اخبار داغ

معاون گردشگری مازندران خبر داد؛

اقامت 60 میلیون نفرشب گردشگر تا پایان آبان‌‌ماه در مازندران

اقامت 60 میلیون نفرشب گردشگر تا پایان آبان‌‌ماه در مازندران
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران حسنی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه حدود 60 میلیون نفرشب گردشگر در استان اقامت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: در ارتباط با موضوع صنعت گردشگری، با نگاه به اینکه این صنعت در بخش‌های مختلف باید خدمات بدهد و در حوزه مدیریت مقصد سفر سازمان‌های مختلفی وجود دارند که این سازمان‌ها، باید آن کیفیت کار و خدمات را بالا ببرند.

وی افزود: هر یک از این موضوعات دارای جایگاه و دارای منزلتی هستند اما در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در گذشته به صورت جداگانه مدیریت می‌شد؛ در واقع این مدیریت یکپارچه حال حاضر اتفاق افتاد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: هر یک از این مقوله‌ها که در گذشته جدای از هم بودند؛ به عنوان دستگاه‌های مدیریت مقصد سفر فعالیت جداگانه می‌کردند اما در ادامه یک یکپارچه در مدیریت به وجود آمد و یقینا یکپارچگی در مدیریت، سیاست‌ها و اهداف بهتر می‌تواند یک سازمان را به آن چیزی که منظور نظر است، برساند.

این مسئول گفت: گردشگری و گردشگر که در واقع فعالیت‌ها و فرآیندهای ارتباطی است که فرد در محیط خارج از زندگی‌اش انجام می‌دهد، بخشی از آن بر می‌گردد به بحث‌های فرهنگی و اوقات فراغت افراد که به یک اقامت حداقل 24 ساعته می‌انجامد.

حسنی ادامه داد: حوزه میراث فرهنگی با وجود ابنیه و  آثار تاریخی و حوزه صنایع دستی با برخورداری از محصولاتی که در واقع هنر صنعت محسوب می‌شوند، این فضا را برای گردشگر ایجاد می‌کنند که هم بحث تفریح و بازدید فرهنگی را داشته باشد و هم سوغات خودش را که در واقع میراث فرهنگی ما است به عنوان رهاورد این سفر همراه خود ببرد.

وی با بیان اینکه  در واقع این سه حوزه، مکمل و لازم و ملزوم یکدیگرند؛ تصریح کرد: یکپارچه شدن این مدیریت در سیاست‌گذاری مسبب آن شد که میراث فرهنگی و صنایع دستی موجب رشد و رونق گردشگری شوند و از آن سو در تعامل با این موضوع، گردشگری هم نقش بسزایی در  سرمایه‌گذاری و احیای این دو صنعت را موجب شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران عنوان کرد: در حال حاضر، فعالیت‌هایی که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای احیا و بازسازی ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی در دست انجام دارند در واقع در راستای فعالیت‌های گردشگری است؛ ضمن اینکه خود این بناها می‌توانند به عنوان یک مقصد سفر باشد؛ غالب این‌ها به شکل واحدهای پذیرای تحت قالب سفره‌خانه سنتی با غذاهای محلی میزبان همین گردشگران هستند.

این مسئول متذکر شد: صنایع دستی نیز با محصولات متنوع بومی و اصالت‌دار متنوعی که دارد، سوغات و رهاورد سفر را فراهم می‌آورند و گردشگران غالبا برای یادآوری خاطرات سفر خود اقدام به خرید صنایع دستی می‌کنند و از سوی دیگر این گردشگران نیز به رونق بازار فروش این محصولات کمک می‌کنند.

حسنی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه نزدیک به 60 میلیون نفر شب در استان اقامت کردند و باید برای این حجم از گردشگر در استان؛ برنامه‌ها و تدابیر لازم را با هماهنگی منظم بین این سه حوزه ایجاد کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه