اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان البرز خبر داد؛

احراز هویت "زلمه"، کودک زباله‌گرد افغان در پلیس آگاهی فردیس

احراز هویت "زلمه"، کودک زباله‌گرد افغان در پلیس آگاهی فردیس
اسدالله حیدری گفت: در حال حاضر کودک زباله‌گرد در یکی از مراکز خیریه که ویژه کودکان کار است به سر می‌برد و برای احراز هویت، راهی آگاهی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه کودک زباله‌گردی که کلیپ آن در فضای مجازی دست به دست شده و عاملان آزار وی در بازداشت موقت و زندان به سر می برند، در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: "زلمه"، اهل افغانستان است وحدود 20 روز پیش وارد خاک ایران شده؛ در یکی از مراکز تفکیک و بازیافت زباله فردیس کار می‌کند و کارفرما دارد.
 
اسدالله حیدری با اشاره به اینکه این نوجوان 13 الی 14 ساله با مادرش زندگی می کند، افزود: در حال حاضر این کودک در یکی از مراکز خیریه که ویژه کودکان کار است به سر می برد و برای احراز هویت راهی آگاهی می شود.  
 
وی اظهار داشت: این کودک جز اتباع غیرمجاز بوده و البته دو جوان ایرانی هم اظهار پشیمانی کرده اند و باید پذیرفت که جوانان هم آسییب پذیر هستند، اشتباهی مرتکب شده اند و قاضی حکم آنها را صادر می کند اما پرداختن افراطی به این مسئله صحیح نیست زیرا متهمین نیز از حقوقی برخوردارند.
 
حیدری با اشاره به اینکه متاسفانه در جامعه امروز غالب افراد نمی دانند رفتارشان با کودکان جرم یا کودک آزاری تلقی می شود و مرتکب چنین خطاهایی می شوند، تصریح کرد: در جامعه امروزی و شرایط اقتصادی کنونی رساندن آسیب ها به صفر غیر ممکن است چرا که یک معلول غیر نخاعی که نمی تواند کار کند ناچار است کودک خود را برای کار به خیابان بفرستد.
 
وی گفت: باید خانواده ها به جای پرداخت ماهیانه 200 الی 300 هزار تومان، اساسی توانمند شوند، نمی توان قاطعانه گفت کودکان کار و خیابان جمع آوری می شوند زیرا درصدی از آنها با توجه به شرایط اقتصادی خانواده ها مجددا به این روند پیشین خود روی می آورند.
 
حیدری افزود: در مجموعه الغدیر کرج کودکان کار با توجه به حضور دستگاه های متولی، غربال گری شده و به دستگاه های ذی ربط تحویل داده می شوند، سال گذشته متاسفانه ورود مهاجرین به البرز 90 هزار نفر بود.
 
وی اظهار داشت: غالب مهاجرین به البرز از نوع کارگر و طبقه پائین جامعه هستند و 75درصد کودکان کار استان اتباع بیگانه هستند زیرا البرز شهری صنعتی و نزدیک به پایتخت است غالب شغل ها نصیب مهاجرین می شود.
 
حیدری تصریح کرد: مهاجرین ترجیح می دهند به جای تهران وارد البرز شوند زیرا در تهران به واسطه اجرای طرح های ضربتی دستگیر می شوند، اعتبارات البرز به اندازه تهران نیست، کودکان کار در استان با آغاز سرما کم می شوند و در زمان مدرسه به اوج خود می رسند.
 
وی گفت: کودک مذکور در مراکز روزانه می تواند حضور داشته باشد، متاسفانه در ماه های اخیر یک خانواده افغان وارد کرج شده بودند که همسر آنها 3 زن و 11 بچه افغانی داشت، با خیرین صبحت شد تا خانه ای برای آنها فراهم کنند در حالیکه 2 خانم این شخص معتاد بودند.
 
حیدری در خاتمه با اشاره به اینکه افرادی که غیر قانونی وارد مرز شوند باید رد مرز شوند، افزود: تا کنون 700 کوک کار را شناسایی کرده ایم، غالب اتباع مدارک هویتی ندارند و نمی توان آنها را در هیچ سامانه ای ثبت نام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه