اخبار داغ

هشدار مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت:

آنفلوآنزا در حال پیش‌روی به سمت همه‌گیری است

آنفلوآنزا در حال پیش‌روی به سمت همه‌گیری است
مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: به نحوی در حال حاضر با همه‌گیری آنفلوآنزا مواجه هستیم که احتمال می‌دهیم تا سه هفته آینده نیز ادامه داشته باشد و بعد از آن فروکش کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیانوش جهانپور در گفتگو با صاحب نیوز بیان کرد: روال و سیر موجود درباره بیماری آنفلوآنزا نشانگر پیش روی به سمت اپیدمی و همه گیری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما به نحوی در حال حاضر هم با همه گیری آنفلوآنزا مواجه هستیم که احتمالاً تا سه هفته آینده هم ادامه خواهد داشت و بعد از سه هفته احتمالاً فروکش خواهد کرد.
,
 
,
وی تأکید کرد: هشدارها و آموزش های لازم در خصوص بهداشت فردی و عمومی به صورت مکرر از طریق رسانه ها به مردم می رسد.
,
 
,
جهانپور خاطر نشان کرد: اگر چه واکسن آنفلوآنزا در دسترس است، اما هیچ مصونیت قطعی برای محافظت فرد از بیماری وجود ندارد.
,
 
,
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در رابطه برخی شایعه ها در فضای مجازی گفت: نظر وزارت بهداشت این است که ضرورت و دلیلی برای تعطیلی مدارس به علّت آنفلوآنزا وجود ندارد و فقط توصیه می کنیم دانش آموزانی که به این بیماری مبتلا شدند تا بهبودی و یا حداقل در روزهای ابتدایی بیماری از حضور در مدرسه خودداری کنند که این کار هم دقت و مراقبت خانواده ها و هم همکاری مسئولان مدارس را می طلبد.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: توصیه ای مبنی بر تعطیلی مدارس نداریم و برای کنترل همه گیری آنفلوآنزا نیازی هم به این تعطیلی نیست.
,
 
,
جهانپور در تشریح توصیه های لازم به عموم مردم گفت: افرادی که مشکوک به آنفلوآنزا هستند حضور خودشان را در مکان های مختلف محدود کنند؛ همچنین این افراد از ماسک استفاده کنند و سایر افراد سالم خانواده از دست دادن و روبوسی با آن ها خودداری کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: شستن مکرر دست ها با آب گرم و به خصوص وقتی مدرسه و محل کار را ترک می کنیم و وارد قصد ورود به خانه داریم بسیار مهم است.
,
 
,
مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت ضمن تأکید به خودداری از مصرف خودسرانه دارو اذعان کرد: شستن مکرر دست ها می تواند زنجیره انتقال این بیماری را قطع کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه