اخبار داغ

قاچاق "خانه پدری" در آخرین روزهای اکران +واکنش کارگردان

قاچاق "خانه پدری" در آخرین روزهای اکران +واکنش کارگردان
پس از انتشار خبر قاچاق خانه پدری و پخش شدن نسخه غیرمجاز و بدون سانسور آن در فضای مجازی باز هم با کیانوش عیاری که کارگردان و تهیه کننده این اثر است تماس گرفتیم تا در مورد قاچاق فیلمش در فضای مجازی با او صحبت کنیم اما باز هم همان جمله تکراری اش را به ما تحویل داد که در مورد خانه پدری مطلقا حرفی نمی زنم.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  فیلم سینمایی خانه پدری به تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری در سال 89 ساخته شده است و در سال جشنواره فجر 1392 به نمایش در آمد و پس از یک سال در دی ماه سال 1393 به اکران عمومی در آمد که بلافاصله در همان روز به دلیل وجود یک صحنه خشن از روی پرده پایین کشیده شد و پس از پنج سال با اصلاحاتی جزئی و با رده‌بندی سنی بالای ۱۵ سال در تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۸ در سینماهای کشور به اکران در آمد که این بار پس از 5 روز توقیف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فیلم خانه پدری که مشروط به حذف برخی از صحنه های آن به خصوص یک صحنه خشن قتل و دفن دختر خانواده مجوز اکران در آبان ماه سال 98 را دریافت کرده بود، به دلیل رعایت نکردن ممیزی در نظر گرفته شده، به دستور دادستانی بار دیگر این فیلم توقیف شد و در نهایت با اعمال اصلاحات در نظر گرفته شده برای خانه پدری بار دیگر این فیلم در تاریخ 22 آبان امسال به روی پرده رفت.

,

نسخه غیرمجاز فیلم سینمایی «خانه پدری» در حالی از ساعتی قبل در فضای مجازی منتشر شده است که از روز گذشته برخی از کانال‌های خبری و رسانه‌های سینمایی در فضای مجازی به بهانه به پایان رسیدن اکران عمومی این فیلم در سینماها تا روز چهارشنبه۱۳ آذرماه، باردیگر مخاطبان را به تماشای این فیلم فراخوانده بودند.

,

نکته قابل توجه درباره نسخه منتشرشده از فیلم «خانه پدری» کیفیت بالای آن و نیز عدم اعمال اصلاحات موردچالش برسر سکانس افتتاحیه فیلم است. به تعبیری نسخه‌ای که از امروز در فضای مجازی به‌صورت غیرقانونی در دسترس عموم مخاطبان قرار گرفته همان نسخه اولیه فیلم است که نتوانسته بود برای اکران عمومی مجوز دریافت کند.

,

انتشار نسخه غیرمجاز فیلم سینمایی «خانه پدری»، پس از فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» دومین مورد عجیب اکران ۹۸ در زمینه انتشار نسخه اصلاح‌نشده فیلم‌های سینمایی در فضای مجازی محسوب می‌شود.

,

هنوز مسیر ورود نسخه غیرمجاز فیلم «خانه پدری» به شبکه قاچاق و عامل انتشار آن مشخص نیست.
 

,
,

نسخه قاچاق «خانه پدری» در اختیار تهیه‌کننده و لابراتوآر بوده است

, نسخه قاچاق «خانه پدری» در اختیار تهیه‌کننده و لابراتوآر بوده است,

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی درباره انتشار نسخه باکیفیت و ممیزی‌نشده فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری در فضای مجازی گفت: درباره این موضوع باید کسانی که فیلم را در اختیار داشته‌اند پاسخ بدهند. ما پیگیری حقوقی و قضایی می‌کنیم و در ستاد صیانت هم در پی این هستیم که بدانیم فیلم از کدام منشأ قاچاق شده است. ما چندی پیش متوجه این ماجرا شدیم، با پلیس فتا ارتباط گرفتیم و بخشی از پیگیری‌های قضایی را هم تاکنون انجام داده‌ایم.

, دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی درباره انتشار نسخه باکیفیت و ممیزی‌نشده فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری در فضای مجازی گفت: درباره این موضوع باید کسانی که فیلم را در اختیار داشته‌اند پاسخ بدهند. ما پیگیری حقوقی و قضایی می‌کنیم و در ستاد صیانت هم در پی این هستیم که بدانیم فیلم از کدام منشأ قاچاق شده است. ما چندی پیش متوجه این ماجرا شدیم، با پلیس فتا ارتباط گرفتیم و بخشی از پیگیری‌های قضایی را هم تاکنون انجام داده‌ایم.,

وی درباره اینکه منشأ قاچاق فیلم کجا می‌توانسته باشد، عنوان کرد: این نسخه تنها در اختیار تهیه‌کننده و نهاد فنی آن یعنی لابراتوآر بوده است. ارشاد اساساً این نسخه را در اختیار نداشته و بنابراین فیلم یا از مجرای تهیه‌کننده یا لابراتوآر قاچاق شده است. همانطور هم که دیده‌اید نسخه منتشر شده، نسخه کامل و بدون هیچ نشانی از سوی وزارت ارشاد است. بنابراین نه شما می‌توانستید آن را منتشر کنید نه ما! چرا که این نسخه تنها در اختیار تهیه‌کننده و لابراتوآر بوده است.

, وی درباره اینکه منشأ قاچاق فیلم کجا می‌توانسته باشد، عنوان کرد: این نسخه تنها در اختیار تهیه‌کننده و نهاد فنی آن یعنی لابراتوآر بوده است. ارشاد اساساً این نسخه را در اختیار نداشته و بنابراین فیلم یا از مجرای تهیه‌کننده یا لابراتوآر قاچاق شده است. همانطور هم که دیده‌اید نسخه منتشر شده، نسخه کامل و بدون هیچ نشانی از سوی وزارت ارشاد است. بنابراین نه شما می‌توانستید آن را منتشر کنید نه ما! چرا که این نسخه تنها در اختیار تهیه‌کننده و لابراتوآر بوده است.,

این مدیر سازمان سینمایی ادامه داد: البته من علوم غیبیه ندارم که مستقیم بگویم چه کسی این کار را انجام داده است، نمی‌خواهم کسی را متهم کنم اما مسیر دیگری برای انتشار این نسخه وجود نداشته است. این را هم باید عنوان کنم که فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» هم دقیقا به همین روش قاچاق شده بود.

, این مدیر سازمان سینمایی ادامه داد: البته من علوم غیبیه ندارم که مستقیم بگویم چه کسی این کار را انجام داده است، نمی‌خواهم کسی را متهم کنم اما مسیر دیگری برای انتشار این نسخه وجود نداشته است. این را هم باید عنوان کنم که فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» هم دقیقا به همین روش قاچاق شده بود.,

طباطبایی‌نژاد در پایان اظهار کرد: ما به طور کلی در ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی اولین قدمی که برمی‌داریم این است که از همکارانمان در نیروی انتظامی بخواهیم از ادامه پخش فیلم جلوگیری کنند، در دومین گام هم باید شکایت خودمان را تنظیم کنیم. جمع‌آوری این اثر هم به صورت فیزیکال و دیجیتال صورت خواهد گرفت.

, طباطبایی‌نژاد در پایان اظهار کرد: ما به طور کلی در ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی اولین قدمی که برمی‌داریم این است که از همکارانمان در نیروی انتظامی بخواهیم از ادامه پخش فیلم جلوگیری کنند، در دومین گام هم باید شکایت خودمان را تنظیم کنیم. جمع‌آوری این اثر هم به صورت فیزیکال و دیجیتال صورت خواهد گرفت.,

کیانوش عیاری: مطلقا در مورد خانه پدری حرفی نمی زنم

, کیانوش عیاری: مطلقا در مورد خانه پدری حرفی نمی زنم, کیانوش عیاری: مطلقا در مورد خانه پدری حرفی نمی زنم,

از زمان اکران و توقیف فیلم سینمایی خانه پدری در آبان ماه، بارها با کیانوش عیاری تهیه کننده و کارگردان این فیلم تماس گرفتیم اما هر بار کارگردان فیلم گفت که در مورد خانه پدری به هیچ عنوان نمی خواهد حرفی بزند، امروز پس از انتشار خبر قاچاق خانه پدری و پخش شدن نسخه غیرمجاز و بدون سانسور آن در فضای مجازی باز هم با کیانوش عیاری که کارگردان و تهیه کننده این اثر است تماس گرفتیم تا در مورد قاچاق فیلمش در فضای مجازی با او صحبت کنیم اما باز هم همان جمله تکراری اش را به ما تحویل داد که در مورد خانه پدری مطلقا حرفی نمی زنم؛ حتی با این که به وی گفتیم سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی گفته است که "هیچ کس به جز تهیه کننده فیلم و نهاد فنی آن یعنی لابراتوآر نسخه اصلی فیلم را نداشته است، بنابراین فیلم یا از مجرای تهیه‌کننده یا لابراتوآر قاچاق شده است" با این که تهیه کننده فیلم هم خود عیاری است در جواب گفت: من چیزی نمی دانم و در مورد خانه پدری یک کلمه هم حرف نمی زنم.

, دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی گفته است که "هیچ کس به جز تهیه کننده فیلم و نهاد فنی آن یعنی لابراتوآر نسخه اصلی فیلم را نداشته است، بنابراین فیلم یا از مجرای تهیه‌کننده یا لابراتوآر قاچاق شده است" با این که تهیه کننده فیلم هم خود عیاری است در جواب گفت: من چیزی نمی دانم و در مورد خانه پدری یک کلمه هم حرف نمی زنم., فنی آن یعنی لابراتوآر نسخه اصلی فیلم را نداشته است، بنابراین فیلم یا از مجرای تهیه‌کننده یا لابراتوآر قاچاق شده است" با این که تهیه کننده فیلم هم خود عیاری است در جواب گفت: من چیزی نمی دانم و در مورد خانه پدری یک کلمه هم حرف نمی زنم., فیلم یا از مجرای تهیه‌کننده یا لابراتوآر قاچاق شده است" با این که تهیه کننده فیلم هم خود عیاری است در جواب گفت: من چیزی نمی دانم و در مورد خانه پدری یک کلمه هم حرف نمی زنم.,

این سکوت ها چه معنایی می تواند داشته باشد؟ زمانی که انگشت اتهام به سمت آقای عیاری که تهیه کننده فیلم نیز است، این سکوت چه معنایی به جز تایید حرف های معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی می تواند داشته باشد؟

, دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی می تواند داشته باشد؟ ,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه