اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

برجام در حال احتضار؛ روزنامه اصلاح طلب مشغول خاطره بازی با مذاکرات امریکا

برجام در حال احتضار؛ روزنامه اصلاح طلب مشغول خاطره بازی با مذاکرات امریکا
جالب اینجاست که اصلاح طلبان از برجام تنها خاطره مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا ذیل مباحث هسته ای را به یاد دارند و از اینکه نتایج برجام به قول رئیس سابق بانک مرکزی تقریبا هیچ بوده است، سخنی به میان نمی آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها مسئله برجام دوباره به جای باریک کشیده شده است تا جایی که حتی اصلاح طلبان که حامی پر و پاقرص این سند توافق و دیپلماسی خنده بوده‌اند نیز به وخامت اوضاع برجام اعتراف کرده اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
روزنامه اصلاح طلب آرمان درباره اوضاع و احوال این روزهای این سند توافق می نویسد: «توافق هسته‌ای این روزها خاکستری‌ترین دوران خود را سپری می‌کند. برجام که روزگاری توانسته بود گره از قفل ناگشودنی روابط ایران و ایالات متحده بگشاید و روح تازه‌ای به سیاست خارجی ایران بدمد، در حال احتضار است و سیاستمدارانی از شرق تا غرب برای احیای آن می‌کوشند.»
, «توافق هسته‌ای این روزها خاکستری‌ترین دوران خود را سپری می‌کند. برجام که روزگاری توانسته بود گره از قفل ناگشودنی روابط ایران و ایالات متحده بگشاید و روح تازه‌ای به سیاست خارجی ایران بدمد، در حال احتضار است و سیاستمدارانی از شرق تا غرب برای احیای آن می‌کوشند.»,
 
,
جالب اینجاست که اصلاح طلبان از برجام تنها خاطره مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا ذیل مباحث هسته ای را به یاد دارند و از اینکه نتایج برجام به قول رئیس سابق بانک مرکزی تقریبا هیچ بوده است، سخنی به میان نمی آورند.
,
 
,
این روزها «عباس عراقچی»، معاون وزیر خارجه در سفر به پکن و توکیو از وخامت اوضاع برجام سخن گفته است. 
, ,
 
,
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در مصاحبه با  پایگاه خبری هلندی «ان‌.آر‌.سی» درباره شرایط فعلی برجام گفت: «برجام اکنون در شرایطی شبیه مراقبت ویژه به‌سر می‌برد. ایران تاکنون هزینه‌های خود ذیل برجام را پرداخته و اکنون نوبت طرف‌های دیگر برجام است که این کار را انجام دهند. ما قبول کردیم که برنامه هسته‌ای خود را محدود کنیم، اما به‌عوض هدف فشار حداکثری آمریکا قرار گرفتیم، در این شرایط طرف‌های دیگر برجام باید راهکارهای عملی برای رهایی ایران از تحریم‌ها بیندیشند.»
,
 
,
وی افزود: «کشورهای اروپایی می‌گویند که می‌خواهند برجام را حفظ کنند، اما آنها تاکنون نشان داده‌اند که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند در برابر تسلط آمریکا بر نظام مالی اروپا مقاومت کنند.»
,
 
,
عراقچی ادامه داد: «در اینجا می‌خواهم تأکید کنم که یکی از درس‌هایی که ما از مسائل اخیر پیرامون برجام گرفتیم این است که نتیجه این توافق و پایبندی به آن، اعمال تحریم‌های جدید است. اگر قرار است که اوضاع همچنان این‌گونه باشد، شاید ما نیز مجبور به تغییر رویه شویم.»
, عراقچی ادامه داد: «در اینجا می‌خواهم تأکید کنم که یکی از درس‌هایی که ما از مسائل اخیر پیرامون برجام گرفتیم این است که نتیجه این توافق و پایبندی به آن، اعمال تحریم‌های جدید است. اگر قرار است که اوضاع همچنان این‌گونه باشد، شاید ما نیز مجبور به تغییر رویه شویم.», عراقچی ادامه داد: «در اینجا می‌خواهم تأکید کنم که یکی از درس‌هایی که ما از مسائل اخیر پیرامون برجام گرفتیم این است که نتیجه این توافق و پایبندی به آن، اعمال تحریم‌های جدید است. اگر قرار است که اوضاع همچنان این‌گونه باشد، شاید ما نیز مجبور به تغییر رویه شویم.»,
 
,
این درحالی است که روزنامه های بزک کننده برجام از جمله آفتاب یزد، اعتماد، همشهری، آرمان، سازندگی، جمهوری اسلامی و اطلاعات این سخنان عراقچی را سانسور کردند. حتی در این خصوص روزنامه دولتی ایران نیز سخنان عراقچی را تحت پوشش نداد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
,
  
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه