت کامل و مصرف مایعات گرم در زمان ابتلا بهترین راه درمان است.

,

نیکبخت تصریح کرد: تزریق واکسن برای افرادی که هنوز مبتلا نشده اند و جلوگیری از شیوع بیماری بسیار تأثیرگذار است.

,

وی با تأکید بر اینکه مراقبت برای برخی افراد ضروری تر است گفت: سالمندان، مادران باردار، بیماران نقص سیستم ایمنی و سرطانی، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، تالاسمی و بیمارانی که به هر دلیل داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند مانند پیوند عضو در اولویت مراقبت قرار داشته و باید با نظر پزشک اقدام به تزریق واکسن کنند.

,

وی همچنین شستشوی دستها با آب و صابون در زمان ورود به منزل و استفاده از ماسک در افراد بیمار را اصولی مهم در پیشگیری از این بیماری دانست و افزود: اگر فردی از شهروندان و یا فرزندانشان به بیماری مبتلا شود تا زمان بهبودی به محل کار یا مدرسه مراجعه نکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه